De Juwelier nummer 2 2018

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 1 8 11 i n t e r V i e w Als je iemand verwacht die een luxe horlogemerk voor dames in de Nederlandse markt op een goede manier positioneert, dan is het Yoon Hee wel. Met haar ruime ervaring en gevoel voor de branche en wat mooi is, is zij de aangewezen persoon om Antverpia in de juweliersbranche te vertegenwoordigen. Dat zagen Ronald en zijn compagnon Stefan Leemans ook. “Yoon Hee heeft een geweldige energie en kan het verhaal achter Antverpia goed vertellen”, aldus Ronald. “En het verhaal van Antverpia moet goed verteld worden, want het is bijzonder wat we hebben weten te realiseren.” DIVA ANTWERP HOME OF DIAMONDS Het idee voor Antverpia is ontstaan nadat Ronald en Stefan het verzoek kregen om voor het DIVA Antwerp Home of Diamonds, het nieuwe diamantmuseum in Antwerpen dat op 8 mei haar deuren opent, een mooi horloge te realiseren waar diamant en hoogwaardigheid de boventoon voeren, maar waarbij de horloges wel betaalbaar blijven voor de museumbezoekers. “Dat was een hele uitdaging”, zo beaamt Ronald. “De wensenlijst was dusdanig dat het niet zo gemakkelijk was om daaraan te voldoen, maar uiteindelijk hebben we een collectie weten te realiseren die heel vrouwelijk is, waarin diamant de hoofdrol speelt, die heel hoog- waardig is en dat voor een zeer betaalbare prijs. Vergelijkbare kenmerken in een horloge vind je terug bij merken uit het hogere segment en dus ook hogere prijzen. Antverpia onderscheidt zich met prijs en doet niet onder qua kwaliteit. We krijgen nu heel vaak de reactie dat mensen het horloge rond de € 1.000,- schatten en ze worden heel blij als we de daadwerkelijke prijs vertellen.” AFZETKANAAL Ondanks dat het DIVA Antwerp Home of Diamonds pas op 8 mei open gaat en het horloge officieel een maand later gelanceerd wordt, besloten Ronald en Stefan toch dat dit horloge bij uitstek geschikt is voor de juweliersbranche en om dus de verkoop daar alvast te starten. “We omschrijven Antverpia als een juwelen horloge en het maakt luxe bereikbaar voor een bredere doelgroep. TIJDENS DE JEWELS & WATCHES VOORJAARSBEURS TROFFEN WIJ YOON HEE SCHOONDERBEEK VAN GAMSA JEWELS & WATCHES OP HET MIDDENPLEIN ALS GASTEXPOSANT EN WAREN DAAR EIGENLIJK METEEN BETOVERD DOOR HAAR NIEUWE HORLOGEMERK: ANTVERPIA. DE LUXE HORLOGECOLLECTIE HEEFT EEN FRAAIE UITSTRALING EN EEN HOOGWAARDIGHEID DIE JE VERWACHT BIJ HORLOGES IN HET HOGE SEGMENT, MAAR TOEN WIJ DE PRIJZEN VAN DE TIEN MODELLEN ONDER OGEN KREGEN, MOESTEN WE TOCH TWEE, DRIE KEER MET ONZE OGEN KNIPPEREN. ZWITSERS UURWERKEN, SAFFIERGLAS, 316L STAINLESS STEEL KAST EN BAND, TWEE JAAR GARANTIE ÉN ELF PRACHTIGE BRILJANTEN OP DE WIJZERPLAAT VOOR MINDER DAN € 400,-! U LEEST HET GOED, MINDER DAN € 400,-. YOON HEE VERTEGENWOORDIGT HET BELGISCHE MERK SINDS KORT OP DE NEDERLANDSE MARKT, MAAR ANTVERPIA IS SOWIESO EEN HEEL NIEUW MERK, DAT DIT JAAR HET LEVENSLICHT ZAG. WIJ SPRAKEN MET YOON HEE EN MEDE-EIGENAAR VAN ANTVERPIA RONALD STEFFEN OVER DE TOTSTANDKOMING VAN HET HORLOGEMERK EN DE SAMENWERKING. Daarom is het ook zeker interessant voor de juwelier in het hogere seg- ment, waar ze klanten moeten teleurstellen die € 1.000,- tot € 1.500,- te veel vinden om te betalen voor een dergelijk horloge. We zijn in februari gestart met de eerste dealers en de verkoopresultaten zijn zeer bemoedi- gend. De doorverkoop is goed en de juweliers zijn enthousiast. Dat heeft ons overtuigd van de meerwaarde van het merk en we voelen ons gesterkt in onze gedachte om dit verder uit te rollen. We gaan ook meteen starten in meerdere landen, te weten België, Nederland, Duitsland, Denemarken en Engeland en we gaan ook al wat testcases doen in Amerika.” YOON HEE De pijlen worden dus ook op Nederland gericht en Yoon Hee is benaderd om Antverpia in ons land te vertegenwoordigen. “Ik werd begin dit jaar benaderd door Ronald en Stefan of ik geïnteresseerd was om Antverpia in Nederland onder de aandacht van juweliers te brengen. Zij zagen in mij de juiste persoon om dit merk in Nederland te distribueren. Ik was niet op zoek naar wat nieuws, maar mijn interesse was wel snel gewekt