De Juwelier nr-3 2024

Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10,50 de juwelier Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) coverstory Gemini toont meerwaarde voor de Nederlandse juwelier Special SIERADEN

SWING-JEWELS.COM BIRTHSTONECOLLECTION Persoonlijke Groei • Vrouwelijk • Harmonieus • Succesvol Juni Distributeur Benelux +31 (0)20 6794633 • info@weiszgroup.com • swingjewels | swing-jewels.com

DE JUWELIER NR 3 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Hoofdredactie: Coen de Jager c.dejager@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Visie Na een korte periode van radiostilte heb ik recent samen met mijn fijne columnisten Ton, George en Benjamin de eerste podcast van dit jaar mogen opnemen van Verdieping in Ondernemen. Wij maken deze podcast nu al twee jaar als verlengstuk van de rubriek Ondernemen (je vindt hem in deze uitgave op pagina 68 & 69) en dit jaar heeft Ton Cleijne ons team versterkt. Met zijn komst merk je ook meteen dat er nieuw elan is en dat we wat meer de diepte in kunnen voor de juwelier. Wat vooral naar voren komt in deze eerste aflevering is dat de juwelier zich veel meer mag/moet profileren als op zichzelf staand merk. “Mensen komen voor de juwelier en niet voor een bepaald merk”, zo is de overtuiging van Ton. “De Juwelier is zelf het grootste merk, maar dat lijken ze niet helemaal te begrijpen. Je hebt een naam opgebouwd, maar de beleving in de winkel wordt nóg belangrijker.” Zeker dat woordje beleving is iets wat steeds vaker terugkomt, want consumenten zijn meer en meer op zoek naar een beleving rondom de aankoop van een mooi product als bijvoorbeeld een gouden armband. ‘Als juwelier denken we ook dat we in concurrentie met het internet zijn, maar mijn ervaring leert me dat mensen steeds meer op zoek zijn naar belevingen’, aldus Ton in zijn nieuwste column. ‘Voor mij verandert retail meer en meer in een shopping ervaring. En daar kan je zeker wel wat mee als juwelier. Als eerste heb je een goed inzicht nodig in je klanten. Wat je daarmee doet? Kleine dingen, zoals iemand een fijne verjaardag wensen met ‘kom naar de winkel en…’ ook al ben ik zelf tegen korting. Maar er zijn vele ander dingen. Gebruik ook de producten die je verkocht hebt daarin. Als je ziet dat iemand twee jaar geleden een horloge bij je gekocht heeft, dan stuur je een reminder voor een servicebeurt. Zijn ze eenmaal in de winkel, vraag je of het bandje nog goed is. Je kan ook veel ‘afkijken’ van de grotere spelers. Ikzelf ben een grote fan van Ikea-acties, maar ook onze autobranche heeft goede ideeën. En hoe meer je weet over je klant, des te makkelijker kan je hem verleiden even binnen te wippen.’ Het klinkt allemaal simpel en eigenlijk is het dat ook. Je zult alleen als ondernemer er wel mee aan de slag moeten en de vertaling maken voor je medewerkers om mee te gaan in het verhaal. Spreek iemand die je kent aan met zijn naam, vraag of het horloge dat hij kocht nog goed bevalt of iets dergelijks. ‘De vent maakt de tent’, stelde Benjamin in onze vorige podcast en dat is de waarheid als een koe. In deze editie borduren we voort op de juwelier als merk met als hoofdvraag: ‘hoe zorg je ervoor dat klanten vaker in je winkel komen’? Lees dat verhaal en luister ook zeker onze podcast-aflevering, die snel online staat. Coen de Jager Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier c.dejager@gpmedia.nl Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10,50 de juwelier Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) coverstory Gemini toont meerwaarde voor de Nederlandse juwelier Special SIERADEN MENSEN KOMEN VOOR DE JUWELIER EN NIET VOOR EEN BEPAALD MERK De Juwelier besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

4 DE JUWELIER NR 3 2024 INHOUD P. 25 RECARLO Alle vrouwen dromen ervan om een diamant als teken van liefde te ontvangen en het Italiaanse sieradenmerk Recarlo vervult al meer dan vijftig jaar hun wensen. Carlo Re richtte Recarlo op in 1967 in de regio Piemonte met als doel om tijdloze sieraden te creëren. Vanuit het hoofdkantoor in het Noord-Italiaanse Valenza wil de familie Re de wereld kennis laten maken met hun passie en ambacht in de vorm van prachtige sieradencollecties. P. 16 COVERSTORY In hoeverre is uw assortiment goed afgestemd om ook mannen die op zoek zijn naar een elegant en stijlvol sieraad te laten slagen? Heeft u ook de fijnere sieraden waar toch veel mannen naar op zoek zijn? Dat is de vraag die Gemini u stelt. Dit Belgische sieradenmerk dat zich volledig richt op accessoires voor de elegante man bestaat inmiddels tien jaar en sinds twee jaar is Nederland een belangrijke markt voor Gemini. P. 20 DOMINO Domino Jewelry heeft een uitgebreid assortiment aanzoeks- en verlovingsringen. Van zeer uitgesproken tot fijn en subtiel biedt de Engelse sieradenspecialist de gewenste ring, die ook nog eens zelf samengesteld kan worden middels een moderne configurator. Verder heeft Domino een kant-en-klare verlovingsringenbox beschikbaar voor juweliers om klanten mee te verrassen in de zoektocht naar de perfecte aanzoeksring. P. 10 INTERVIEW Denkt u dat het prikken van oorgaatjes een tijdrovende activiteit is die weinig oplevert? Nathan van Kuijk, Managing Director bij Studex Benelux, ziet dat heel anders. “Het prikken van oorgaatjes biedt enorm veel mogelijkheden voor bijverkoop en upselling”, zegt hij. “Het kan uw omzet een gigantische boost geven.” 10 20 16 25

DE JUWELIER NR 3 2024 5 P. 40 SGS SGS Fabriek staat in Nederland op eenzame hoogte als het gaat om het vervaardigen van hoogwaardige sieraden met haar merken Fjory en Mori Diamond. Als vooraanstaande Nederlandse sieradenfabriek - waar van grondstof tot eindproduct alles op een ambachtelijke en op zeer hoogwaardige manier wordt geproduceerd - heeft SGS Fabriek een unieke positie voor zichzelf in de markt gecreëerd. P. 56 WSBDESIGN.COM Nadat vorig jaar het wereldberoemde Diamant Museum voorzien is van een prachtig nieuw interieur door de specialisten van WSBDESIGN.COM, is nu ook de naastgelegen diamantwinkel van Royal Coster Diamonds onder handen genomen. Wederom geheel in overeenkomst met de verwachtingen van bezoekers op het gebied van beleving en uitstraling, is de diamantwinkel voorzien van warme en rijke materialen. P. 72 JUWELIER IN BEELD In het Brabantse Oss brengen we een bezoek aan de oudste winkel van de stad. Al 122 jaar is Juwelier Marijnissen een begrip in Oss, waar generaties klanten komen om hun speciale levensgebeurtenissen vast te leggen met een sieraad. Marieke Marijnissen, de vierde generatie van dit familiebedrijf, ontvangt ons hartelijk. P. 34 VICTORINOX Victorinox heeft er zijn missie van gemaakt om iedereen die de horloges van het merk draagt zo goed mogelijk voor te bereiden op dagelijkse uitdagingen door middel van slimme oplossingen – onder water, op het land en eigenlijk gewoon overal. Met de lancering van de nieuwe Victorinox Dive Pro zet het merk zijn erfenis als makers van het originele Swiss Army Knife™️ voort en brengt het de filosofie van uitmuntendheid over op zijn horloges. 34 56 40 72

