De Juwelier nr3 2018 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 1 8 39 we besloten Close to Zen op te nemen in ons assortiment moest ik al heel snel bijbestellen. Niet alleen omdat onze klanten blij waren met de toevoeging, maar ook omdat de meiden het allemaal wilden hebben.” BREED PRESENTEREN Als we vragen waarom Close to Zen zo’n succes is bij Debra Punte Juwelier, moet Debra toch even goed nadenken. “Ik durf het eigenlijk niet zo goed te zeggen. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, want ik kom niet bij andere dealers. Wat wij in ieder geval wel doen is een merk zo breed mogelijk presenteren. We willen zo veel mogelijk keuze geven, want dat wil je zelf toch ook? Als je een elektrische tandenborstel gaat uitzoeken, wil je toch de keuze hebben uit meer dan twee modellen? Je filtert dan zelf wel wat je graag wilt en wat niet. Dat betekent niet dat we klakkeloos een complete collectie inkopen, maar we maken een kritische selectie. Mijn gevoel daarin laat me doorgaans niet in de steek en daarbij krijg ik geweldige input van de meiden die hier werken. Zij vertegenwoordigen toch ook een groot deel van onze doelgroep.” “Voor Close to Zen geldt dat we een jaar geleden gestart zijn met de oorbellen en de ringen, want dat was op dat moment een groot deel van de collectie. Met de verbreding van het aanbod in het afgelopen jaar, zijn we ook een groter assortiment gaan verkopen, wat weer ruimte bood om het merk breder te presenteren. Daardoor heeft Close to Zen nu een eigen corner, met een grote visual erachter. Ik was zo blij verrast door de laatste collectie van Close to Zen. Er is duidelijk gekozen voor verbreding en op een goede manier. De kwaliteit is echt geweldig en dat niveau kunnen ze nu ook met een grotere collectie vasthouden zo blijkt. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de collectie die dit najaar gepresenteerd gaat worden. Als die weer zo mooi is, weet ik zeker dat we weer een groot deel gaan opnemen om onze klanten mee te verrassen.” MARKETING Niet alleen op productgebied heeft Close to Zen zich goed ontwikkeld, zo geeft Debra aan. “De marketingcampagnes lopen ook goed. Vooral op social media en dan met name Instagram is Close to Zen populair en dat merken we ook in de winkel. Klanten komen steeds vaker vragen naar het merk. Zelfs onder de jeugd is het populair en ze herkennen het als ik Close to Zen oorbellen draag bijvoorbeeld. De displays vind ik ook prachtig en de visuals zijn een lust voor het oog. Kijk maar hoe mooi die hier uitkomt”, zegt Debra terwijl ze naar de levensgrote visual op de muur achter de Close to Zen-vitrine wijst. “Close to Zen is steeds meer een merk met totaalcollectie aan het worden en voor dit najaar gaan we de collectie nog completer maken door armbanden toe te voegen met het Close to Zen handschrift”, zo geeft Priscilla Siswoko van PS Agency aan. “Het is ontzettend leuk om onze dealers Close te Zen te zien dragen. De dames van Debra Punte Juwelier hebben mij echt verrast. Naar welke dame ik ook keek, allemaal dragen ze wel iets van Close to Zen. Dan ben je zo trots. Wij merken dat de plek en ruimte heel belangrijk zijn voor het succes van Close to Zen bij onze verkooppunten. Dit seizoen hebben we visuals op maat geproduceerd naar wens van onze dealers. Afgestemd op de vitrine kasten en etalages. Zo krijg je meer merkbeleving en dat merken we ook in onze doorverkoop. Debra en Mario hadden het geweldige idee om voor hun wand visual ons beeld in te zetten, het resultaat is prachtig geworden.” MEERWAARDE Met het breder presenteren van Close to Zen zijn de verkoopcijfers ook gestegen. “Misschien dat dat het succes dan verklaart: hoe meer je laat zien, hoe beter het verkoopt. Ik kan begrijpen dat sommige juweliers sceptisch zijn over Close to Zen, omdat het echt anders is en een bijzondere uitstraling heeft, maar je moet niet bang zijn om dit op te nemen. Het verkoopt echt. De kwaliteit is goed, we hebben nog geen klachten gehad het afgelopen jaar, de collectie wordt continu vernieuwd, de uitstraling is Balinees en daardoor heel aantrekkelijk en de naamsbekendheid groeit hard. Close to Zen is in alle opzichten een absolute meerwaarde gebleken voor ons”, zo besluit Debra. Meer informatie: Close to Zen Tel. 053-8508795 www.closetozen.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4