De Juwelier nr 3-2022 Online

D e J u w e l i e r n r 3 2 0 2 2 15 “Waar wij ons onderscheiden ten opzichte van andere aanbieders, is dat wij het héle assortiment van Hagerty snel en op maat – dus ook per stuk – kunnen leveren door onze directe lijn met Hagerty Zwitserland en het feit dat wij volledig gefocust zijn op onze eigen producten”, zegt Ruud. “Dat wil zeggen dat we alle kennis in huis hebben. We zijn daarnaast een echt familiebedrijf, dus waar mijn vader voorheen altijd het aanspreekpunt was, zijn Laurie en ik dat nu voor klanten. Korte lijnen, snel schakelen, persoonlijke service en een persoon aan de lijn die je alle ins & outs kan geven over het gewenste product: dat is waar wij voor staan.” WEBSITES Waar Ruud de sales- en financiële kant op zich neemt, is Laurie verantwoordelijk voor de marketing. Daar lag in eerste instantie een grote uitdaging. “De logistieke basis stond al goed, maar er moest in onze ogen vooral iets aan de positionering en zichtbaarheid van Hagerty gebeuren, vooral online. Het assortiment spreekt echt voor zich en heeft zich al bewezen, waardoor Hagerty een vooraanstaande plek inneemt in de markt. We hebben ons dus de afgelopen tijd vooral gericht op een nieuwe consumentenwebsite en een zakelijk bestelportaal waar zowel particulieren als onze zakelijke klanten snel en gemakkelijk hun producten kunnen bestellen en alle informatie over de producten terug kunnen vinden. Ons doel is om de consument via onze website richting de specialist in de winkelstraat te krijgen; uiteindelijk zijn onze zakelijke klanten, lees de juwelier, de goudsmid en andere retailers de aangewezen partij om onze producten te verkopen. Ondanks dat we de mogelijkheid bieden van online verkopen is het niet onze intentie om te concurreren met onze partners; het gaat vooral om het bieden van een productbeleving via uitgebreide productinformatie, blogs en video’s. Ook hierbij zoeken we de samenwerking op met onze zakelijke klanten. Je zou kunnen zeggen dat de nieuwe website als een soort ‘Flagship Store’ beschouwd kan worden”, aldus Laurie. “HET DOEL IS OM DE CONSUMENT RICHTING DE JUWELIER EN GOUDSMID IN DE WINKELSTRAAT TE KRIJGEN MIDDELS ONLINE PROFILERING EN EEN STORE LOCATOR” SPECIAAL VOOR DE LEZERS VAN DE JUWELIER HEEFT HAGERTY NEDERLAND EEN MOOIE AANBIEDING. MET DE CODE DEJUWELIER ONTVANGT U MAAR LIEFST 15% KORTING OP UW VOLGENDE BESTELLING OP WWW.HAGERTY.SHOP STORE LOCATOR Ruud vult aan: “Je moet je als merk tegenwoordig online laten zien. Op de site vertellen we wie we zijn en wat Hagerty doet. Als mensen gaan Googlen op ‘sieraden schoonmaken’ dan komen ze op onze website uit. Daar kunnen we ze helpen in hun oriëntatiefase en middels een store locator verwijzen we hen vervolgens door zodat ze snel het gewenste product in huis kunnen hebben en aanvullende vragen kunnen stellen. Onze filosofie is dus: hoe meer wij geïnteresseerde consumenten kunnen doorverwijzen naar een lokale specialist, hoe beter. Dat klinkt wellicht raar in de huidige online 24-uurseconomie waarin we leven, maar naast de voordelen van samenwerking hebben we dat idee ook met het oog op duurzaamheid en milieubewustheid.” DE RETAILER ALS SPECIALIST Nu de online wereld van Hagerty Nederland staat, is het volgende doel een intensievere samenwerking met de retailers op te zetten. “Mijn vader heeft zijn prioriteiten eigenlijk altijd gehad bij de drogisterijen en stomerijen, maar wij zien in het juwelierskanaal – waartoe voor ons ook goudsmeden, antiquairs, bestekwinkels en andere retailers behoren – een grote groeimarkt. De producten van Hagerty zijn allesomvattend en variëren van een uitgekiende reeks producten om zilver te poetsen, te wassen en te dompelen tot professionele poetsdoeken en dompelbaden voor gouden sieraden en (half)edelstenen. Waar het grootste belang ligt, is het wegnemen van de angst bij consumenten dat schoonmaakmiddelen hun dierbare sieraden zouden beschadigen. Daar is natuurlijk totaal geen sprake van en de juwelier of goudsmid kan als specialist perfect advies geven daarin. Wij gaan daar ook een leidende rol in spelen door blogs en vlogs te maken en te delen met onze retailers om te laten zien hoe onze schoonmaakproducten in de praktijk werken.” ELKAAR VERSTERKEN Wat Laurie en Ruud graag zien, is dat bij de verkoop van sieraden, Hagerty als aanvulling wordt verkocht om langer te kunnen blijven genieten van de aankoop. “Eigenlijk net zoals bij de verkoop van schoenen, waar je een spray inclusief doek koopt voor het perfecte onderhoud. Bij de aankoop van schoenen is het al volledig geaccepteerd om een dergelijke aankoop erbij te doen voor een kleine prijs en wij denken dat het bij een aankoop van een kostbaar sieraad zeker net zo makkelijk geaccepteerd zal worden. Hagerty is daarin het premium merk en de juwelier de premium verkoper die tegen scherpe inkoopcondities onze kwaliteitsproducten kan aanbieden. Samen versterken we elkaar en zorgen we dat de consument nog veel langer kan genieten van hun prachtige sieraden.” Meer informatie: Hagerty Nederland Tel. 0800 - 4243 789 (0800 - Hagerty) www.hagerty.nl www.hagerty.be & www.hagerty.shop

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4