6 DE JUWELIER NR 3 2024 NIEUWS De configurator van Aller Spanninga is een begrip geworden de afgelopen jaren. Niet alleen de meest mooie trouw- en verlovingsringen kunnen online worden samengesteld door trouwlustigen en geoptimaliseerd worden samen met de juwelier, ook de uitgebreide collectie basisringen is voor klanten van Aller Spanninga middels een configurator naar wens samen te stellen. De zogenaamde Basisringenshop is nu verder geoptimaliseerd en vernieuwd. “Het is naar ons idee iets frisser, meer van deze tijd en overzichtelijker. De werkwijze in de nieuwe shop blijft grotendeels gelijk. Inloggen blijft hetzelfde - met jouw eigen e-mailadres en wachtwoord. Ben je het wachtwoord vergeten? Klik op wachtwoord vergeten en je vraagt een nieuw wachtwoord aan. Ook het bestelprincipe is gelijk gebleven: wat goed ís, moet goed blijven”, aldus Tom Blikslager. Meer informatie: Aller Spanninga Tel. +31 (0)513 412 848 www.allerspanninga.com www.basisringenshop.nl VERKEERDE FOTO BIJ ARTIKEL OVER BASISRINGENSHOP ALLER SPANNINGA In onze vorige editie hadden wij een uitgebreid verhaal over de vernieuwde basisringenshop van Aller Spanninga maar daarbij hebben wij helaas de verkeerde afbeelding gebruikt. In plaats van de basisringenshop was de Aller Spanninga webpagina afgebeeld. Hot pink is dé kleur van deze zomer en vintage is de stijl. Jackie combineert echt topaas in hot pink en London blue met 14 karaat gouden vintage stijl sieraden. Ook lanceert Jackie 14 karaat gouden Piercings. Het design met twee in elkaar draaiende schroefstaafjes en een bloemetje als achterkant om stabiel vast te houden, maken het in- en uitdoen heel gemakkelijk. De piercings hebben prachtige designs met wit topaas en zijn ook comfortabel tijdens het slapen. Winkelverkoopprijzen vanaf 59,95 per stuk. Voor meer informatie: PDA Group Tel. 075-670 70 75 www.pdagroup.nl HOT PINK IN VINTAGE JASJE BIJ JACKIE Jackie is hét 14 karaat gouden on trend sieradenmerk met collecties die zijn geïnspireerd op reizen. Elk gouden sieraad is helemaal van nu, handgemaakt door Europese goudsmeden en vervaardigd van overwegend gerecycled goud met echte edelstenen en zoetwaterparels.

Expect the infinite CITIZEN is a trademark or registered trademark of Citizen Watch Co., Ltd. Be true to yourself. A mechanical watch that brings together 20 bar water resistance with an audacious look. Expect the infinite.

8 DE JUWELIER NR 3 2024 NIEUWS Vanaf 1 mei 2024 zal Wonderland Trade Solution GmbH exclusief verantwoordelijk zijn voor de distributie van Jackie in Duitsland. Zes accountmanagers zullen Jackie in Duitsland vertegenwoordigen. Jackie 14K Gold, het jonge succesvolle on trend sieradenmerk met echte edelstenen, is nu verkrijgbaar in Nederland, België, Oostenrijk en Duitsland. De komende maanden zal de distributie van Jackie naar meerdere landen worden uitgerold. Voor meer informatie: PDA Group Tel. 075-670 70 75 www.pdagroup.nl JACKIE 14K GOLD VINDT VERTEGENWOORDIGING IN DUITSLAND Tijdens de afgelopen Inhorgenta in München heeft de PDA Group haar eigen sieradenmerk Jackie 14K Gold internationaal gepresenteerd. De beurs was voor Jackie 14K Gold zeer succesvol met als resultaat dat het sieradenmerk een distributeur heeft gevonden in Duitsland. Tijdens de Roadshow konden de Kasius klanten de nieuwe Sparkle & Shine collectie, maar ook de bestaande collecties bekijken onder het genot van een hapje en drankje. “Daarnaast was er een ludieke prijsvraag georganiseerd zoals bij ieder event wordt gedaan. Tijdens het bezoek konden onze deelnemers meedoen aan de Kasius Quiz waarin een heerlijke taart gewonnen kon worden. De twee gelukkige winnaars zijn inmiddels bekend gemaakt (Goudsmid-Juwelier ‘t Oude Schooltje en Juwelier Bomedo) en krijgen binnenkort een taart overhandigd door relatiemanager Rob Altenburg. Het was wederom een zeer geslaagd event en we hebben enorm genoten van de sfeer en gezelligheid met onze klanten en collega’s. In november ’24 zal er weer een Roadshow plaatsvinden. Hierover wordt binnenkort meer bekendgemaakt. Tevens zal Kasius ook weer aanwezig zijn op de najaarsbeurs Jewels & Watches in Utrecht.” Meer informatie: Kasius Sieraden Tel. 0180-462700 | verkoop@l-kasius.nl | www.l-kasius.nl ROADSHOW APELDOORN KASIUS WEDEROM ZEER GESLAAGD Afgelopen 21 en 22 april vond de welbekende Kasius Roadshow in Apeldoorn plaats. Deze Roadshow vond plaats in The Glass House dat is gelegen tegen het Van Der Valk Hotel aan. “Een prachtige serre waar onze sieradencollectie kon schitteren. Tijdens het event hebben wij onze klanten weer mogen spreken. Wij hechten veel waarde aan de relatie met onze klanten en we ontmoeten elkaar dan ook het liefst op deze manier, face-to-face. Onze klanten zijn natuurlijk altijd welkom in onze showroom in Ridderkerk of op de beurstand op de Jewels & Watches-etage in Utrecht. Omdat niet iedereen altijd tijd of ruimte heeft om naar Ridderkerk of Utrecht te reizen, hebben we ervoor gekozen om Roadshows te organiseren met dit keer Apeldoorn als locatie”, zo horen wij van Samantha de Waard.

