De Juwlier nr2-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 2 1 58 N i e u w s In 2012 werd Miccy’s opgericht met de focus op haar eigen e-com outlet en netwerk van premium retailers door het land. Inmiddels is het merk in binnen- en buitenland verkrijgbaar in meer dan 60 winkels, waaronder ook luxe hotels als het Bulgari of Westin Hotel in Dubai. En daar is een prestigieus verkooppunt bij gekomen: op 18 maart opende Miccy’s haar eerste flagshipstore in het luxueuze retail concept: Westfield Mall of the Netherlands. De boutique biedt daarmee bijna 100m2 aan unieke oorbellen. “Met de opening van de Miccy’s flagshipstore ligt de wereld aan onze voeten, we zijn er klaar voor de wereld een stuk mooiere en frivoler te maken met onze unieke oorbellen”, aldus Michelle. “LIFE IS TOO SHORT TO WEAR BORING EARRINGS!” Dat is het levensmotto van Miccy’s en dus ook van Michelle. Een oversized citroen, een paar konijnen uit een hoge hoed of een glimmend popcorn bakje in je oor, de ontwerpen van Miccy’s zijn kleine kunstwerkjes: uniek, speciaal en frivool. “Onze flagshipstore neemt de klant mee in de wereld van Miccy’s en laat ze zien en voelen waar Miccy’s voor staat: unieke oorbellen van de mooiste materialen, tot in perfectie met de hand afgewerkt in eigen atelier. De boutique is bedoeld om die beleving te ondersteunen en tegelijkertijd de naamsbekendheid van Miccy’s als merk te vergroten en zo internationaal te doen groeien. Een omnichannel benadering, startend in Nederland en met nu al plannen om dit concept ook internationaal verder uit te rollen over de grote modesteden van Europa.” BIJNA 100 M2 AAN INTERNATIONALE ALLURE De ruime boutique straalt internationale allure uit, maar ook de warmte en de romantiek van een boutique hotel. Alles in de winkel is met de hand, op maat, gemaakt. Net als de oorbellen van Miccy’s zelf. Een warme kleur groen zorgt voor een klassieke maar tijdloze touch, eye catchers in het interieur zijn 3D geprint, met de hand gesculpt en afgewerkt door bekende kunstenaars. Zelfs de logo’s in de winkel en de neon-signs aan de gevel zijn, net zoals de speciaal ontworpen struisvogel die je levendig verwelkomt in de boutique, helemaal met de hand gemaakt. Er is gewerkt met de mooiste materialen en de mooiste merken: Italiaans marmer, handgemaakte wandlampen uit Portugal en diamantvormige plafondarmaturen van Tom Dixon. Miccy’s opent HAAR EERSTE FLAGSHIPSTORE IN THE GALLERY VAN WESTFIELD MALL OF THE NETHERLANDS EEN ATELIERMERK VAN NEDERLANDSE BODEM, MET EEN INTERNATIONALE ALLURE EN RESPECTIEVELIJKE VERKOOPPUNTEN IN LANDEN ALS ONDER ANDERE FRANKRIJK, ITALIË, IBIZA, BRAZILIË EN EMIRAAT DUBAI (VAE). ACHTER DE AUTHENTIEKE ONTWERPEN VAN MICCY’S STAAT MICHELLE DE HOOGH (GEBOREN IN 1980 IN TEGELEN). OPGEGROEID IN BREDA, GESTUDEERD AAN DE KUNSTACADEMIE VAN MAASTRICHT EN NA BIJNA 10 JAAR MET HAAR GEZIN WOONACHTIG GEWEEST TE ZIJN IN DUBAI, NU TERUG NAAR DE ROOTS VAN HAAR ATELIER IN DEN HAAG. Niets is er standaard of aan het toeval overgelaten, alles moet bijdragen aan de totaalbeleving. “Durf te dromen, maar als je wat doet, doe het goed of doe het niet.” EEN UNIEK RETAILCONCEPT VOOR NEDERLANDSE BEGRIPPEN “Het mogen openen van een echte Miccy’s boutique is altijd een droom geweest. Een luxe brandstore met een internationale uitstraling en een echt wow-effect. We hebben eerder overwogen in één van de twee meest toonaangevende shopping malls ter wereld (Dubai Mall en Mall of the Emirates) een flagshipstore te openen, maar liepen daar tegen het feit aan dat de eigenaren van die malls Miccy’s nog niet goed kenden. We hebben daarom in Dubai er voor gekozen met gerenommeerde, toonaangevende dealers te werken zoals de Flamingo Room by Tashas, het Bulgari en het Westin Hotel. Na onze terugkeer in Nederland ontstond er opnieuw het idee om een eigen boutique te openen. Toen Westfield ons hiervoor benaderde hebben we er wel even over na moeten denken, maar al snel de uitdaging aangegrepen om een nieuw hoofdstuk van Miccy’s te kunnen gaan verwezenlijken”, aldus Michelle die een decennia lang met haar gezin in Dubai leefde en daar de mall winkelcultuur dan ook van dichtbij meegemaakt heeft. “In de malls in Dubai is er zeker niet bespaart op luxe. Ze zijn stuk voor stuk prachtig, worden iedere dag fantastisch onderhouden. De marmeren vloeren worden dagelijks gepolijst en alles is blinkend schoon. De mooiste en nieuwste merken zijn er gevestigd. Dit is ook de opzet van Westfield Mall of the Netherlands, vanwaar onze volmondige ja op deze passende kans”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4