De Juwlier nr2-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 2 1 30 Monique Zondervan: “Klanten hebben wel interesse, maar zijn nog terughoudend. Er worden wel afspraken gemaakt, maar dit blijft een druppel op een gloeiende plaat. Click & collect loopt hier niet en daar is bijna helemaal geen interesse voor.” Eline Meijst: “Het afsprakensysteem komt mondjesmaat op gang, maar in het weekend zit de agenda eigenlijk helemaal vol. We werken met Vcita via onze website. Dat werkt goed en is voor de klanten ook heel duidelijk. Ze kunnen kiezen voor verschillende optie, 15 of 30 minuten shoppen, 60 minuten voor trouwringen, en 15 min voor gaatjes prikken. Voor de klanten is het ook nog even wennen, maar de meeste zijn heel blij even gewoon te mogen shoppen. Omdat het via afspraken gaat ben je redelijk verzekerd dat de klant ook koopt. We hebben de eerste week van maart vier kopende trouwringenklanten gehad en dat zet nu door in een paar per week, heel fijn. We hebben ook heel veel aanvragen voor gaatjes prikken.” Hoe lang duurt een gemiddelde afspraak bij jullie? Marcel Boonk: “Wij werken sinds de december-lockdown met blokjes van 10 minuten per klant, omdat er toch geen fysieke verkopen gedaan mochten worden. Sinds vorige week (begin maart) werken wij op afspraak en bekijken Hebben jullie klanten weer volop interesse in een bezoek aan de winkel of opteren de meeste toch voor click & collect? Marcel Boonk: “We krijgen veel telefoontjes van mensen die willen afspreken, omdat men weer behoefte heeft aan fysiek winkelen. Natuurlijk hebben we ook de nodige click & collect verzoeken en ook zien we weer een toename in het batterijen zetten. Vreemd is het wel te merken dat vele klanten denken dat we helemaal dicht zijn geweest ondanks alle info op Instagram, Facebook, onze website etc. Ook nu wordt er gebeld met de vraag “zijn jullie alweer open?” of “kan ik weer wat bestellen bij jullie, en zetten jullie alweer batterijen?”. Dat is helaas ook de realiteit.” Angelique en Paul Swaab: “Gelukkig hebben onze klanten er ook weer volop zin in om ons te bezoeken. Zodra het op de website en sociale media (+buiten borden winkel) bekend was dat we weer mensen mochten ontvangen, dienden de eerste online reserveringen zich aan. Doordat wij met PrismaNote werken en deze leverancier met ons meedenkt stonden ze voor ons klaar om snel alles te installeren. Ook nemen wij reserveringen via de telefoon aan of bij aanvraag in de winkel en zetten het in de agenda. De online bestellingen zijn bij ons de afgelopen tijd afgenomen en er is nog een enkeling die voor click & collect kiest.” J u w e l i e r s a a n h e t w o o r d Shoppen op afspraak: DRUPPEL OP GLOEIENDE PLAAT BIJ DE EEN, EEN WELKOM SUCCESJE BIJ DE ANDER Angelique en Paul Swaab Marcel Boonk Eline Meijst Monique Zondervan NA DE VOLLEDIGE LOCKDOWN MAG ER MONDJESMAAT WEER WAT MEER VOOR RETAILERS, ZOALS CLICK & COLLECT EN ‘SHOPPEN OP AFSPRAAK’. HET IS WACHTEN OP MEER VERSOEPELINGEN DIE HOPELIJK SNEL VOLGEN, MAAR VOOR NU IS HET ROEIEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT. WIJ VROEGEN EEN AANTAL VAN UW COLLEGA’S NAAR HUN ERVARINGEN IN DE EERSTE WEKEN DAT ER WEER OP AFSPRAAK MENSEN IN DE WINKEL MOCHTEN TOEGELATEN WORDEN. HEBBEN KLANTEN WEER VOLOP INTERESSE IN EEN BEZOEK AAN DE WINKEL OF OPTEREN DE MEESTE TOCH VOOR CLICK & COLLECT? HOE LANG DUURT EEN GEMIDDELDE AFSPRAAK? HOE IS DE VERKOOP QUA CIJFERS? VOELEN MENSEN ZICH VERPLICHT WAT TE KOPEN ALS ZE NAAR DE WINKEL KOMEN? MARCEL BOONK (JUWELIER BOONK), ELINE MEIJST (MEIJST JUWELIER), ANGELIQUE & PAUL SWAAB (SWAAB JUWELIERS) EN MONIQUE ZONDERVAN VAN MJ SIERADEN GAVEN ANTWOORD OP DEZE VRAGEN.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4