AurA Bangles 14 karaat geelgouden bangles met zilveren kern AurA waar goud zilver omarmt Openingstijden showroom: Maandag t/m vrijdag 8:30 - 16:30 uur Keienbergweg 12 1101 GB Amsterdam www.drijfhoutnl.com - info@drijfhoutnl.com T. (+31) 020 564 8 520 Dubbele klik Zichtbare wanddikte goud Levering uit voorraad Transparante vermelding goud en zilvergewichten Handgemaakt Veiligheidsachtje Deukt niet 2 modellen, 7 breedtes, 4 diameters (diameters 56, 58, 61, 63 & 68 mm) Scherpe prijsstelling

10 DE JUWELIER NR 3 2024 INTERVIEW NATHAN VAN KUIJK - MANAGING DIRECTOR STUDEX BENELUX ‘HET PRIKKEN VAN OORGAATJES BIEDT ENORM VEEL MOGELIJKHEDEN VOOR BIJVERKOOP EN UPSELLING’ Al bijna vijftig jaar lang heeft STUDEX wereldwijd een leidende positie in het prikken van oorgaatjes. “Ons geheim? Het begint natuurlijk met een goed werkend en veilig product. Ons instrument is een volledig no-touch systeem, wat het bijzonder hygiënisch en gebruiksvriendelijk maakt. De zichtbare steker zorgt ervoor dat er tot op de millimeter precies geprikt kan worden en de vlindersluiting is dankzij de open structuur goed schoon te houden.” 4-in-1 pakket Studex is toonaangevend in de markt. Waarin onderscheidt het zich van anderen? “Allereerst is het belangrijk om te weten dat wij fabrikant zijn en geen verdeler. Hierdoor kunnen wij rechtstreeks bij de bron aanpassingen doen en beschikken we over korte lijnen. Dankzij ons grote marktaandeel worden er in de Verenigde Staten jaarlijks ongeveer 100 miljoen paar oorbellen geproduceerd, wat de omvang van STUDEX als wereldspeler onderstreept. Naast juweliers werken ook bijna alle grote spelers wereldwijd met ons systeem. Wat ons ook uniek maakt, is dat wij een totaalpakket aanbieden. De meest succesvolle STUDEX partners bieden momenteel een 4-in-1 pakket aan. Dit 360° pakket bevat vier elementen: de service van het gaatjes prikken, één paar prikoorbellen, één fles STUDEX® Advanced voor de nazorg en een paar Sensitive by STUDEX oorbellen voor achteraf. Hierdoor kan de verkoop per klant gemakkelijk oplopen tot honderd euro of meer. De tijd van gaatjes prikken voor een tientje is voorbij. De meest succesvolle juweliers richten zich tegenwoordig niet meer op de laagste prijs, maar op het aanbieden van een totaalpakket en uitstekende service. Klanten gaan geen prijzen vergelijken bij verschillende winkels. Zij komen vaak op aanraden van familie en vrienden.” Aantrekkelijke starterkit Wat zijn de specifieke voordelen en inhoud van het starterspakket voor nieuwe partners? “Aan nieuwe klanten bieden wij zeer aantrekkelijke starterkits aan. Deze kit bevat alles wat ze nodig hebben om van start te gaan. De instapkost van zo’n starterkit hebben we bewust laag gehouden. Onze partners kunnen hun klanten een zeer ruim assortiment van 20 verschillende prikoorbellen aanbieden. Doordat in onze starterkit slechts 3 paar van elk model zitten, houden we onze starterkits betaalbaar en kunnen partners uitzoeken welke modellen in hun winkel populair zijn zonder meteen een zware investering te moeten doen. Daarnaast betaalt onze partner enkel de prikoorbellen en de nazorgproducten. Alle andere benodigdheden ter waarde van minstens €300 krijgen ze er volledig gratis bij. Ook krijgen ze ook een professionele online 1-op-1 training, waarna ze een STUDEX-certificaat ontvangen. In deze training overlopen we stap voor stap het volledige proces van gaatjes prikken, van Denkt u dat het prikken van oorgaatjes een tijdrovende activiteit is die weinig oplevert? Nathan van Kuijk, Managing Director bij Studex Benelux, ziet dat heel anders. “Het prikken van oorgaatjes biedt enorm veel mogelijkheden voor bijverkoop en upselling”, zegt hij. “Het kan uw omzet een gigantische boost geven.”

DE JUWELIER NR 3 2024 11 het invullen van het toestemmingsformulier tot het daadwerkelijke gaatjes prikken. Na zo’n training hebben zij alle informatie gekregen om op een professionele en hygiënische manier gaatjes te prikken.” Beleving in de winkel Wat is de reden dat veel juweliers kiezen om te starten met gaatjes prikken? “Vroeger zag men gaatjes prikken enkel als een serviceproduct. Tegenwoordig vormt gaatjes prikken een groot deel van de omzet. Fysieke winkels moeten vandaag de dag opboksen tegen online verkoop. Een manier om dit te doen is door het creëren van beleving in de winkel. Oorgaatjes prikken verhoogt het voetverkeer in de winkel, vooral tijdens periodes waarin winkels daar het meest behoefte aan hebben, zoals de zomervakantie. Gaatjes laten prikken doe je ook zelden alleen. Vaak zijn ze vergezeld van vrienden of familie, hetgeen ook extra inkomsten kan genereren. Consumenten zoeken vooral een veilige en betrouwbare partner om oorgaatjes te laten prikken. De prijs is hierbij minder belangrijk. Omdat goud een andere aantrekkingskracht heeft dan bijvoorbeeld chirurgisch staal, kunnen juweliers hier perfect op inspelen door echt gouden oorbellen aan te bieden. Mensen zijn bereid hiervoor te betalen en we merken dat meer en meer juweliers de laatste tijd exclusief met echt goud prikken en zo hun omzet enorm de hoogte in jagen. De tijd die je besteedt aan het prikken van het oorgaatje blijft hetzelfde, terwijl de omzet in de meeste gevallen wel verdrievoudigd wordt. Kortom, oorgaatjes prikken in uw zaak is niet zomaar een zakelijke beslissing; het is een strategische zet om de klantenbinding te vergroten en meer inkomsten te creëren.” Ondersteuning Hoe ondersteunt STUDEX juweliers bij het maximaliseren van hun inkomsten uit oorgaatjes prikken? “Wij organiseren meerdere keren per jaar promoties voor zowel onze partners als de consumenten. Wij zijn expert op het gebied van gaatjes prikken en dit merk je ook meteen aan onze ervaren klantenservice. Onze medewerkers kennen het product door en door en staan klaar om elke vraag van onze partners te beantwoorden. Daarnaast verwijzen wij dagelijks talloze consumenten via onze STUDEX partner search altijd naar onze lokale partners. Ook zijn wij actief op sociale media waar wij actief onze naamsbekendheid vergroten en consumenten informeren. Daarnaast bieden we uitgebreide marketingondersteuning aan onze partners. Dit omvat promotiemateriaal zoals posters, flyers, en displaymateriaal voor in de winkel, evenals digitale content voor gebruik op sociale media en websites. We streven we ernaar om onze partners te voorzien van alle tools en ondersteuning die ze nodig hebben om hun klanten een veilige en betrouwbare ervaring kunnen bieden.” 25-jarig bestaan In 2025 bestaat Studex Benelux 25 jaar: een bijzondere mijlpaal die dan ook niet onopgemerkt voorbij zal gaan. “Ter ere van dit jubileum hebben we speciale acties gepland en zullen we aanwezig zijn op de Jewels & Watches Retailbeurs, waarschijnlijk met een nog grotere stand en vele leuke prijzen. Daarnaast gaan we ons innovatie nazorgproduct STUDEX® Advanced verder promoten. Dit product is wereldwijd inmiddels goed voor 70% van de omzet in STUDEX® nazorgproducten en levert echt fantastische resultaten. Ook willen we ons in de komende periode meer focussen op helix- en neuspiercings, zeker nu we zien dat deze trend terug aan het stijgen is. Een piercing in de helix kan je namelijk perfect prikken met ons System75 instrument en ook voor neuspiercings hebben wij een uitgebreid gamma aan producten.” Meer informatie: Studex Benelux bv Tel. +32 (0)89 712902 | sales@studex.be www.studex.be OORGAATJES PRIKKEN IN UW ZAAK IS NIET ZOMAAR EEN ZAKELIJKE BESLISSING; HET IS EEN STRATEGISCHE ZET OM DE KLANTENBINDING TE VERGROTEN EN MEER INKOMSTEN TE CREËREN

