De Juwelier nr 2 2025 Online

DE JUWELIER NR 2 2025 25 INTERVIEW Ze treden niet graag zelf op de voorgrond, maar gelukkig wilde de familie Weisz voor ons een uitzondering maken om te vertellen over de weg die heeft geleid naar een prachtig bedrijf waar 45 mensen werken. We weten sowieso vanuit eerdere gesprekken al het een en ander. De Weisz Group is in 1965 opgericht als S. Weisz Uurwerken door dhr. Samu Weisz. Zijn zoons Edward en Franklin Weisz volgden in hun vaders voetsporen. Zij hebben het familiebedrijf verder uitgebouwd en met Jawina, Ronen en Jonathan is de derde generatie alweer ruime tijd actief bij de dagelijkse gang van zaken. BIJZONDERE MIJLPAAL: DE WEISZ GROUP BESTAAT 60 JAAR! Het begin “Onze ouders startten in 1965 voor zichzelf met de verkoop van onder meer Kaiser wekkers”, vertelt Edward over hoe het ooit allemaal begon. “Daar hebben zij kolossale aantallen van verkocht, tienduizenden vermoed ik. Ze werkten heel hard met zijn tweeën vanuit ons ouderlijk huis, waar dus ook al die wekkers opgeslagen lagen en ze wisten een goede naam op te bouwen. Ikzelf ben op mijn 17e mijn vader gaan vergezellen in zijn reizen langs klanten en vanaf mijn 18e ben ik zelf klanten gaan bezoeken. Destijds behoorden horloges en sieraden ook al tot ons aanbod.” Het ontstaan van een bedrijf Franklin volgde zijn broer en startte eveneens op achttienjarige leeftijd. “Ik ben in 1978 begonnen met het opbouwen en uitbouwen van klantenrelaties en al snel hebben we onze activiteiten uitgebreid naar België en Duitsland. Langzaam groeiden we verder en kwam de noodzaak om mensen in te huren voor een op te zetten buiten- en binnendienst. We kregen eigen merken, waar Garonne de eerste van was. In 1988 hebben we Danish Design opgericht, waar later ook Jacob Jensen onderdeel werd van ons eigen portfolio. Stapje voor stapje breidden we verder uit. Edox werd door ons als distributeur Ronen, Edward, Jawina, Franklin en Jonathan ▲ De Weisz Group bestaat 60 jaar en deze mijlpaal kan natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Tijdens de Jewels & Watches Retailbeurs gaf de Weisz Group zelf al het startschot van het jubileumjaar en wij vonden het een mooie aangelegenheid de hoofdpersonen die mede verantwoordelijk zijn voor het behalen van dit jubileum aan tafel te zetten en te interviewen. Zodoende spraken wij met Edward, Franklin, Jawina en Ronen Weisz en schoof ook Jonathan Mouwes aan. Met hen namen we een korte ‘trip down memory lane’ en bespraken uiteraard ook de toekomstplannen van de Weisz Group. “Het doel is altijd om het beter te doen dan de dag ervoor en gezond door te groeien, samen met onze klanten. Ons succes is hun succes en andersom. Zonder het vertrouwen van onze klanten hadden we hier nu ook niet gezeten. Dat zullen we dus ook zeker niet uit het oog verliezen”, zo horen wij onder meer. Lees verder op de volgende pagina ▶

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4