De Juwelier nr2-2022 Online

D e J u w e l i e r n r 2 2 0 2 2 10 I n t e r v i e w H a n s K l e i n e n D o r t e M o e s g a a r d Hans en Dorte zijn al sinds 1996 woon- en werkzaam in ons land na hun verhui- zing vanuit Denemarken. Dat is inmiddels dus alweer ruim 25 jaar geleden. Het is dat ze nog een heel licht accent hebben, maar anders zou je niet weten dat ze niet beiden volledig Nederlands zijn. Hun groothandel d-sign Denemarken bestaat inmiddels 17 jaar en alles is begonnen met Trollbeads. “In Kopenhagen liep ik Peter en Lise Aagaard tegen het lijf. Wij kenden elkaar nog van toen we klein waren, want we zaten samen op school. Zij stonden op het punt om internationaal door te breken met hun sieradenmerk Trollbeads. Wij hadden destijds niks bijzonders met sieraden, want Dorte en ik zijn van huis uit allebei marketeers, maar zij vroegen ons om te helpen een distributeur in Nederland te vinden. Dorte opperde echter om het zelf te gaan doen”, zegt Hans. DE LAATSTE KEER DAT WIJ MET HANS KLEIN EN DORTE MOESGAARD OM DE TAFEL ZATEN IS ALWEER ZEVEN JAAR, DESTIJDS TER GELEGENHEID VAN HET TIENJARIG BESTAAN VAN D-SIGN DENEMARKEN. WE SLOTEN HET GESPREK TOEN AF MET DE OPMERKING VAN DORTE: “MAAR OVER VIJF JAAR ZITTEN WE HOPELIJK WEER HIER OM TE SPREKEN OVER D-SIGN DENEMARKEN EN TERUG TE BLIKKEN OP DE AFGELOPEN JAREN. DAAR GAAN WE WEL VANUIT IN IEDER GEVAL.” HET IS TWEE JAAR LATER GEWORDEN, MAAR HET WERD WEL WEER TIJD OM TERUG TE BLIKKEN, WANT – HET IS EEN CLICHÉ – ER IS VEEL GEBEURD IN DE TUSSENTIJD. ZO IS BYBIEHL TOEGEVOEGD AAN HET MERKENPAKKET, EEN PRACHTIG DEENS SIERADENMERK DAT HEEL STERK DE FOCUS HEEFT OP DUURZAAMHEID, MAAR WAAR D-SIGN DENEMARKEN ZICH VERDER HEEL ERG OP GERICHT HEEFT, IS HET VERDER OPTIMALISEREN VAN DE INFRASTRUCTUUR OM DE ONLINE ZICHTBAARHEID TE VERGROTEN VAN HAAR MERKEN RICHTING CONSUMENTEN. “WIJ KUNNEN ONZE KLANTEN VOLLEDIG ONTZORGEN MET ONZE ‘BRICKS & CLICKS’ FILOSOFIE”, ZO VERTELLEN HANS EN DORTE ONS ONDER MEER. TROLLBEADS “Trollbeads kwam op het juiste moment en wat hadden we te verliezen”, zo stelt Dorte. “We zijn gewoon begonnen. We kenden de branche niet, maar we hadden veel vertrouwen in Trollbeads en dat bleek terecht. Inmiddels is Trollbeads een klassiek, tijdloos merk geworden, dat zijn plek in de markt ruimschoots verdiend heeft. De piek is geweest, maar ik verwacht dat er weer een piek gaat komen.” RABINOVICH Naast Trollbeads heeft d-sign Denemarken met Rabinovich een even iconisch sieradenmerk in haar assortiment dat zich dubbel dwars bewezen heeft. “Rabinovich is een niche merk geworden in de Nederlandse markt. Het past mooi D-SIGN DENEMARKEN OPTIMALISEERT ONLINE INFRASTRUCTUUR OM JUWELIERS NOG VERDER TE ONTZORGEN

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4