De Juwelier nr3-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 1 20 I n t e r v i e w INFLUENCER KAE SUTHERLAND LANCEERT HAAR EIGEN LIFESTYLE MERK 24KAE KAE SUTHERLAND IS WELLICHT NIET EEN NAAM DIE BIJ METEEN IEDERE JUWELIER EEN BELLETJE DOET RINKELEN, MAAR DEZE BEKENDE INFLUENCER HEEFT NAAST EEN GROTE SCHARE TROUWE VOLGERS OP SOCIAL MEDIA OOK EEN FLINKE HOEVEELHEID ONDERNEMERSERVARING OP HAAR 27E. TIEN JAAR GELEDEN STARTTE KAE TIJDENS HAAR STUDIE MET EEN EIGEN SIERADENMERK ONDER DE NAAM 4EVER WITH EVERYONE. EEN BEETJE EEN UIT DE HAND GELOPEN HOBBY, ZO NOEMT ZE DAT AVONTUUR, MAAR HET HEEFT WEL GELEID TOT DE NODIGE ERVARING EN KENNIS. MET EEN BEETJE HULP VAN MEDE-EIGENAAR ARJAN VAN ZUYLEN (TEVENS CEO VAN TI SENTO - MILANO) EN VOORTBORDUREND OP HAAR EIGEN ERVARING – EN OOK HAAR GROTE BEREIK ALS INFLUENCER – LANCEERDE KAE AFGELOPEN MAAND HAAR LIFESTYLE MERK 24KAE. SIERADEN VORMEN DE BELANGRIJKSTE PRODUCTGROEP WAARMEE KAE ZICH SAMEN MET HAAR TEAM, EN DISTRIBUTEURS VENSON GOLD IN NEDERLAND EN BE SO VOOR BELGIË, IN EERSTE INSTANTIE OP GAAT RICHTEN EN JUWELIERS VORMEN DAARBIJ EEN BELANGRIJK ONDERDEEL VAN DE VERKOOPSTRATEGIE. DE EERSTE COLLECTIE IS INMIDDELS EEN FEIT, DE OFFICIËLE LANCERING VAN 24KAE HEEFT PLAATSGEVONDEN EN KAE HEEFT GROOTSTE PLANNEN VOOR HAAR MERK. WAT DAT ALLEMAAL INHOUDT, VERTELT ZE ONS TIJDENS EEN GESPREK. Het komt niet zo vaak voor dat we over iemand die wij voor het eerst ontmoeten en spreken zovéél persoonlijke informatie online kunnen vinden. Het is een bijkomend resultaat van haar leven als influencer, want Kae behoort met ruim 177.000 volgers op Instagram tot een bekend gezicht op het social media-platform. Hoe dat allemaal zo gekomen is? “Het is eigenlijk vanzelf gegroeid in dezelfde periode als ik startte met mijn eigen sieradenmerk 4Ever With Everyone. Ik maakte destijds zelf leuke armbandjes, fröbelen zeg maar, en die gaf ik weg aan vriendinnen, Al snel kwam er via vriendinnen meer en meer vraag naar die bandjes en besloot ik via Facebook wat te gaan verkopen en winacties op te zetten voor meer exposure. Destijds had Facebook nog geen algoritme dat adverteerders voorrang gaf, dus ik was bij elke like of door iedereen die het deelde enorm zichtbaar. Daardoor groeide de fanbase snel en we zijn ook al snel daarna gestart op Instagram. Zelf was ik niet zo happig op een persoonlijke pagina, maar ik merkte dat mensen het leuk vonden om te weten wie de persoon achter het merk was. Zodoende startte ik met een eigen pagina en het aantal volgers groeide ook daar voor mij snel. Zo is mijn leven als influencer begonnen, maar het is nooit een droom geweest om influencer te worden. Sterker nog, toen ik op Instagram begon met het plaatsen van foto’s bestonden er nog geen influencers. Maar ik kan door mijn werk als influencer een groot publiek bereiken.” 220 VERKOOPPUNTEN Na haar studie besloot Kae door te gaan met haar sieradenmerk 4Ever With Everyone en niet zonder succes. “Ik zag de potentie en het merk groeide

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4