De Juwlier nr2-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 2 1 3 C o l o f o n e n D e V i s i e Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Hoofdredactie: Coen de Jager c.dejager@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2021 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Juwelier besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Ik word een beetje moe van het zoeken naar positieve invalshoeken van een wederom verlengde lockdown. Elke keer weer hetzelfde verhaal: we zijn er bijna, houd nog even vol, we moeten het samen doen en alleen samen komen we er uit, maar houd je aan de maatregelen. We zijn er gewoon allemaal helemaal klaar mee, maar ik heb toch echt de hoop dat als deze uitgave van De Juwelier op uw bureau, werk-, salon-, eet- of keukentafel ligt en u dit leest, we echt aan het einde van de lockdown zitten, dat de deuren eindelijk weer open mogen en dat u eindelijk weer betere tijden gaat beleven. “IK HEB EIGENLIJK EEN HELE SIMPELE MANIER OM TE KIJKEN HOE HET VERTROUWEN VANUIT DE RETAILERS IS: HET AANTAL RECLAMEFOLDERS DAT BIJ ONS OP DE DEURMAT VALT” Coen de Jager Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier c.dejager@gpmedia.nl Ik heb eigenlijk een hele simpele manier om te kijken hoe het vertrouwen vanuit de retailers is ten opzichte van de huidige crisis: het aantal én de dikte van de reclamefolders die bij ons op de deurmat vallen. Wij hebben inderdaad geen nee-nee-sticker op de brievenbus, want mijn vrouw is zo iemand die met veel aandacht alle voor haar interessante folders doorneemt. Het is zelfs zo erg dat mijn zoontje helemaal enthousiast wordt van het gekletter van de brievenbus, want er kunnen wel eens folders bijzitten die leuk voor hem zijn (lees waar speelgoed en snoep in zijn te vinden) om door te bladeren. Maar goed, het aantal folders was vorig jaar rond deze tijd echt gedecimeerd tot een minimum, en de folders die nog wel werden verspreid telden gewoon een fractie van het aantal pagina’s dat het normaal had. Dat gold zelfs voor de reclamefolders van de supers, die uit ‘solidariteit’ met andere retailers kozen voor bescheiden reclame-uitingen. Nu groeit het pak papier weer aanzienlijk dat wekelijks de weg naar onze brievenbus weet te vinden, en misschien is het wel meer dan ooit. Voor mij een teken dat het met het ‘retailersvertrouwen’ goed zit. En het vertrouwen bij retailers is sowieso nog wel hoog, als de deuren maar weer normaal open kunnen. Want het geld klotst bij de consument haast tegen de plinten omhoog. Als je het geluk hebt in deze tijd in vaste dienst te zijn en je salaris komt elke maand op de 21e binnen, dan kan het niet anders dan dat je meer geld overhoudt dan normaal. Geen horeca, geen fun shoppen, geen vakanties, verbouwing al gedaan, nieuwe televisie hangt al, e-bike al gekocht en dan? Hopelijk dat mooie sieraad of dat horloge dat je eigenlijk nooit kocht, omdat het toch wat te duur is. Dat geeft u houvast voor de komende maanden en ik denk dat het ook echt zo werkt. In deze uitgave laten wij trouwens weer een aantal juweliers aan het woord over hoe zij het shoppen of afspraak in de eerste weken ervaarden. Wij zijn gewoon heel benieuwd en geïnteresseerd in uw ervaringen en verhalen. Heeft u dan ook onderwerpen of thema’s die u graag in ons blad belicht zou willen zien, schroom niet om mij een mail te sturen of te bellen. Wij maken dit magazine met ons hele team namelijk voor u, de juwelier, en om zo goed mogelijk tegemoet te komen in uw wensen en te schrijven over wat u wilt lezen, komen we graag met u in contact.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4