De Juwelier nr3-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 1 21 ook snel, zonder dat ik op voorhand echt een businessplan of een duidelijke visie had voor het merk. Het ging heel natuurlijk, maar wel snel. Op een gegeven moment waren er meer dan 220 4Ever With Everyone winkelverkooppunten – voornamelijk boetieks – in Nederland, had ik mensen in dienst en had ik daarnaast ook nog een social media bedrijf opgericht onder de naam A-Sociaal Media waarmee wij voor onder andere voor Schaap en Citroen en Dunkin’ Donuts de social media activiteiten verzorgden. Een enerverende tijd, maar ik verloor op een gegeven moment de focus. Ik ging me op andere projecten richten zoals het openen van een restaurant Bam Boa samen met mijn vriend en zijn broer en er volgde nog een hele grote verandering in mijn leven: ik werd moeder. Dat zorgde voor een andere koers en daar paste 4Ever With Everyone niet meer bij. Daarbij merkte ik dat ik de producten die we verkochten niet meer hetgeen was dat ik zelf het liefst droeg. Ik was de hippe bandjes ontgroeid en wilde liever volwassenere sieraden dragen zoals mooie gouden vintage ringen. Maar ik ben iemand die niet een ring tien jaar draagt. Om die gouden ring te kopen voor een prijs waar je u tegen zegt en dan na twee of drie jaar niet meer veelvuldig te dragen, gaat mij weer te ver, net als veel van mijn leeftijdsgenoten ook zo zullen denken. En bij andere merken kon ik ook niet zo goed hetgeen vinden dat mij aantrok voor een betaalbare prijs. Dus ik ben ‘stiekem’ naar de tekentafel gegaan en heb schetsen gemaakt van wat ik mooi vind. Dat was het startschot van 24Kae.” SAMENWERKEN In die tijd kwam Kae via via in contact met Arjan van Zuylen, eigenaar van TI SENTO - Milano. “We hebben een keer koffie gedronken omdat hij hoorde dat ik iets met sieraden wilde gaan doen en we hadden een goede klik. Het duurde daarna even voordat we elkaar weer spraken, maar op een gegeven moment bood Arjan aan om samen wat te doen. Ik vertelde over 24Kae en liet schetsen zien en Arjan was gelijk enthousiast. Hij heeft natuurlijk een berg ervaring in de juweliersbranche en een breed netwerk, waar ik nu gebruik van mag maken. 24Kae is mijn merk, maar ik word ondersteund door mensen zoals Arjan – die tevens mede-eigenaar is – die kennis van zaken hebben en mij wijzen op dingen waar ik voorheen nooit over nagedacht heb. Ik heb in korte tijd al zoveel geleerd en ik weet nu echt wat ik wil bieden met 24Kae.” PASSIE VOOR SIERADEN Wat Kae wil is een kwalitatief hoogwaardig lifestyle merk op de markt brengen. “Sieraden moesten de eerste productgroep worden die we lanceerden. Mijn passie voor sieraden is enorm, ik draag al vanaf jongs af aan heel veel sieraden, en ik had ook echt voor ogen hoe de sieraden eruit moesten zien. Vintage, tijdloos, maar wel van hoge kwaliteit en toch betaalbaar. Zodoende hebben we gekozen voor een zilveren basis die voorzien is van een hoogwaardige vergulde plating. Een mooi product, dat juwelierswaardig is, want ik wil dat 24Kae bij de juwelier verkocht wordt. Zij zijn de specialist en ook mijn leeftijdsgenoten en de doelgroep van 24Kae kopen graag sieraden bij een juwelier. Daar word je goed geïnformeerd en je weet dat het product goed is. De juwelier staat voor een bepaald kwaliteitsniveau. Ik zie de meerwaarde van de juwelier daarnaast zeker als het gaat om beleving bieden en het verhaal goed kunnen vertellen. In de winkel kun je de merkbeleving ervaren en het product in het echt zien, wat online gewoon niet kan. Natuurlijk gaan we online gebruiken om het merk in de picture te zetten en is er een webshop, maar we gaan consumenten echt stimuleren bij de juwelier onze producten te gaan kopen.” POS-MATERIAAL Naast een uitgebreide collectie is er door Kae en haar team alles aan gedaan om het merk 24Kae meteen volwaardig te lanceren. “Dat wil zeggen dat aan alles gedacht is: van de displays tot het verpakkingsmateriaal en van een dealerboek tot professioneel beeldmateriaal. Alles is in de sfeer van 24Kae, dus met pastelkleuren, linnen en natuursteen. We werken met bijvoorbeeld veel met onyx en marmer en de display is ook van marmer gemaakt. Daarvoor hebben we een samenwerking opgezet met Solid Nature, een specialist in natuurstenen, waar we het marmer, dat daar een afvalproduct is, kopen. Dan maken we daar een display en presentatiemateriaal van, dat gecombineerd wordt met linnen displays, helemaal in onze stijl.” EXPOSURE Met een grote fanbase (177.000 volgers op Instagram voor Kae zelf en al 30.000 met 24Kae) is het nieuwe lifestyle merk van Kae al verzekerd van de nodige exposure. “We gaan natuurlijk alles eraan doen om het merk meteen goed in de markt te zetten en de naamsbekendheid te vergroten. Daar gebruik ik mijn netwerk voor. Op mijn persoonlijke Instagram-pagina heb ik al wat teasers geplaatst en dat werkt goed, want mensen worden heel nieuwsgierig. Ik ben alleen wat terughoudend geweest met het posten van producten en beelden, want ik heb ervaring met het feit dat je meteen gekopieerd wordt. Ik heb mijn kaarten dus tegen de borst gehouden, maar nu is het tijd om mijn hand te spelen. Ik verwacht er heel veel van en ik heb ook al hele goede reacties gehad. Het is voor mij persoonlijk heel spannend, maar ook heel leuk. Na anderhalf jaar – toen het idee ontstond – tot de lancering nu heb ik samen met mijn team heel hard gewerkt om dit te realiseren en dan is het mooi dat het eindelijk zover is. We gaan voor de lange termijn en zoeken naar de juiste juweliers om mee samen te werken. We hebben veel vertrouwen dat ons dat ook gaat lukken, zeker nu we samenwerken met Venson Gold en Be So als distributeur van respectievelijk Nederland en België. Binnen 24Kae willen wij als merk ons 100% focussen op het uitbouwen van het merk en daarom zijn we blij en trots dat deze twee sterke specialisten hebben weten aan te trekken voor de distributie. De eerste juweliers hebben zich inmiddels verbonden aan ons merk dus dat is een goed begin. Stabiele groei is het streven, want we willen geen vluchtige hype zijn. Of het moet een hele lange hype zijn”, zo besluit Kae met een lach. Meer informatie: 24Kae www.24-kae.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4