Previous Page  11 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 76 Next Page
Page Background

D

e

J

u w e l i e r

n r

2 2 0 1 7

11

Om dat laatste nog te verduidelijken geeft Wim een voorbeeld: “We hebben

een kant-en-klare marketingwebsite waar onze klanten alle denkbare tools zoals

filmpjes, beauty shots, social media uitingen en ga zo maar door kunnen down-

loaden. Ook hebben we een geweldig servicecenter gerealiseerd hier in Hedel.

Daarmee kunnen we snel reparaties en andere problemen oplossen. Als klanten

hun horloge online registreren krijgen ze een jaar extra garantie en als ze dan

onverhoopt toch hun horloge ter reparatie moeten sturen, is deze van binnen-

komst tot verzending te volgen. Er is ons alles aan gelegen om onze klanten te

ontlasten.”

VOORRAAD

Als wij op bezoek komen bij Invicta Watch Europe krijgen we een rondleiding

door het pand en valt vooral de immense voorraad horloges op. Dat moet natuur-

lijk met het grote aantal collecties – meer dan dertig – en met 4.500 (!) model-

len die Invicta heeft. En niet alleen de horloges zelf zijn ruim voorradig, ook de

reserve-onderdelen zijn direct uit voorraad leverbaar. Het geeft wel aan dat er

niks aan het toeval overgelaten wordt en dat Invicta een serieuze partner voor

juweliers is. Wim: “De perceptie van juweliers over ons strookt niet met de wer-

kelijkheid. We horen heel vaak: ‘Invicta wordt alleen maar op internet verkocht’.

Dat is absoluut niet waar. We willen onze producten via de juwelier verkopen,

maar dan moeten ze wel de meerwaarde van het merk zien. De naam Invicta is

wellicht onder juweliers wat minder, maar onder consumenten absoluut niet. Er

zijn ook heel veel Invicta-fans, die meerdere horloges bezitten en dat zijn echte

horlogeliefhebbers. Niet voor niets worden er jaarlijks zo veel modellen toege-

voegd aan de collectie.”

TECHNOMARINE

Naast Invicta zijn er nu dus meer horlogemerken die onder de vlag Invicta Watch

Group vallen. “Twee jaar geleden is TechnoMarine toegevoegd aan het merken-

portfolio”, vertelt Ronald. “Dat is een merk met een prachtige geschiedenis een

goede naam, die de laatste jaren wel een paar deukjes heeft opgelopen, maar er

is enorm veel vertrouwen vanuit ons in TechnoMarine . We hebben vorig jaar de

eerste collectie met nieuwe uitstraling uitgebracht en daar hebben we hele goede

feedback op gekregen. Het DNA van het merk is behouden gebleven, maar we

hebben wel een eigen, ondeugende twist aan de collectie gegeven. De horloges

moeten voor iedereen bereikbaar zijn zoals we dat ook met Invicta hebben

gerealiseerd. Verder werken we ook met TechnoMarine op dezelfde manier, dus

zonder tussenschakels, snelle levertijden en een gedegen service.”

GLYCINE

Glycine is pas vier maanden geleden gekocht, maar heeft nu al een metamorfose

ondergaan. Wim: “Glycine is een traditioneel merk met eveneens een fraaie his-

torie, dat een geweldige aanvulling is op onze andere merken. Het had misschien

wel een beetje en stoffig imago, maar dat is voorbij door de nieuwe campagne

die we hebben bedacht. We hebben hier in de buurt een marketingcampagne

geschoten waarvan wij denken dat deze bij Glycine past, afgestemd op de lucht-

vaart. Tijdens BaselWorld stonden we als groep ook gebroederlijk bij elkaar, maar

wel met verschillende stands die de beleving die we rondom het merk willen cre-

ëren het beste weergeeft. We kregen vooral op de uitstraling en de collectie van

Glycine hele goede reacties. Dat geeft vertrouwen. We denken dat we Glycine

meteen weer goed op de kaart hebben gezet. Het stoffige imago is er in ieder

geval zeker vanaf”, vertelt Ronald.

Wim vervolgt: “Glycine is een op-en-top klassiek Zwitsers horlogemerk, waar

vakmanschap, passie en kwaliteit hoog in het vaandel staat. De hoogwaardigheid

waarmee de horlogemakers van Glycine de prachtige uurwerken vervaardigen,

dat zie je bijna nergens. We waren in eerste instantie wat terughoudend, maar het

merk heeft enorm veel potentie nog. Het is een high end merk, met een collectie

die zeer goed geprijsd is. Dat is natuurlijk het streven van de Invicta Watch Group:

hoogwaardige horloges aanbieden tegen scherpe prijzen.”

S. COIFMAN

Een merk met een mooi verhaal is ook terug in het assortiment van de Invicta

Watch Group: S. Coifman. “Onze CEO Eyal Lalo komt uit een familie van hor-

logemakers. Zijn opa startte decennia geleden een klein horlogemerk met tradi-

tionele uurwerken, maar het is uiteindelijk op de achtergrond gekomen. Toen de

vraag naar klassiekere horloges kwam, heeft de Invicta Watch Group S. Coifman

nieuw leven ingeblazen om aan de vraag vanuit de markt te voldoen. Onze stra-

tegie geldt ook voor S. Coifman, dus betaalbare, hoogwaardige horloges en volle-

dige merkbeleving om onze dealers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.”

VERRASSING

Daarmee heeft de Invicta Watch Group haar merkenportfolio helemaal op orde.

“Voorlopig komen er geen nieuwe merken bij, maar we hebben nog wel een paar

verrassingen in petto. We gaan iets heel aparts doen, dat mensen absoluut niet

van ons verwachten, maar meer kunnen we er nog niet over zeggen. Als het zover

is, dan laten we het zeker weten”, zo geeft Wim aan.

KANSEN

Als we bij Invicta Watch Europe op bezoek zijn in Hedel is BaselWorld net

afgelopen en maken de heren nog even de balans op. “Het was wederom een

geweldige beurs voor ons. De reacties op de nieuwe uitstraling en collectie van

TechnoMarine, S. Coifman en Glycine waren overweldigend, maar ook voor

Invicta hebben we ons niet onbetuigd gelaten. Zo hebben we het platste water-

dichte horloge op de markt gebracht. Dit horloge is maar 3.2 mm dik! Daarmee

geven we wel aan dat we een echt horlogemerk zijn. We maken dan wel modi-

sche horloges, maar we zijn geen modemerk en we zijn zeker geen eendagsvlieg.

Dat hebben we de afgelopen jaren wel bewezen. We werken op een andere

manier, maar dat hoeft zeker niet slecht te zijn voor een juwelier. Er liggen juist

heel veel kansen voor ons gezamenlijk”, zo zijn Wim en Ronald stellig.

Meer informatie: Invicta Watch Europe

Tel. 073-5995660,

www.invictawatchgroup.com

“IK DURF WEL TE STELLEN DAT WE

ÉÉN VAN DE SNELST GROEIENDE

MERKEN ZIJN OP HORLOGEBIED

IN EUROPA ÉN ER LIGGEN NOG

GENOEG KANSEN VOOR ONS,

ZOWEL ONLINE ALS OFFLINE”

Wim en Ronald van Buul