toen ik het verhaal van de heren hoorde. Na het zien van de collectie en helemaal toen ik de prijzen onder ogen kreeg, was ik overstag. Antverpia is uniek en kent geen gelijke. In het segment tussen fashion en luxe is er niets zoals Antverpia. Dat maakte mij enthousiast.” GAT IN DE MARKT “Ik weet wat er in de juweliersbranche aangeboden wordt, en voor vrouwen is er tussen het midden en hoge segment geen horloge met de specificaties die Antverpia heeft. Je krijg een horloge met een Zwitsers Ronda quartz uurwerk, saffierglas, geschroefde achterdeksel waardoor het horloge 5 ATM waterdicht is, twee jaar garantie en elf briljanten op de wijzerplaat voor een prijs onder de € 400,-! Hiermee springt Antverpia in een gat dat er in de markt is. Dit is interessant voor de juwelier. Dat weet ik zeker, want je hoeft een klant nooit meer nee te verkopen op basis van prijs én je spreekt in veel gevallen een nieuwe doelgroep aan; een groep vrouwen die graag een mooi uurwerk dragen, maar daar niet meteen € 1.000,- aan willen uitgeven.” COLLECTIE De collectie is in eerste instantie klein gehouden. Dat is zeer bewust, zo horen wij van Ronald en Yoon Hee. “We hebben gekozen voor één model, waar tien verschillende uitvoeringen van zijn. Het model is vrouwelijk en subtiel vormgegeven en beschikbaar in verschillende kleurcombinaties. Vrouwen zijn meer van de details, de afwerking en de kleuren en dus heb- ben we daarvoor gekozen. De prijzen verschillen van € 375,- tot € 395,-. De modellen zijn bijvoorbeeld geelgoud verguld met staal, maar ook roségou- den modellen met briljanten vind je terug in de collectie. Er is voor ieder wat wils. Uitbreiding komt er in het najaar met gekleurde wijzerplaten en daarna wellicht een groter model. We hebben gekozen om de collectie nu klein te houden en sterk te investeren in marketing”, vertelt Ronald. SOCIAL MEDIA De officiële introductie van Antverpia heeft dus tijdens de Voorjaarsbeurs op de Jewels & Watches-etage plaatsgevonden. Yoon Hee: “We hebben hele leuke reacties gehad op Antverpia, maar zoals je tegenwoordig wel "Antverpia “JE KRIJG EEN HORLOGE MET EEN ZWITSERS UURWERK, GESCHROEFDE ACHTERDEKSEL WAARDOOR HET HORLOGE 5 ATM WATERDICHT IS, TWEE JAAR GARANTIE EN ELF BRILJANTEN OP DE WIJZERPLAAT VOOR EEN PRIJS ONDER DE € 400,-!” IS UNIEK EN KENT GEEN GELIJKE" vaker hoort, zijn mensen terughoudend. ‘Ik heb er nog geen vraag naar gehad’, kreeg ik vaak als reactie, maar dat is ook logisch, want we presen- teren het richting de juwelier, om vervolgens de consument te bestoken. De komende tijd staat voor ons in het teken van het dealernetwerk opbou- wen en daarna een grote social media campagne opzetten om het merk te hypen!” Ronald: “We gaan influencers en bloggers inzetten om het merk onder de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen en zodoende de vraag bij de juwelier te creëren. We willen juweliers betrekken in de uitin- gen en winacties op Facebook organiseren met onze dealers. We hebben iemand in dienst die zich volledig gaat richten op social media en onze online marketing. Dat moet uiteindelijk tot gevolg hebben dat Antverpia veel exposure krijgt.” TOTAALCONCEPT Antverpia wordt als totaalconcept geleverd, wat inhoudt dat alles van A tot Z verzorgd wordt. “Doordat we een luxe merk zijn, hebben we ingezet op luxe display- en verpakkingsmateriaal, want dat verwacht je gewoon bij Antverpia. Al het POS-materiaal ziet er geweldig uit. Je krijgt uiteraard ook een diamantcertificaat bij elk horloge om de echtheid van de diamanten aan te geven, aan alles is gedacht”, aldus Yoon Hee. “De uitstraling is luxe zodat mensen een goed gevoel krijgen bij de horloges en daarna verblijd worden met de prijs. De reden dat we ook kiezen voor een hoogwaardige uitstraling en POS-materiaal, is dat we tussen de high end merken gepresenteerd willen worden, want daar komen we het beste tot ons recht. Antverpia biedt meerwaarde, daar zijn wij van overtuigd”, zo besluit Ronald. Meer informatie: Gamsa Jewels & Watches Tel. 06-46166983 www.gamsa.nl yoonhee@gamsa.nl D e J u w e l i e r n r 2 2 0 1 8 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4