De Juwelier nr3-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 1 69 meegenomen in zijn passie en we hebben al eerder samengewerkt bij meerdere juweliers en die aangestuurd, maar dan wel in dienst van een werkgever. Dat werkte altijd perfect, want we vullen elkaar echt aan. Dennis is de organisator en ik vind het creatieve deel van dit werk zoals ontwerpen leuk, maar ik let ook heel goed op de cijfers. Een ideale combinatie om dit samen te kunnen doen.” UNIEKE KANS Maar hoe kwam het dat Dennis en Jalisa in Waddinxveen hun eigen winkel openden? “Heel eerlijk: we waren niet echt heel actief op zoek. We hadden wel wat zaken bekeken de laatste tijd, maar daar zat niet echt iets tussen waarvan wij beiden zeiden; ‘Dit is het!’ Totdat dit pand – voorheen ook al een juwelierszaak – ons werd aangeboden. Het was voor ons een unieke kans om onze dromen te verwezenlijken. En dan ook nog zo dicht bij ons huis! We zijn allebei in het naastgelegen dorp Zevenhuizen geboren, dus we kennen de omgeving goed en we zien veel bekende gezichten in de winkel. Alles komt zo samen. Heel bijzonder hoe het gegaan is.” WELKOM VOELEN Aan het KoninginWilhelminaplein inWaddinxveen waar Juweliershuys van Veen Simons afgelopen februari dus voor het eerst klanten mocht ontvangen, is het de vrijdag voor Moederdag een komen en gaan van klanten. Dennis vertelt: “Het is wel bijzonder hoe alles nu al gaat. We hebben de winkel mooi aangepast aan onze wensen, zonder hele grote verbouwingen te hoeven doen, want de winkel zag er al heel goed uit. We willen dat onze klanten zich fijn en welkom voelen in de winkel. De winkel is groot, maar ook gemoedelijk. We hebben een aantal zitjes waar klanten rustig kunnen plaatsnemen en we zouden in de toekomst zelfs beneden in de kluisruimte van dit oude bankgebouw een ruimte kunnen realiseren waar we klanten nog meer teruggetrokken en op hun gemak kunnen adviseren. Het was een cadeau dat we dit pand hebben kunnen bemachtigen.” ASSORTIMENT Naast een aantal nuanceringen in het interieur, hebben Dennis en Jalisa verder het assortiment helemaal afgestemd op hun visie. Wat dat is? “Wij geloven heel erg in collecties met een sterke prijs- kwaliteitverhouding én we willen met leveranciers samenwerken die dezelfde servicestandaard als ons hanteren. Stabiele leveranciers ook die voorraden hebben, en partijen waar je van op aan kan. Snel schakelen als het moet en partners waarop je terug kan vallen. Die hebben we zeker meteen gevonden. Onze focus ligt op sieraden, maar zeer zeker ook op een optimale service verlenen. We bieden onze klanten dus niet alleen een kwalitatief hoogwaardig product, we kunnen ook een sieraad naar hun wens creëren en we hebben de mogelijkheid om alles te vermakingen en reparaties uit te voeren. Daarnaast hebben we natuurlijk ook kwalitatief hoogwaardige horlogemerken in ons assortiment. We stellen wel zoveel mogelijk in samenspraak met leveranciers onze eigen collecties samen. Hier ligt ook een passie wat onze winkel eigen maakt. Wij willen graag in de behoeften en wensen van onze doelgroep voorzien en dat kunnen we denken wij het beste door het assortiment zelf samen te stellen. Daarbij ben ik zoals gezegd heel erg van de cijfers. Ik wil een compacte collectie, zonder een hele grote voorraad, en een juiste verhouding wat een hoge omloopsnelheid moet realiseren. Dat doen we mede door gebruik te maken van data uit ons Clarity & Success Evolution kassasysteem – waar wij als eerste in Nederland gebruik van maken en het voldoet helemaal aan onze wensen – dat makkelijk duidelijk maakt wat onze hardlopers zijn en welke modellen we dus altijd op voorraad moeten hebben. Als we dat goed op poten kunnen zetten, kunnen we ook weer meer bijzondere stukken tonen, iets wat we ook graag willen. Duurzame producten waar mensen lang plezier van gaan hebben, tegen een goede prijs, dat is wat we willen bieden”, aldus Jalisa. Het bieden van kwalitatief hoogwaardige producten moet niet betekenen dat er een drempel komt om de winkel in te stappen, zo is Jalisa duidelijk. “We willen dat iedereen zich welkom voelt. We richten ons ook op alle generaties. Voor de jongere generatie hebben we zilveren ringetjes en oorbellen. Ook op hen moeten wij ons richten. Het is belangrijk om hen mee te nemen in wat een juwelier doet en wat er allemaal bij komt kijken om onze mooie producten te maken. Dat verhaal vertellen we graag, want we hebben er een grote passie voor”, vertelt Jalisa terwijl ze een pakje inpakt. Multitasking in optima forma. VLIEGENDE START Jalisa vertelt dat ze haar passie helemaal heeft gevonden. “Ik ben meegenomen in het goudsmeden door mijn schoonfamilie, maar hier in de juwelierszaak kan ik helemaal mijn ei kwijt. Ik kan mooie, emotievolle sieraden ontwerpen en de mensen helpen aan een dierbaar sieraad. Dat is zo waardevol. Dennis is ook helemaal in zijn element, zoals je ziet”, zegt Jalisa wijzend naar Dennis die de grote schare klanten in de winkel helpt. Ze snelt hem snel te hulp. “We hebben echt een vliegden start gehad”, zegt Dennis als de rust wat weder is gekeerd. “Het is prachtig en de reacties zijn hartverwarmend. We gaan onze eigen weg met deze winkel en we kunnen hier onze visie, ons DNA en onze stijl laten zien. We zijn zo blij hoe het allemaal tot stand is gekomen en de eerste maanden zijn echt top, ondanks de bijzondere periode waarin we ons bevinden. We hadden het niet beter durven hopen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4