12 DE JUWELIER NR 3 2024 SIERADEN “We nodigen je uit om onze collectie te ontdekken, volg ons terwijl we het verhaal van de originele diamant herschrijven en te zien wat ons zo speciaal maakt. Elk stuk geeft een andere uitstraling, soms vintage, soms strakker, maar steeds met een aparte schittering, we hopen dat je er net zo van zult houden als wij”, zeggen Michèle Nijs en haar dochter Jackie. Voor meer informatie, neem contact op: Roos1835 info@roos1835.com Tel. +32 (0)495 27 42 23 www.roos1835.com ROOS1835: JUWELEN MET ZELDZAME ROOSGESLEPEN DIAMANTEN Roos1835 onderscheidt zich met juwelen met zorgvuldig geselecteerde ‘roosgeslepen’ diamanten. One of a kind door de puzzel van verschillende vormen roosgelepen diamanten: ovaal, rond en peervormig. Het gebruik van deze speciale diamanten geeft een warme gloed aan deze juwelen. Ze schitteren op een bijzondere manier en maken elk stuk speciaal. Het model Rio valt op door zijn stoere en stijlvolle uitstraling. Deze zilveren armband heeft een hoogwaardige sluiting, waardoor hij stevig om de pols blijft zitten. Een opvallend kenmerk van de Rio armband is de licht gezwarte afwerking, die de armband extra diepte en een verfijnde look geeft, passend bij zowel casual als elegante outfits. “Door samen te werken met lokale ambachtslieden ondersteunt 1-Earth de gemeenschap en behoudt het traditionele technieken die van generatie op generatie zijn doorgegeven. De 1-Earth collectie is een aantrekkelijke toevoeging op het assortiment van juweliers. De stijlvolle zilveren armbanden van 1-Earth bieden een mooie marge, wat het een lucratieve keuze maakt voor de detailhandel”, aldus Elly Beers van BWH. Voor dealerschap neem contact op met BWH via bwholesale.nl of bel +31 (0) 251 254 488. 1-EARTH: HANDGEMAAKTE SIERADEN UIT BALI Het sieradenmerk 1-Earth staat bekend om zijn handgemaakte sieraden uit Bali, met een collectie van armbanden en kettingen, elk met een eigen verhaal door zorgvuldige aandacht voor detail en vakmanschap. Een van de nieuwste toevoegingen is het smalle model van Rio, speciaal ontworpen voor dames en kinderen.

Collezione ANNIVERSARY LOVE

14 DE JUWELIER NR 3 2024 KINDERBESTEK Nijntje, lief klein konijntje Wie is er niet groot geworden met nijntje? De nieuwste schattige nijntje set bestaat uit een bamboe kinderbordje in de vorm van het bekende konijn. Dit bamboebord ziet er niet alleen leuk uit, maar voorkomt ook dat er eten van het bord glijdt dankzij de opstaande rand. Ook handig: dankzij de zuignap aan de onderkant blijft het bord goed op tafel staan. De set wordt compleet gemaakt met het tweedelige rvs-bestekje, waar op het vorkje en de lepel ook nijntje is terug te zien. To the moon and back Welk kindje droomt er niet ooit van om een astronaut te worden? De nieuwe Ruimte bestekset is dan ook een mooi cadeau voor ieder kleintje. Neem een kind mee in zijn of haar fantasie en kom tijdens het eten aan met een lekker hapje op een raket en vlieg samen naar de maan. EEN FEESTJE AAN TAFEL MET ZILVERSTAD Eten wordt voor een kindje een groot feest met een eigen bestekje. Zo leren kinderen op een speelse en avontuurlijke manier zelfstandig eten. Bovendien is kinderbestek veiliger, kleiner en handzamer, wat extra fijn is voor kleine kinderhandjes. Zilverstad breidt dit jaar de collectie kinderbestekjes uit met nieuwe vrolijke figuren. Circus aan tafel Voor alle kleine fans van clowns, acrobaten en dieren heeft Zilverstad het nieuwe Circus kinderbestek. De vrolijke set is vaatwasmachinebestendig en bestaat uit een vork, mes, lepel en paplepeltje. Met de vrolijke figuurtjes op het bestek wordt het óók een circus aan tafel! Alle producten zijn verkrijgbaar via www.zilverstad.nl

DUTCH RETAIL DESIGN SUCCESSFUL WSBDESIGN.COM SCHERPENZEEL (NL) + 31 33 277 17 14 WSBINTERIEURBOUW.NL TRIER (DE) + 49 1609 2589 540 WSBLADENBAU.DE PARIS (FR) +33 624 52 81 01 WSBCONCEPTDEMAGASIN.FR RETAIL CONCEPT STRATEGY // STORE DESIGN // PROJECT MANAGEMENT // PRODUCTION JUWELIER KREMER // VEENDAM JUWELIER PRÄG // DORNBIRN (AT) SCHERPENZEEL (NL) + 31 33 277 17 14 TRIER // MÜNCHEN // BERLIN (DE) + 49 1609 2589 540 PARIS (FR) + 33 624 52 81 01 WSBDESIGN.COM

16 DE JUWELIER NR 3 2024 COVERSTORY GEMINI ‘100% MANNENMERK’ GEMINI TOONT MEERWAARDE VOOR DE JUWELIER In hoeverre is uw assortiment goed afgestemd om ook mannen die op zoek zijn naar een elegant en stijlvol sieraad te laten slagen? Bestaat uw mens corner vooral maar uit robuuste, zware juwelen, (zegel)ringen en (kralen) armbanden? Of heeft u ook de fijnere sieraden waar toch veel mannen naar op zoek zijn? Dat zijn de vragen die Gemini u stelt. Dit Belgische sieradenmerk dat zich volledig richt op accessoires voor de elegante man bestaat inmiddels tien jaar en sinds twee jaar is Nederland een belangrijke markt voor Gemini. “We hebben gezien dat er in Nederland ruimte is voor een merk als Gemini. Hoe we onze plek willen bemachtigen? Door onszelf te blijven en de lange termijn in ogenschouw te houden. Geen gekke dingen doen, maar waarmaken wat je belooft en een sterke samenwerking opbouwen met juweliers. Zij zijn voor ons de fundering waarop we verder kunnen bouwen”, zo citeren wij Arne Schelkens.

