D
e
J
u w e l i e r
n r
2 2 0 1 7
11
Om dat laatste nog te verduidelijken geeft Wim een voorbeeld: “We hebben
een kant-en-klare marketingwebsite waar onze klanten alle denkbare tools zoals
filmpjes, beauty shots, social media uitingen en ga zo maar door kunnen down-
loaden. Ook hebben we een geweldig servicecenter gerealiseerd hier in Hedel.
Daarmee kunnen we snel reparaties en andere problemen oplossen. Als klanten
hun horloge online registreren krijgen ze een jaar extra garantie en als ze dan
onverhoopt toch hun horloge ter reparatie moeten sturen, is deze van binnen-
komst tot verzending te volgen. Er is ons alles aan gelegen om onze klanten te
ontlasten.”
VOORRAAD
Als wij op bezoek komen bij Invicta Watch Europe krijgen we een rondleiding
door het pand en valt vooral de immense voorraad horloges op. Dat moet natuur-
lijk met het grote aantal collecties – meer dan dertig – en met 4.500 (!) model-
len die Invicta heeft. En niet alleen de horloges zelf zijn ruim voorradig, ook de
reserve-onderdelen zijn direct uit voorraad leverbaar. Het geeft wel aan dat er
niks aan het toeval overgelaten wordt en dat Invicta een serieuze partner voor
juweliers is. Wim: “De perceptie van juweliers over ons strookt niet met de wer-
kelijkheid. We horen heel vaak: ‘Invicta wordt alleen maar op internet verkocht’.
Dat is absoluut niet waar. We willen onze producten via de juwelier verkopen,
maar dan moeten ze wel de meerwaarde van het merk zien. De naam Invicta is
wellicht onder juweliers wat minder, maar onder consumenten absoluut niet. Er
zijn ook heel veel Invicta-fans, die meerdere horloges bezitten en dat zijn echte
horlogeliefhebbers. Niet voor niets worden er jaarlijks zo veel modellen toege-
voegd aan de collectie.”
TECHNOMARINE
Naast Invicta zijn er nu dus meer horlogemerken die onder de vlag Invicta Watch
Group vallen. “Twee jaar geleden is TechnoMarine toegevoegd aan het merken-
portfolio”, vertelt Ronald. “Dat is een merk met een prachtige geschiedenis een
goede naam, die de laatste jaren wel een paar deukjes heeft opgelopen, maar er
is enorm veel vertrouwen vanuit ons in TechnoMarine . We hebben vorig jaar de
eerste collectie met nieuwe uitstraling uitgebracht en daar hebben we hele goede
feedback op gekregen. Het DNA van het merk is behouden gebleven, maar we
hebben wel een eigen, ondeugende twist aan de collectie gegeven. De horloges
moeten voor iedereen bereikbaar zijn zoals we dat ook met Invicta hebben
gerealiseerd. Verder werken we ook met TechnoMarine op dezelfde manier, dus
zonder tussenschakels, snelle levertijden en een gedegen service.”
GLYCINE
Glycine is pas vier maanden geleden gekocht, maar heeft nu al een metamorfose
ondergaan. Wim: “Glycine is een traditioneel merk met eveneens een fraaie his-
torie, dat een geweldige aanvulling is op onze andere merken. Het had misschien
wel een beetje en stoffig imago, maar dat is voorbij door de nieuwe campagne
die we hebben bedacht. We hebben hier in de buurt een marketingcampagne
geschoten waarvan wij denken dat deze bij Glycine past, afgestemd op de lucht-
vaart. Tijdens BaselWorld stonden we als groep ook gebroederlijk bij elkaar, maar
wel met verschillende stands die de beleving die we rondom het merk willen cre-
ëren het beste weergeeft. We kregen vooral op de uitstraling en de collectie van
Glycine hele goede reacties. Dat geeft vertrouwen. We denken dat we Glycine
meteen weer goed op de kaart hebben gezet. Het stoffige imago is er in ieder
geval zeker vanaf”, vertelt Ronald.
Wim vervolgt: “Glycine is een op-en-top klassiek Zwitsers horlogemerk, waar
vakmanschap, passie en kwaliteit hoog in het vaandel staat. De hoogwaardigheid
waarmee de horlogemakers van Glycine de prachtige uurwerken vervaardigen,
dat zie je bijna nergens. We waren in eerste instantie wat terughoudend, maar het
merk heeft enorm veel potentie nog. Het is een high end merk, met een collectie
die zeer goed geprijsd is. Dat is natuurlijk het streven van de Invicta Watch Group:
hoogwaardige horloges aanbieden tegen scherpe prijzen.”
S. COIFMAN
Een merk met een mooi verhaal is ook terug in het assortiment van de Invicta
Watch Group: S. Coifman. “Onze CEO Eyal Lalo komt uit een familie van hor-
logemakers. Zijn opa startte decennia geleden een klein horlogemerk met tradi-
tionele uurwerken, maar het is uiteindelijk op de achtergrond gekomen. Toen de
vraag naar klassiekere horloges kwam, heeft de Invicta Watch Group S. Coifman
nieuw leven ingeblazen om aan de vraag vanuit de markt te voldoen. Onze stra-
tegie geldt ook voor S. Coifman, dus betaalbare, hoogwaardige horloges en volle-
dige merkbeleving om onze dealers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.”
VERRASSING
Daarmee heeft de Invicta Watch Group haar merkenportfolio helemaal op orde.
“Voorlopig komen er geen nieuwe merken bij, maar we hebben nog wel een paar
verrassingen in petto. We gaan iets heel aparts doen, dat mensen absoluut niet
van ons verwachten, maar meer kunnen we er nog niet over zeggen. Als het zover
is, dan laten we het zeker weten”, zo geeft Wim aan.
KANSEN
Als we bij Invicta Watch Europe op bezoek zijn in Hedel is BaselWorld net
afgelopen en maken de heren nog even de balans op. “Het was wederom een
geweldige beurs voor ons. De reacties op de nieuwe uitstraling en collectie van
TechnoMarine, S. Coifman en Glycine waren overweldigend, maar ook voor
Invicta hebben we ons niet onbetuigd gelaten. Zo hebben we het platste water-
dichte horloge op de markt gebracht. Dit horloge is maar 3.2 mm dik! Daarmee
geven we wel aan dat we een echt horlogemerk zijn. We maken dan wel modi-
sche horloges, maar we zijn geen modemerk en we zijn zeker geen eendagsvlieg.
Dat hebben we de afgelopen jaren wel bewezen. We werken op een andere
manier, maar dat hoeft zeker niet slecht te zijn voor een juwelier. Er liggen juist
heel veel kansen voor ons gezamenlijk”, zo zijn Wim en Ronald stellig.
Meer informatie: Invicta Watch Europe
Tel. 073-5995660,
www.invictawatchgroup.com“IK DURF WEL TE STELLEN DAT WE
ÉÉN VAN DE SNELST GROEIENDE
MERKEN ZIJN OP HORLOGEBIED
IN EUROPA ÉN ER LIGGEN NOG
GENOEG KANSEN VOOR ONS,
ZOWEL ONLINE ALS OFFLINE”
Wim en Ronald van Buul