Previous Page  3 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 68 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Juni 2016

|

16e jaargang no. 3

|

Prijs

10,50

de juwelier

SPECIAL:

S

IERADEN

&

T

ROUWRINGEN

COVERSTORY

iXXXi JEWELRY

DRIJFHOUT

GALVANO-CURSUS

INTERVIEW

BAS EN WIM STIJNIS

Het mag op zijn zachts gezegd opvallend genoemd worden: de overname van het

Zwitserse Frederique Constant (inclusief Alpina en DeMonaco) door het Japanse

Citizen. Waar we een aantal jaar geleden echt geen rekening mee hadden durven

houden, gebeurt nu gewoon. De Japanners zijn sowieso enorme inhaalslagen aan het

maken ten opzichte van de Zwitserse horlogebranche. Al veel vaker horen wij gelui-

den van kenners die zeggen dat de Japanse instap-uurwerken niet onder doen voor

de Zwitserse, sterker nog, de Japanse movements zijn misschien wel beter. Maar een

Japans merk dat een Zwitsers topmerk overneemt was toch ondenkbaar. Het geeft aan

dat de wereld in rap tempo verandert.

Waar Japanse uurwerken al reeds lange tijd de strijd kunnen aangaan met Zwitserse

uurwerken en technisch en prijstechnisch de strijd misschien ook wel winnen, blijven

de Japanse horloges qua stijl en design nog achter. Daar is met de overname van

Frederique Constant door Citizen voor dat Japanse merk verandering in gekomen,

want in feite heeft het bedrijf niet alleen kennis ingekocht, maar kan het ook gebruik

maken van de Europese stijl die Frederique Constant heeft. Een interessante ontwik-

keling die zeker gevolgen gaat hebben voor beide merken. In mijn ogen heeft Citizen

in ieder geval een geweldige deal gemaakt.

Tot zover het nieuws dat mij de afgelopen weken bezig heeft gehouden en over naar

deze prachtige nieuwe uitgave van De Juwelier, want op het gebied van (trouw)siera-

den is er natuurlijk ook genoeg te vermelden. Wij zijn weer op pad gegaan om u de

laatste ontwikkelingen te kunnen melden. Zo waren wij in het noorden van het land

bij Aller Spanninga en Van der Meulen Edelmetaal om reportages te maken, bezoch-

ten we de S.G.S. Fabriek in Emmen om te spreken met Wim en Bas Stijnis, namen wij

deel aan de eerste galvano-cursus die georganiseerd werd door Drijfhout en waren

wij op bezoek bij het snelgroeiende sieradenmerk iXXXi Jewelry. U leest over al deze

bezoeken uitgebreide artikelen in deze uitgave.

Wil ik u tot slot toch ook graag nog even wijzen op een aantal beurzen die wellicht

iets minder bekend zijn. Ik heb dit jaar al uitgebreid gesproken over de bekende

beurzen, maar het kan voor u als juwelier ook zeker interessant zijn om eens buiten

de gebaande paden te treden. In augustus vindt in Frankfurt Tendence plaats, waar

onderscheidende merken te vinden zijn. In Parijs wordt in september Bijorhca geor-

ganiseerd en ook daar vindt u merken die u niet snel in Utrecht, München of Bazel

terugziet. Het gaat uiteindelijk om jezelf te onderscheiden ten opzichte van de massa.

Opvallen, je hoofd boven het maaiveld uitsteken, risico’s nemen: allemaal voorwaar-

den om succesvol ondernemer te zijn. Neem daarbij een voorbeeld aan Citizen, dat

het onmogelijke mogelijk heeft gemaakt.

Veel leesplezier met deze uitgave

van De Juwelier!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

‘IN MIJN OGEN HEEFT CITIZEN EEN

GEWELDIGE DEAL GEMAAKT’