DE JUWELIER NR 3 2024 17 Gemini is tien jaar geleden ontstaan met de hippe kralenarmbanden in een aantal kleuren als basis. Al snel werden de nu zo bekende en veel verkochte kralenbanden opgepikt en Gemini nam een vlucht omhoog, helemaal tegen de verwachtingen in. Zeven jaar geleden nam Arne samen met zijn vrouw Michelle de leiding op zich en sindsdien is er een duidelijke strategie: stijlvolle sieraden ontwerpen voor elegante mannen. “We zijn een honderd procent mannenmerk”, is Arne duidelijk. “Dat is een doordachte keuze geweest, waar we volledig achterstaan. Het aanbod voor deze doelgroep was er gewoon nog niet en vandaar deze stap. Dat was niet altijd makkelijk, maar we hebben de niche in de markt gevonden waar wij een toegevoegde waarde bieden aan het aanbod van de juwelier.” Collectiebeeld De collecties van Gemini bestaan voornamelijk uit armbanden, halskettingen en ringen. “Onze collectie bestaat uit meer dan duizend verschillende modellen in een toegankelijke prijsklasse en deze zijn allemaal van hoge kwaliteit ‘hand made in Belgium’. We maken voor de assemblage van onze accessoires gebruik van sociale werkplekken om mensen met een beperking de kans te geven om mee te bouwen aan ons verhaal. We werken uitsluitend met hoogwaardige materialen zoals titanium, gesmeed carbon en Italiaans Nappaleer. Onze sieraden zijn beschikbaar in een zeer groot aantal maten, zodat iedere man kan slagen. Voor de ringen hebben we bijvoorbeeld alle even maten tussen 54 en 72 op voorraad. Juweliers die willen starten met Gemini hoeven bij ons geen vast startpakket op te nemen, maar kunnen in samenspraak met onze vertegenwoordiger een startorder samenstellen op maat van hun winkel. En als er iets niet zo loopt zoals gehoopt, bieden we een omruilgarantie.” Unieke kans in Nederland Gemini is inmiddels ook internationaal een gevestigde naam. De belangrijkste markten worden gevormd door België, Luxemburg Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Daar is Nederland sinds twee jaar aan toegevoegd. Arne: “Onze Nederlandse vertegenwoordiger Stijn Debroye heeft veel voorwerk en onderzoek gedaan in Nederland en kent de juweliersbranche goed. Hij zag dat er voor Gemini een unieke kans lag om de juwelier in Nederland te helpen het aanbod voor mannen nog verder uit te breiden en een nieuwe doelgroep aan te spreken. Vandaar dat we de stap naar Nederland ook zelf gemaakt hebben, zonder distributeur. Dat vergt wellicht een langere adem, maar we hoeven niet snel te groeien. We hebben ambities voor de lange termijn en willen graag als familiebedrijf ook samenwerken met familiebedrijven met dezelfde kernwaarden als ons.” Duidelijke visie Die kernwaarden laten zich raden: een betrouwbaar partnerschap waarbij naar eer en geweten alles in het werk wordt gesteld om de juwelier te laten renderen. “We zien de juwelier als belangrijke fundering voor de verkoop van onze producten. Je zult onze producten dan ook niet tegen lagere prijzen online zien. We hebben daar een duidelijke visie in. We gebruiken online kanalen voor de branding van ons merk, maar niet voor direct sales. Gemini juwelen horen bij de juwelier verkocht te worden en daar ligt dan ook onze prioriteit.” Meerwaarde laten zien De afgelopen twee jaar heeft Gemini gebruikt om zich middels deelname aan de Jewels & Watches Retailbeurs te tonen en Stijn Debroye heeft het merk bij de juwelier in de winkel onder de aandacht gebracht. “We hebben onszelf gepresenteerd tijdens de beurzen en de reacties daar waren heel positief. Mensen gaan toch goed nadenken over het eigen aanbod en of dat wel toereikend is voor onze specifieke doelgroep. Vaak is het antwoord nee, want het aanbod voor elegante mannen is niet groot. We hebben een eigen segment voor onszelf gecreëerd. Voor ons is het nu de prioriteit om de juwelier ons verhaal te vertellen en onze meerwaarde te laten zien. De volgende stap zal een uitgebreide marketingstrategie zijn richting de consument om Gemini én onze partners onder de aandacht te brengen.” ‘Er is ruimte bij de juwelier’ “We hebben ook gemerkt dat we complementair zijn aan de mannenmerken die er al zijn”, vervolgt Arne zijn verhaal. “We hebben reeds mooie resultaten geboekt bij juweliers die ons het vertrouwen hebben gegeven in hun mens corner en daar een duidelijke omzetverhoging gerealiseerd. Wat we zien is dat Nederlandse juweliers de beleving heel goed op orde hebben en dat men hier wat meer durft. Ook de Nederlandse man draagt graag accessoires en durft meer in stijl. Allemaal zaken waardoor wij zeggen: er is ruimte bij de Nederlandse juwelier voor een merk als Gemini. Nederlandse juweliers weten heel goed wat ze willen en wij betrekken hen graag bij de ontwikkeling van onze collectie. De kennis die zij bezitten, gebruiken wij voor het verder ontwikkelen van Gemini. Zo blijven we stappen zetten en helpen we de juwelier aan een mannencollectie die helemaal voldoet aan de vraag vanuit de markt.” ER IS RUIMTE BIJ DE NEDERLANDSE JUWELIER VOOR EEN MERK ALS GEMINI Stijn Debroye Meer informatie: Gemini Stijn Debroye | Tel. +32 (0)468 51 66 51 | stijn@gemini-official.com www.gemini-official.com

Dé specialist in recycling en raffinage van edelmetaal www.elephantrefinery.nl +31 (0)85 - 04 10 030 Slootvaartweg 8, Slootdorp Wij verwerken voor juweliers en edelsmeden onder meer sloopgoud en sloopzilver, oude sieraden, beleggingsmunten en baren, vijlsel, bankvuil en boorsels. Met onze unieke én mileuvriendelijke manier van raffineren behalen wij de hoogste zuiverheid. Wij garanderen een zorgvuldig en veilige verwerking van uw materiaal. Daarnaast bieden wij een snelle doorlooptijd en een hoog rendement op uw teruggewonnen edelmetalen. Sieraden die het verschil maken! Voor meer informatie: Henk Gottenbos | info@montu.nu | www.montu.nu

DE JUWELIER NR 3 2024 19 NIEUWS Tijdens de Jewels & Watches Retailbeurs wist Briljant bezoekers te verrassen met een groot aantal noviteiten zoals met Fluente, wat vloeiend in het Italiaans betekent natuurlijk. Dit model heeft deze naam gekregen, vanwege zijn sierlijke vloeiende lijnen. Tevens was er een nieuwe Memoire model te bewonderen met briljantjes aan de zijkant in de zetting. Briljant presenteerde ook de prachtig nieuwe display, welke costume made aan alle dealers wordt aangeboden en daarmee is de nieuwe uitstraling van het merk compleet. Massaal gereageerd Maar voor zover de noviteiten, nu over naar de bekendmaking. Toon de Brouwer vertelt ons over de winactie. “Tijdens de druk bezochte voorjaarseditie van de Jewels & Watches Retailbeurs konden onze bestaande klanten en toekomstige klanten een kaartje invullen waarmee ze een mooie reischeque ter waarde van € 1500,- konden winnen. En dat hebben ze dan ook massaal gedaan. De trekking van de winnaar heeft plaatsgevonden en begin mei was het zover. De prijs van de voorjaarsbeursloterij van Briljant heb ik inmiddels ook al mogen uitreiken!” WINNAAR BEURSACTIE BRILJANT IS BEKEND Briljant is inmiddels een zeer vertrouwd gezicht op de Jewels & Watches-etage als vaste exposant en met haar specialistische aanbod weet het altijd veel belangstelling voor zich te realiseren daar. Om haar trouwe en toekomstige klanten nog meer in het zonnetje te zetten, was er dit voorjaar op de Retailbeurs een speciale winactie opgezet, waarbij een reischeque gewonnen kon worden. “We hebben heel veel mensen mogen ontvangen op onze stand die nagenoeg allemaal wel wilden meedingen naar deze mooie prijs, maar zoals altijd kan er maar één iemand de winnaar zijn.” En de winnaar is… Toon mocht de prijs overhandigen aan Lemja en Merijn van Juwelier Parlevliet uit Katwijk. “Zij hebben een vrij te besteden reischeque ter waarde van € 1500.- gewonnen. Na het installeren van het nieuwe presentatiedisplay van Briljant, waar overigens erg positief op gereageerd wordt, mocht ik de prijs aan de totaal verraste Lemja en Merijn overhandigen. Of ze de prijs samen gaan besteden of één van de twee broers er gebruik van gaat maken wisten ze nog niet. Daar komen ze, zoals ze zelf zeiden, wel uit. Waar de reis naar toe gaat is dan ook nog niet bekend. Ik wil ze via deze weg ook nog heel veel plezier wensen en iedereen bedanken voor het invullen van de kaartjes”, zegt Toon tot slot. Meer informatie: Briljant Tel. +31 (0) 492 532373 info@briljant-sieraden.nl

