De Juwelier nr3-2021 Online

V o o r u i t b l i k D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 1 51 NOTEER IN UW AGENDA: JEWELS & WATCHES RETAILBEURS 12 TOT EN MET 14 SEPTEMBER WE KUNNEN EIGENLIJK NIET WACHTEN TOT WE WEER ‘ALLES’ KUNNEN DOEN WAT WE ZOUDEN WILLEN ZOALS VOORHEEN. GELUKKIG ZIJN DE VOORUITZICHTEN DAARIN POSITIEF! EEN BEZOEK AAN DE JEWELS & WATCHES RETAILBEURS HOORT DAAR WAT ONS BETREFT ZEKER BIJ. VERHEUG U DUS VAST OP EEN MOOIE VAKBEURS. HET NAJAAR IS NIET ALLEEN HET UITGELEZEN MOMENT OM DE NOVITEITEN WEER MET EIGEN OGEN TE ZIEN, MAAR OOK OM BIJ TE KLETSEN, INSPIRATIE TE VINDEN EN NIEUWE CONTACTEN OP TE DOEN. Kwalitatief netwerken dus én de nieuwste collectie zien en voelen: Jewels & Watches is de enige plek in ons land waar de juweliersbranche terecht kan om dit te doen. Wij verheugen ons dan ook enorm op de rit naar Utrecht voor de Retailbeurs. Om de voorpret te vergroten, spraken we met Loes Kelders over de plannen die er gemaakt worden om van de Jewels & Watches Retailbeurs dit najaar (van zondag 12 tot en met dinsdag 14 september) wederom een onvergetelijke editie te maken. “We snakken er echt naar om elkaar weer allemaal te zien en wij kunnen niet wachten om dat te faciliteren tijdens een stralende editie van de Jewels & Watches Retailbeurs”, valt Loes enthousiast met de deur in huis als we haar spreken. “Het is natuurlijk een heel uitzonderlijke periode geweest voor iedereen. Wij hadden vorig jaar nog het geluk dat we wel de najaarseditie konden organiseren, waar we zeker van geleerd hebben en waardoor we niet meer met tijdsloten zullen gaan werken. Maar afgelopen voorjaar was het organiseren van een Retailbeurs gewoon niet mogelijk. Daarom zijn we extra blij om in september de deuren van etage van ons inkoopcentrum weer open te zetten. Op Jewels & Watches Retailbeurs staan de vaste exposanten en gastexposanten te trappelen om hun producten te mogen tonen, hun klanten weer te verwelkomen en nieuwe professionals te ontmoeten. Dat kan in de veilige omgeving van Jaarbeurs, dat als eerste evenementenlocatie in Nederland het keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen van keuringsinstituut Kiwa ontving. Daarmee hebben we al aangetoond dat beurzen, congressen en andere bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen plaatsvinden.” EXPOSANTEN Naast de optimale randvoorwaarden van de locatie, gaat het natuurlijk ook om een zo divers en interessant aanbod. “Er is wel het een en ander veranderd op de etage qua vaste exposanten en we zijn druk bezig met de invulling van het gastexposanten aanbod. Daar kan ik op dit moment nog niet heel veel over verklappen, behalve dat daar naast bekende gezichten, ook weer een aantal verrassende en nieuwe merken te vinden zullen zijn. De lijst met exposanten voor de Retailbeurs is deze zomer online te vinden. We denken met zowel exposanten als bezoekers mee in flexibiliteit. Mocht de najaarseditie onverhoopt niet door kunnen gaan, dan lopen onze gastexposanten bijvoorbeeld geen financiële risico’s.” NOVELTY ROUTE Loes is al heel wat jaren verantwoordelijk voor de invulling van het exposantenaanbod, maar ze is ook belast met marketingactiviteiten. “Het idee dat we nu aan het uitwerken, is het organiseren van een zogenaamde Novelty Route. Tijdens deze route worden nog nooit eerder vertoonde producten speciaal onder de aandacht gebracht. Bij een beursbezoek in het verleden zag je als eerste de noviteiten. Vanuit de exposanten zijn de communicatiemiddelen en contactmomenten verschoven en nu vindt dat proces doorgaans al in de winkel plaats tijdens een bezoek van een vertegenwoordiger. Het is ons doel om tijdens deze Novelty Route bezoekers toch nog te verrassen met nieuwe introducties. Zo creëer je een extra reden om de beurs te bezoeken en ben je als bezoeker maar al te blij dat je de beurs hebt bezocht want je wordt echt verrast en geïnspireerd. Bovendien kom je met nieuwe merken en gezichten in contact, waar je toch altijd lering uit haalt. En zo hebben we, samen met de exposanten, nog wel meer ideeën voor een geweldige najaarseditie, maar voor nu is het voornaamste doel dat we elkaar weer mogen gaan zien als branche en gezamenlijk als branche de bezoekers verwelkomen. Heb je tips en suggesties voor Jewels & Watches Retailbeurs? Laat het ons vooral weten!” Meer informatie: www.trademart.nl of loes.kelders@jaarbeurs.nl / Tel. 06 22 28 52 88

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4