Previous Page  3 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 76 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Mei 2017

|

16e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

de juwelier

Special

HORLOGES

COVERSTORY

HÆMMER GERMANY

NABESCHOUWING

BASELWORLD

Opmaak_DeJuwelier_2.indd 1

12-04-17 08:58

Het beursseizoen ligt weer achter ons en dus is het tijd om de balans op te maken.

Vooral in ons eigen land is er dit voorjaar wel het één en ander gebeurd. De Jewels

& Watches heeft een metamorfose ondergaan. De vakbeurs die al decennia lang het

beursbeeld bepaalt, heeft een jasje uitgedaan en dat was terug te zien in het exposan-

tenaanbod, maar ook in bezoekersaantallen. De algehele sfeer die op de beursvloer

hing was ook niet zoals we gewend zijn van een Voorjaarsbeurs. Ik schrijf dit echt met

tegenzin, want de Jewels & Watches is al jarenlang dé vakbeurs voor onze branche,

het is een begrip, maar het lijkt erop dat een groot aantal juweliers niet meer geïnte-

resseerd zijn in het bezoeken van de beurs en dat een aantal bedrijven de Jewels &

Watches niet meer ziet als belangrijkste plek om de noviteiten te laten zien.

Dat heeft er ook toe geleid dat er een alternatief is gekomen in de vorm van Out

of the Box. Laagdrempelig, open stands, een breder aanbod uit diverse branches:

de opzet is duidelijk anders, maar het lijkt een succes. De eerste editie van Out of

the Box werd met veel goedkeuring van exposanten ontvangen die repten over ‘een

geweldige beurs’ én de beurs mocht veel bezoekers registreren. Waarom deze beurs

wel en Jewels & Watches Voorjaarsbeurs niet? Heeft het te maken dat iets nieuws

nieuwsgierig maakt? Is men klaar met de beurs in Utrecht? Het zijn vragen die elke

exposant van beide beurzen zich waarschijnlijk afvraagt.

Feit is wel dat Jewels & Watches in mijn ogen te lang heeft vastgehouden aan de

beursopzet. Er is geen verrassing meer voor bezoekers. Mensen die de beurs nog

bezoeken, maken een verplicht en bekend rondje. Exposanten die ze willen vermij-

den, kunnen ze ook vermijden. Niet de juiste insteek om een beurs te bezoeken, want

je wilt uiteindelijk ook nieuwe dingen zien en verrast worden. Dat laatste deed Out of

the Box in ieder geval wel. Met een sfeervolle en gezellige opzet konden bezoekers

ongedwongen langs de stands lopen en hun ogen de kost geven.

Tot slot wil ik u toch even wijzen op mijn favoriete onderwerp als horlogefan: de

vele fraaie nieuwe horlogemodellen die we tijdens de verschillende beurzen hebben

gezien. In deze uitgave – onze horlogespecial – valt op dat de retrotrend zich duidelijk

voortzet, maar ook dat er door meer en meer merken wordt ingezet op smartwatches

of hybride horloges. Er is in ieder geval weer heel veel nieuws, maar dat wist u al als

u de Jewels & Watches Voorjaarsbeurs óf Out of the Box heeft bezocht. Mocht dat niet

het geval zijn, dan leest u alles in deze uitgave van De Juwelier.

Heel veel leesplezier gewenst!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

‘DE JEWELS & WATCHES HEEFT EEN

METAMORFOSE ONDERGAAN’