20 DE JUWELIER NR 3 2024 SIERADEN In Birmingham vervaardigen een groot aantal vakmensen de mooiste gouden sieraden die verfraaid zijn met en zonder diamant. Sinds 2018 is Weston Beamor – het bedrijf waaronder Domino opereert – onderdeel van de Heimerle + Meule groep. Dat houdt in dat Drijfhout de trotse leverancier is van Domino Jewellery en de sieradenspecialist is maar wat blij met deze geweldige toevoeging. Peter van Vuuren: “Domino Jewellery biedt een uitgebreide collectie sieraden die compleet naar wens van de klant geleverd kunnen worden én Domino onderscheidt zich ook nog eens op gebied van service, kwaliteit en klantbenadering.” CONFIGURATOR DOMINO HELPT BIJ SAMENSTELLEN PERFECTE VERLOVINGSRING Domino Jewelry heeft een uitgebreid assortiment aanzoeks- en verlovingsringen. Van zeer uitgesproken tot fijn en subtiel biedt de Engelse sieradenspecialist de gewenste ring, die ook nog eens zelf samengesteld kan worden middels een moderne configurator. Verder heeft Domino een kanten-klare verlovingsringenbox beschikbaar voor juweliers om klanten mee te verrassen in de zoektocht naar de perfecte aanzoeksring. Halo ringen Domino Jewellery is een van de meest toonaangevende sieradenproducenten in het Verenigd Koninkrijk, gevestigd in de iconische Jewellery Quarter in Birmingham, en beschikt tevens over een kantoor in Hatton Garden in Londen. “Waar Domino in excelleert is de productie van semi-gezette monturen die verder naar wens afgewerkt kunnen worden, maar de vakmensen produceren ook ready to sell sieraden volgens de hoogste standaard van afwerking, design en materiaalkeuze. Het veelvuldig geroemde en bekroonde New Product Development-team zorgt jaar na jaar voor eigentijdse en innovatieve ontwerpen. Dat zie je bijvoorbeeld aan recente noviteiten als diamanten verlovings- en trouwringen die terug te vinden zijn in de aanzoeksringenbox, en ringen waarin edelstenen de hoofdrol spelen. Een andere noviteit zijn de zogenaamde Halo ringen. De diamanten zijn strategisch in de ring geplaatst, onder de centrale steen, waardoor een voortreffelijke illusie van eindeloze schittering ontstaat”, aldus Peter van Vuuren.

DE JUWELIER NR 3 2024 21 Configurator Of je je nu aangetrokken voelt tot klassieke solitairen, oogverblindende halo-ontwerpen of eigentijdse stijlen met een twist, de nieuwe ontwerpen van Domino bieden een gevarieerde selectie voor elke smaak. Van tijdloze eenvoud tot uitgesproken eyecatchers, elke ring is zorgvuldig vervaardigd om de schoonheid van toewijding te weerspiegelen. “Dit komt ook tot uiting in de op maat gemaakte configurator van Domino”, aldus Peter. “Daarmee heb je als juwelier de perfecte tool om samen met de consument de gewenste aanzoeks- en verlovingsring samen te stellen. Hiermee maak je meteen inzichtelijk hoe de ring eruit komt te zien, en kan naar wens alles aangepast worden. De configurator is daarnaast heel gebruiksvriendelijk en voor iedereen te gebruiken. Een echte servicetool dus.” Ook labgrown Edelstenen zijn in trek, maar ook de bewustwording rondom in laboratorium gekweekte diamanten wordt groter. Sowieso zijn grotere stenen gewild. Domino’s nieuwste ontwerpen voor ringmonturen zijn dan ook allemaal beschikbaar met grotere zetmaten. “U kunt elk ringontwerp van Domino Jewellery aanvragen in grotere maten en zij regelen dit zonder extra kosten voor u. Domino heeft perfecte natuurlijke of in het laboratorium gekweekte diamant. De vakmensen van Domino zet de uitgekozen diamant in het gewenste Domino-montuur. Zo stel je zelf je eigen ring samen.” Meer informatie: Drijfhout Tel. 020-5648520 www.dominojewellery.com

NIEUWE SUPER TITANIUM MODELLEN VAN CITIZEN De drie nieuwe modelreeksen zijn geïnspireerd door vintage horloges uit de jaren ‘80, wat terug te zien is in de kastvormen en de geïntegreerde armbanden. De wijzerplaten nemen het thema van titanium over en hinten naar de kristalstructuur van het onbehandelde metaal. De modelreeksen bestaan uit vier chronograafmodellen, drie modellen met drie wijzers met Eco-Drive techniek en vier automatische modellen. Super Titanium Super Titanium van Citizen staat voor massief titanium dat dankzij een gepatenteerde oppervlaktehardingstechnologie vijf keer zo hard en veertig procent lichter is dan roestvrij staal. Het is daarom ongevoelig voor krassen, hypoallergeen en corrosiebestendig. Chronograafmodellen (CA4610) De nieuwe Super Titanium chronografen worden geleverd met een op zonne-energie aangedreven in-house quartz uurwerk, kaliber B620. Het horloge heeft een diameter van 42 mm en is uitgerust met krasbestendig saffierglas en waterbestendig tot 100 meter. De nieuwe chronograafmodellen met geïntegreerde band en Eco-Drive zijn beschikbaar in vier kleurvarianten. Klassieke Driewijzermodellen (AW0130) Naast de chronografen met Eco-Drive presenteert Citizen ook een klassieke versie met drie wijzers met een kleinere diameter. Dit horloge is voorzien van een Super Titanium armband, kast van 39,5 mm en saffierglas. Het quartz uurwerk, kaliber J800, wordt aangedreven op zonne-energie. Ook dit model is waterbestendig tot 100 meter en is verkrijgbaar in drie kleurvarianten. Kleine secondenteller De kleine secondenteller is de meest traditionele vorm van secondeweergave. In de begindagen van de horlogemakerij was dit de meest voorkomende en technisch logische oplossing voor het aangeven van de seconden op zakhorloges. Voor Citizen is het een herinnering aan die tijd, passend bij het 100-jarig jubileum. Het eerste Citizen-horloge uit 1924, een zakhorloge, had ook zo’n kleine secondenteller. Een utliem eerbetoon aan die tijd, maar helemaal passend in deze nog. Meer informatie: Citizen Watch Europe Tel. +49 (0)40 73462360 www.citizenwatch.nl Titanium horloges zijn voor sommige mensen recentelijk weer helemaal in de mode, maar voor Citizen zijn ze dat al meer dan 50 jaar. Het traditionele Japanse merk presenteerde al in 1970 ’s werelds eerste titanium horloge. Tot op de dag van vandaag zijn horloges gemaakt van dit duurzame en lichte metaal een essentieel onderdeel van het merk. Dit jaar presenteert Citizen drie modelreeksen met in totaal 11 nieuwe modellen gemaakt van Super Titanium, het in eigen huis ontwikkelde duurzame materiaal, en dat allemaal tegen betaalbare prijzen. DE JUWELIER NR 3 2024 23 HORLOGES

