De Juwelier nummer 2 2018

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 1 8 19 D e J u w e l i e r n r 2 2 0 1 8 18 G e z i e n o p d e b e u r z e n Melano Vorig jaar werden de eerste veranderingen doorgevoerd met een heuse rebranding van Melano. Medeverantwoordelijk hiervoor zijn Tom en Chrissie Pepels, zoon en dochter van Jeanne en John Pepels. Sinds eind vorig jaar hebben zij een stap richting de voorgrond gezet, waar hun beider ouders iets meer richting de achtergrond treden, maar nog steeds hun stempel op Melano drukken. Deze nieuwe dynamiek zorgt voor nieuw elan en dat is duidelijke te zien in de nieuwe stijl van Melano. POS-MATERIAAL Er is al genoeg geschreven door ons over Melano’s nieuwe stijl. Kort samengevat is Melano opvallender en kleurrijker, maar tevens heel herkenbaar. De afgelopen maanden is er veel gebeurd op het gebied van marketinguitingen, nieuwe huisstijl en ook in het display- en ver- pakkingsmateriaal. Tijdens Inhorgenta, Out of the Box en de Jewels & Watches Voorjaarsbeurs kregen wij al een eerste blik op het nieuwe POS-materiaal. De nieuwe displays van Melano zijn strak vormgegeven en bieden genoeg ruimte voor het presenteren van de verschillende MELANO HEEFT ZOALS U VAST WEL WEET EEN NIEUWE LOOK & FEEL EN DAT WERD DE AFGELOPEN BEURZEN OOK GEPRESENTEERD RICHTING DE JUWELIERSBRANCHE. DAT BETEKENT NIEUWE, FRAAIE DISPLAYS MET EEN SPEELS KARAKTER EN VEEL MOGELIJKHEDEN TOT PRESENTATIE VAN DE VERNIEUWDE COLLECTIES, MAAR OOK NIEUW, KLEURRIJK VERPAKKINGS- EN PRESENTATIEMATERIAAL. TIJDENS INHORGENTA, OUT OF THE BOX EN DE JEWELS & WATCHES VOORJAARSBEURS TOONDE MELANO HAAR NIEUWE STIJL AAN DE VELE KLANTEN EN BEZOEKERS VAN DE DESBETREFFENDE BEURZEN EN DE ALGEHELE CONSENSUS WAS UNANIEM: MELANO IS OPVALLENDER DAN OOIT TEVOREN. ZET VOLGENDE STAP IN IMPLEMENTEREN VAN NIEUWE LOOK & FEEL collecties. In het nieuwe kleurenpallet (pastelkleuren zoals roze, paars, blauw, geel en groen) zijn er staande displays (eind van dit jaar beschikbaar voor dealers), maar ook waren er complete vitrines te zien met een opvallend kleurgebruik. In alles gaat Melano haar huisstijl verder aanpassen en daarmee weet het bedrijf zeker tijdens beurzen en later dit jaar ook in de winkels van haar dealers op te vallen. READY-TO-WEAR Melano toonde tijdens de beurzen ook voor het eerst een nieuwe basiscol- lectie, die kant-en-klaar is samengesteld en zo verkocht kan worden, waarna de consument in het vervolg naar eigen wens kan variëren. Vanuit Melano- dealers komt meer en meer vraag naar een ready-to-wear collectie, wat voor hen minder verkooptijd inhoudt. Het zelf samenstellen is zeker een kracht van Melano waar het merk op voortborduurt, maar kan gezien de grootte van de collecties voor een juwelier ook veel tijd kosten om te verkopen. Daar moet met de introductie van de ready-to-wear collectie later dit jaar verandering in komen. COLLECTIEBEELD Sowieso is er veel vernieuwing in de collecties van Melano terug te vinden. Chrissie is tegenwoordig samen met haar moeder Jeanne verantwoordelijk voor het ontwerpproces en beide dames hebben een geweldig oog voor trends en – nog veel belangrijker – het inspelen op de vraag van de consument. Zo zien we dit voorjaar modische en trendy sieraden, maar het principe is nog steeds hetzelfde: dat vrouwen zelf hun sieraad samen kunnen stellen. REACTIES De reacties vanuit klanten zijn positief, waar natuurlijk her en der wel een wanklank te horen is. Tom: “De displays, het presentatie en verpakkings- materiaal springen wel in het oog. Het is in lijn met het nieuwe Melano. De kleurstelling is opvallend, maar ook herkenbaar. Ook op de beurzen kregen we heel veel leuke reacties, net zoals we geweldige berichten ontvingen toen we de nieuwe stijl introduceerden. Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die sceptisch zijn, maar die draaien nog wel bij, daar ben ik niet bang voor. Deze nieuwe stijl zorgt voor exposure in de winkel en voor exposure richting klanten in de verschillende media. We hebben de stijl doorgetrokken in onze uitingen op beurzen en daar hebben we onze look & feel kunnen overbrengen op onze klanten. Nu is het zaak hen te overtuigen om Melano ook zo in de winkel te presenteren. Dat is de vol- gende stap, maar we zijn er van overtuigd dat we op deze manier Melano naar een hoger plan tillen.” Meer informatie: Melano Tel. 046-4261717 www.melano-jewelry.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4