De Juwelier nr 3-2022 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 2 14 C o v e r s t o r y De oorsprong van Hagerty gaat terug tot 1895, het jaar waarin W.J. Hagerty & Sons werd opgericht in South Bend, USA. Het bedrijf dat inmiddels haar Europese hoofdkantoor heeft in Zwitserland, heeft zich zodoende al bijna 130 jaar lang gespecialiseerd in een groot assortiment reinigingsmiddelen en dan met name zilverpoetsproducten voor onder meer de juweliersbranche. De doorbraak van Hagerty kwam rond 1960 door de introductie van Hagerty Silver Polish met een unieke aanslagwerende werking. Kort hierop werd een innovatieve lijn voor zilver- en juwelenonderhoud ontwikkeld, gevolgd door producten voor interieurverzorging onder andere gericht op tapijt en meubels. De naam ‘Hagerty’ is een begrip geworden als het gaat om samenstelling en werking van de producten. NIEUWE GENERATIE In Nederland werd Hagerty de afgelopen veertig jaar vertegenwoordigd door Theo van der Wal. Hij heeft een stevig fundament gelegd voor de afzet van Hagerty bij onder meer een grote groep groothandels en retailers in de juweliersbranche, maar ook bij drogisterijen en stomerijen in de Benelux. Zijn zoon Ruud en schoondochter Laurie traden vorig jaar in zijn voetsporen en zoals dat gaat met een nieuwe generatie, gaat die overgang gepaard met veranderingen van visie en strategie. Zeker online wordt er volop geïnvesteerd om Hagerty nog meer te tonen als dé oplossing voor alle eventuele vraagstukken die consumenten hebben op het gebied van het onderhouden en reinigen van hun sieraden. NIEUWE GENERATIE BIJ HAGERTY NEDERLAND ZOEKT NOG MEER DE SAMENWERKING MET DE JUWELIER EN GOUDSMID HET BESEF DAT HET GOED ONDERHOUDEN VAN JE SIERADEN BIJDRAAGT AAN EEN LANGER DRAAGGENOT, IS BIJ CONSUMENTEN MEER EN MEER AANWEZIG. IN HET KADER VAN DUURZAAMHEID, GOED OMGAAN MET JE WAARDEVOLLE SPULLEN EN GEWOON LANGER GENIETEN VAN SIERADEN, STIJGT DE VRAAG NAAR GOEDE REINIGINGSPRODUCTEN. DIE KOOP JE NATUURLIJK BIJ DE SPECIALIST: DE JUWELIER EN GOUDSMID. HAGERTY IS EEN GEVESTIGDE NAAM ALS HET GAAT OM EEN ALLESOMVATTEND ASSORTIMENT SCHOONMAAKPRODUCTEN MET EEN BEWEZEN EN GEPATENTEERDE FORMULE. HAGERTY NEDERLAND IS DAN OOK DE AANGEWEZEN PARTIJ OM DEZE PRODUCTEN BIJ AF TE NEMEN. AFGELOPEN JAAR HEEFT DE TWEEDE GENERATIE VAN DIT FAMILIEBEDRIJF DE HANDSCHOEN OPGEPAKT OM DE VOLGENDE STAP TE ZETTEN MET HAGERTY NEDERLAND EN DAT HOUDT ONDER MEER EEN INTENSIEVERE SAMENWERKING MET DE RETAILER IN ÉN EEN GROTERE ONLINE PROFILERING. WIJ SPREKEN MET RUUD VAN DER WAL EN LAURIE VAN DER VEEN (DE NIEUWE GENERATIE) OVER DE PLANNEN DIE ZIJ HEBBEN MET HAGERTY EN HOE ZE DIE WILLEN BEWERKSTELLIGEN. Theo van der Wal, Laurie van der Veen en Ruud van der Wal

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4