TER OVERNAME AANGEBODEN Goed lopend juweliersbedrijf in Kaatsheuvel De zaak bestaat sinds 1936 en beschikt over een enorme klantenkring met een groot verzorgingsgebied waar steeds minder collega’s gevestigd zijn. Het pand is zeer goed beveiligd. Het is startklaar, alles is aanwezig, zowel in de winkel als in de werkplaats. Voor informatie kunt u contact met ons opnemen. info@juweliervanrooij.nl | 0416-274570 | www.juweliervanrooij.nl Een moderne en gezellige winkel met werkplaats en woonruimte. Frankfurt/Main Freiburg Hamburg Stuttgart Düsseldorf HOFHEIM MESSECENTER RHEIN-MAIN Wiesbaden Mainz Munich INOVA-COLLECTION.DE TRADE FAIR FOR JEWELLERY, GEMSTONES, PEARLS AND WATCHES HOME OF JEWELLERY 30.08. – 01.09.2024 MESSECENTER HOFHEIM RHEIN-MAIN All-inclusive: High quality BBQ Catering every day of the fair INOVA NIGHT 1,200 free visitor car parking spaces close by Airport shuttle service REGISTER NOW

DE JUWELIER NR 3 2024 25 SIERADEN ITALIAANSE RECARLO STAAT VOOR INGETOGEN ELEGANTIE EN TIJDLOZE LUXE Alle vrouwen dromen ervan om een diamant als teken van liefde te ontvangen en het Italiaanse sieradenmerk Recarlo vervult al meer dan vijftig jaar hun wensen. Carlo Re richtte Recarlo op in 1967 in de regio Piemonte met als doel om tijdloze sieraden te creëren. Voortgezet door zijn zonen, de huidige Managing Directors Giorgio en Paolo Re, is Carlo’s visie een uitdrukking van verfijnde luxe en smaak. Vanuit het hoofdkantoor in het Noord-Italiaanse Valenza wil de familie Re de wereld kennis laten maken met hun passie en ambacht in de vorm van prachtige sieradencollecties. Lees verder op de volgende pagina >> De prachtige sieraden uit de Contrarié-reeks

26 DE JUWELIER NR 3 2024 SIERADEN De collecties van Recarlo, met natuurlijke diamanten en witgouden sieraden, vormen blijvende symbolen van de belangrijkste momenten in het leven: een verloving, een huwelijk, een geboorte, of het pure plezier van tijdloze luxe. De deskundige gemmologen achter het Italiaanse merk zoeken naar natuurlijke diamanten van de hoogste kwaliteit, die met gevoel voor detail worden geslepen om een prachtige kleur en schittering te garanderen. Door de jaren heen heeft Recarlo zijn iconische collecties – waaronder Anniversary en Anniversary Love – verfijnd. Het merk streeft creativiteit na en investeert in onderzoek en innovatie om de regels van sieradenontwerp te herschrijven. De solitaire blijft de absolute ster in Recarlo’s assortiment, verkrijgbaar in een breed scala aan verschillende ontwerpen en modellen als resultaat van het Italiaanse vakmanschap. Alle Recarlo-sieraden worden geleverd met een Internationaal Certificaat van Garantie, diefstalverzekering en een microfilm met de gemmologische kenmerken van alle diamanten van meer dan 0,14 karaat. Royal Blue Recarlo’s haute couture sieraden, zoals te zien in de Blue Carpet Gallery, zijn ontworpen met zijn meest veeleisende Italiaanse en internationale clientèle in het achterhoofd. De kenmerkende kleur Royal Blue komt overal in de bedrijfscommunicatie van het merk voor, waardoor het onmiddellijk herkenbaar is en wat de nauwe banden met Piemonte onderstreept: een geroemde Italiaanse regio die zich door de eeuwen heen heeft onderscheiden door zijn ingetogen elegantie. Conflictvrije diamanten Recarlo staat naar eigen zeggen voor passie, authenticiteit, creativiteit, Italiaans design en liefde. Al meer dan tien jaar bewandelt Recarlo de weg naar duurzame sieraden. Het bedrijf gebruikt alleen natuurlijke diamanten uit landen die zich houden aan het Kimberley Process, het wereldwijde zelfreguleringsprogramma voor de sieradenindustrie dat de transparantie in de diamantindustrie vergroot. Recarlo bereikte een belangrijke mijlpaal in juli 2020, toen het merk werd gecertificeerd door de Responsible Jewellery Council. Hiermee garandeert Recarlo dat zijn diamanten conflictvrij zijn. Ook is de onderneming lid van het internationale System of Warranties van de World Diamond Council, een organisatie die als missie stelt om de handel in zogenoemde ‘conflictdiamanten’ te stoppen en de integriteit van de hele diamantwaardeketen te bewaren. ‘Our promise to you’ Met ‘Our Promise to You’, de duurzaamheidsstrategie van Recarlo, heeft het merk zijn toewijding bevestigd om positieve veranderingen in sector te bereiken. “Al onze sieraden worden gemaakt door deskundige lokale ambachtslieden, meesters van een kunst die generaties lang is verfijnd en die Recarlo heeft helpen behouden”, legt Giorgio Re uit. “Maar onze inzet gaat nog verder.” Paolo Re voegt toe: “Met ‘Our Promise to You’ willen we een liefdesbelofte bezegelen: liefde voor onze hele productieketen, voor de mensen die voor ons werken en voor het milieu.” Traditie en vakmanschap staan centraal in de bovengenoemde duurzaamheidsstrategie, die is gebaseerd op drie pijlers: mensen, planeet en product. Recarlo investeert in de professionele ontwikkeling van zijn medewerkers, bevordert diversiteit en streeft in de hele productieketen de hoogste sociale normen na. Het bedrijf ondersteunt tevens de lokale gemeenschap door werkgelegenheid te creëren. Recarlo onderneemt eveneens stappen om zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren en duurzamere oplossingen voor de hele productieketen te vinden in samenwerking met leveranciers. Ook zet het bedrijf zich in om de transparantie in elke productiefase te vergroten. Ten slotte werkt Recarlo samen met bedrijven en verenigingen in de sector om innovatie te bevorderen en het vakmanschap te promoten. Anniversary Love Collection Met meer dan vijftig jaar ervaring werkt Recarlo met hart en ziel aan kenmerkende, elegante sieraden om de vrouw zich speciaal te laten voelen. Het resultaat: de Anniversary Love Collection. Deze collectie onderscheidt De herkenbare gekruiste ring van de Incrocio-lijn

