De Juwelier nr2-2023 Online

DE JUWELIER NR 2 2023 50 INTERVIEW Gtime heeft de afgelopen twintig jaar zeker in België een enorm sterke positie verworven met het uitgebalanceerde merkenpakket. Patrick Gelder (General Manager) omschrijft Gtime als ‘een klassieke en generalistische verdeler die naar zijn klanten luistert en ondersteund wordt door een degelijke backoffice’. “We hebben een bijzonder merkenportfolio waar een juwelier zich mee kan onderscheiden. We zien dan ook heel veel groeimogelijkheden in Nederland, waarbij de juwelier kan profiteren van onze sterke merken. We willen de volgende stap zetten en we zijn vol vertrouwen dat dit gaat lukken met Maxim en Marloes en de merken die we bieden”, aldus Patrick. Uitbreiding in Nederland Gtime kende tot 2009 eigenlijk een vrij trage groei, verduidelijkt Patrick. “Het team groeide wel en we zijn in die periode ook begonnen met het verdelen van Victorinox in Nederland. Maar de echte groei is pas in 2015 gekomen, toen we een commerciële structuur met vier personen hebben opgezet in Frankrijk. Twee jaar later verhuisden we naar een nieuw gebouw in Overijse waar we meer dan 900 m2 ter beschikking hadden voor onze voorraad en om ons bedrijf efficiënt te organiseren. Vandaag de dag telt Gtime 15 medewerkers. Ons verkoopteam bestaat uit vijf personen in België, vier personen in Frankrijk en twee in Nederland. Het is van essentieel belang om een vertrouwens- en werkrelatie tot stand te brengen voor de lange termijn met onze klanten. We zoeken nog een nieuwe verkoopkracht om het team in Nederland te versterken aangezien we kijken naar een uitbreiding van onze merken in Nederland, merken met een toegevoegde waarde en geschiedenis.” Maxim en Marloes zijn op dit moment de gezichten die u verbindt aan Gtime. Ze stellen zich via deze weg even kort voor. Maxim: “Ik werk al 4 jaar voor Gtime. Ik kom uit de autowereld (BMW) en ben altijd aangetrokken geweest door mooie horloges. Het contact met onze klanten is erg interessant en ik vind het leuk om hen te kunnen helpen bij de verkoop van onze producten.” Marloes: “Sinds 2001 ben ik werkzaam in deze branche, jarenlang voor Orfac, maar mede door de overname van Orfac destijds door Aurum, ben ik als agent begonnen. Eerst voor enkele sieradenmerken en sinds 2020 voor Gtime. In coronatijd heb ik Nederland kennis laten maken met Jacques du Manoir. Dit heeft wat moeite gekost, maar inmiddels zijn velen bekend met dit Zwitsers horlogemerk.” Victorinox Als we inzoomen op de merken van Gtime, is Victorinox wellicht de grootste naam. “Victorinox is een bekende in de markt”, aldus Maxim. “Iedereen zal bekend zijn met de connectie met het Zwitserse zakmes. De horloges van Victorinox kenmerken zich verder door een enorm hoge kwaliteit en ze zijn zeer scherp geprijsd. Victorinox is er trots op te kunnen zeggen dat hun horloges zijn ontworpen, ontwikkeld, getest en vervaardigd door haar eigen mensen in haar eigen fabriek, het Watch Competence Centre in Delémont, Zwitserland. De komende jaren zal Victorinox deze integratie verder voortzetten. ‘Swiss Made’ is daarom meer dan alleen een teken van kwaliteit - het is de belofte van Victorinox om nooit te stoppen met verbeteren. Een garantie van 5 jaar+ getuigt nog meer van de kwaliteitsvolle benadering van het merk.” “WE HEBBEN EEN BIJZONDER MERKENPORTFOLIO WAAR EEN JUWELIER ZICH MEE KAN ONDERSCHEIDEN” Gtime is al een tijdje actief in de Benelux – sinds 2001 om precies te zijn – en heeft inmiddels een portfolio opgebouwd dat bestaat uit bekende namen als Victorinox, Wenger, Raidillon, Roamer en Jacques du Manoir. Daarbij heeft Gtime de exclusieve distributierechten van MeisterSinger en Al Coro voor de Belgische markt, dus je mag zeker spreken van een professionele verdeler met een allesomvattend portefeuille. De focus van Gtime richt zo ook meer en meer op de Nederlandse juwelier, waar het de exclusieve rechten heeft om Victorinox, Wenger, Raidillon, Roamer, Elisabeth B. Jewels, Jacques du Manoir en Morganne Bello heeft om te verdelen. Verantwoordelijk daarvoor zijn Maxim Vergauwen en Marloes Ruijken, maar Gtime is daarnaast op zoek naar versterking van haar personeelsbestand én haar merkenportfolio. Wenger Wenger is het ‘kleine’ broertje van Victorinox, maar zoals ieder klein broertje, probeert ook Wenger uit de schaduw van zijn voorbeeld te treden. “De collectie van Wenger is van dezelfde hoge kwaliteit als Victorinox, maar dus in een lagere prijsklasse. In de collectie zie je veel meer eigentijdse ontwerpen. Daarbij is zoals gezegd de kwaliteitsstandaard enorm hoog en wordt er drie jaar garantie gegeven op de modellen.”, zo geeft Maxim aan. Raidillon Raidillon wordt middels een uniek concept op de markt gebracht: ieder model is gelimiteerd beschikbaar in 55 stuks. Elk horloge is gegraveerd met een eigen serienummer. Alleen het nummer 13/55 bestaat niet. Het

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4