De Juwelier nr2-2023 Online

DE JUWELIER NR 2 2023 44 INTERVIEW Als we de stand van Orient Star betreden worden we door Wiebke meteen meegenomen om de noviteiten te zien, te voelen en natuurlijk om te doen. We wisten het al wel, maar de kwaliteit druipt van de modellen af. Van geskeletteerde, klassieke, maar toch tijdloze modellen, mechanische uurwerken met een maanfase tot robuuste duikerhorloges die teruggrijpen naar de rijke historie van het Japanse merk. Wat is volgens Wiebke de meerwaarde van Orient Star? “Orient Star is ons belangrijkste merk, waarbinnen we het beste van onze in Japan gemaakte, in-house uurwerken en met de hand afgewerkte ontwerpen laten zien. Orient Star kan door de creatieve ontwerpen en het uitstekende Japanse vakmanschap wedijveren met alles wat in Europa wordt geproduceerd enmet onze unieke ontwerpinspiraties bieden we ook echt iets anders.” Orient Star heeft een sterke zichtbaarheid in ons land. Kunt u ons meer vertellen over de samenwerking met Weisz Group? “Weisz Group is al heel lang een belangrijke partner van Orient Star en is essentieel geweest om deze uurwerken naar een breed publiek te brengen. Hun passie voor Orient Star wordt alleen geëvenaard door hun toewijding om hun klanten te verrassen.” Wat is jullie gemeenschappelijk dealerbeleid en wat mag een juwelier verwachten van een samenwerking met Orient Star? “We hebben een uitstekend netwerk van zakenpartners in meer dan twintig Europese landen en niet te vergeten de rest van de wereld. We geloven sterk in samenwerking met lokale experts die weten hoe ze Orient Star naar hun markten kunnen brengen, zowel operationeel als met inzichtelijke marketingactiviteiten. Voor Orient Star zien we dat een breed scala aan demografische groepen zich aangetrokken voelen tot onze ontwerpen.” Kunt u iets meer vertellen over de opbouw en prijsstelling van de collectie? “In de loop der jaren heeft Orient Star een grote collectie gezien die gericht is op veel verschillende smaken. Maar we weten dat onze meest geliefde horloges degene zijn, die ons unieke vakmanschap en individualiteit laten zien én die onze prachtig afgewerkte in-house uurwerken tonen. Dit zijn dus onze sterke punten en we hebben onze focus daarop vergroot, terwijl we de collectie hebben teruggebracht tot alleen het beste aanbod.” Wat is jullie doel met Orient Star voor de komende jaren? “Orient Star verdient het om de komende jaren ons hoofdmerk te zijn, met verdere ontwikkelingen om de collecties te verrijken. We willen Orient Star naar meer horlogeliefhebbers brengen en de eerste naam zijn waar mensen aan denken als ze het volgende hoogwaardige, buitengewone uurwerk aan hun collectie willen toevoegen.” “ORIENT STAR KAN WEDIJVEREN MET ALLES WAT IN EUROPA WORDT GEPRODUCEERD” Ons bezoek aan Inhorgenta stond onder meer in het teken van het ontdekken van nieuwe collecties en trends. Orient Star verraste ons met een zeer breed aanbod aan kwalitatief hoogwaardige uurwerken tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Wij spraken met Wiebke Bird - Senior Business Manager, Orient Star – over het merk, de nieuwe collecties, de meerwaarde van met name Orient Star voor de juwelier en natuurlijk over de samenwerking met Weisz Group, de distributeur van Orient Watches.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4