DE JUWELIER NR 3 2024 27 zich door de hartvormige diamanten, versterkt door het design met prong zetting, microscoop zetting en hartvormige zetting. Het gebruik van een hartvormige diamant dateert al uit de zeventiende eeuw, toen diamantkenner en Zonnekoning Lodewijk XIV een grote blauwe diamant in een hartvorm liet slijpen voor zijn toenmalige geliefde, Madame de Montespan. Deze 68-karaats blauwe diamant, beter bekend als ‘Hope’ of ‘Le Blue de France’, is vandaag de dag nog steeds te bewonderen en is een inspiratiebron voor Recarlo. De keuze voor zo’n universeel erkende, exclusieve slijpvorm weerspiegelt een romantisch sentiment dat nooit uit de mode is geraakt. Solitaire ringen, armbanden, oorsieraden en colliers van de Anniversy Love Collection pik je er dan ook gemakkelijk tussenuit. Het symbool van de Anniversary Love Collection is de bestseller Valentin Solitaire, met de hartvormige centrale diamant. Glamoureuze Contrarié-reeks De brede selectie feestelijke sieraden in de Anniversary Love Collection wordt gecompleteerd door de exclusieve Contrarié-reeks. Hiervoor werd Recarlo geïnspireerd door de glamour van een rode loper evenement. De Contrarié ring is het meest iconische ontwerp in de Anniversary Love Collection. Zowel het prachtige half-flexibele collier als de drievoudige armband zijn gemaakt met aflopende hartvormige diamanten op een titanium veer, waardoor de juwelen perfect passen en volledig veilig zijn om te dragen. Vernuftige Incrocio-lijn Vakmanschap en verfijning, zo kun je de Incrocio-lijn van de Anniversary Love Collection beschrijven. Incrocio bestaat uit een ring, een armband en een paar oorbellen. Origineel, eigentijds design wordt gecombineerd met Recarlo’s ambacht en aandacht voor detail. Aflopende hartvormige diamanten worden afgewisseld met een reeks ronde diamanten. Het vakmanschap komt duidelijk naar voren in het ontwerp van de manchet armband: ontworpen met vier veren voor een veilige en comfortabele pasvorm. De Incrocio-reeks werd onlangs uitgebreid met nieuwe ontwerpen, waaronder een 14 karaats choker met hartvormige en ronde diamanten in een aflopende reeks. Het collier trekt de aandacht met zijn gedurfde en toch elegante uitstraling. Ook kan men nu kiezen voor het 20 karaats watervalcollier, gecombineerd met nieuwe oorbellen in de herkenbare Recarlo-stijl. De bestseller uit deze lijn, de Incrocio-ring, is er nu ook in 2- en 3 karaats varianten. Zo wordt duidelijk dat Recarlo een prachtig assortiment heeft dat op de meest hoogwaardige manier vervaardigd wordt en de wens van vele vrouwen in vervulling laat gaan: de liefde bezegelen met een bijzonder diamanten sieraad. Meer informatie: Werner Nees (Sales Manager Benelux) Tel. +32 (0)468 209120 | werner.nees@recarlo.it | www.recarlo.com De hartvormige diamant is het symbool van Recarlo’s Anniversary Love Collection De familie Re, met v.l.n.r.: Carlo, Paolo, Giorgio en Bruna

Mark Hastman mark.hastman@ice-watch.com tel : +31 6 31991580 Maurice Van Gelderen maurice.vangelderen@ice-watch.com tel : +31 6 55891122 TIME FOR BUSINESS & HOLIDAY. RRP : 149 € MARgE 2,5

DE JUWELIER NR 3 2024 29 SIERADEN EEN ZINDERENDE ZOMER VOOR EXCELLENT JEWELRY Voor de zomer van 2024 presenteert Excellent Jewelry een opwindende, nieuwe collectie die perfect inspeelt op de huidige sieradentrends. Marije: “Pareloorbellen spelen een hoofdrol, met hun tijdloze elegantie en veelzijdigheid die elke outfit compleet maken. Daarnaast zien we een groeiende populariteit van speelse kleurstenen; denk aan levendige amethisten, topazen en robijnen die elke creatie tot leven brengen. Organische vormen domineren de ontwerpen, waarbij sieraden geïnspireerd zijn op de natuurlijke wereld, met vloeiende lijnen en asymmetrische details. Ten slotte blijven verschillende diamantslijpsels een belangrijke rol spelen, van klassieke ronde slijpvormen tot opvallende peer en emerald slijpsels, waardoor elke juweel een unieke uitstraling krijgt. Om de nieuwste juwelen optimaal te presenteren hebben we een prachtige zomerse campagne ontwikkeld. Ter ondersteuning van de verkopen in uw juwelierszaak zijn er digitale beeldpakketten beschikbaar voor uw website en sociale kanalen. We kijken uit naar een schitterende zomer.” Display verlovingsringen “Naast onze nieuwe collectie zijn we verheugd om de introductie van onze nieuwe verlovingsringendisplay aan te kondigen”, vervolgt Marije. “Deze display, die dit najaar beschikbaar zal zijn voor onze Excellent dealers, is ontworpen als een add-on voor onze bestaande diamantdisplay. Het doel is om de uitgebreide collectie verlovingsringen die we aanbieden nog beter in de winkel te presenteren. De nieuwe display combineert functionaliteit met elegantie, waardoor het eenvoudiger wordt voor juweliers om de ringen op een aantrekkelijke en georganiseerde manier te tonen. Elke ring krijgt de aandacht die het verdient en klanten kunnen de verschillende stijlen en ontwerpen op hun gemak bekijken. In combinatie met de gepersonaliseerde website vol verlovingsringen, willen we onze dealers met deze display voorzien van een effectief hulpmiddel om de verkoop te stimuleren.” Verhuizing en showroom Deze zomer markeert ook een belangrijke mijlpaal voor Excellent Jewelry. “We gaan verhuizen naar een geheel nieuw en energieneutraal kantoorpand. Deze verhuizing is een bewijs van onze voortdurende groei en ons streven naar duurzaamheid. Ons nieuwe pand is niet alleen milieuvriendelijk, maar biedt ook de perfecte omgeving om onze klanten te verwelkomen in een moderne showroom. In deze showroom kunnen klanten onze uitgebreide collectie sieraden bewonderen. De nieuwe locatie biedt ons de mogelijkheid om nog betere service en ondersteuning te bieden, met verbeterde faciliteiten en een inspirerende ruimte voor presentaties en bijeenkomsten. We kijken ernaar uit om u in deze prachtige, nieuwe setting te ontvangen en u te laten zien wat Excellent Jewelry u te bieden heeft.” Voor vragen kunt u contact opnemen via info@excellentjewelry.nl Tel. 035-5259599 | www.excellentjewelry.nl Bij Excellent Jewelry blijven ze zich inzetten voor het leveren van hoogwaardige sieraden en het bieden van uitstekende service. “Met de introductie van de nieuwste zomercollectie, onze innovatieve verlovingsringendisplay en de verhuizing naar ons nieuwe kantoorpand, zijn we klaar om een nieuw hoofdstuk te beginnen en onze positie in de markt verder te versterken. We nodigen onze klanten en partners uit om samen met ons deze spannende veranderingen te vieren en kijken uit naar een schitterende toekomst vol nieuwe mogelijkheden”, aldus Marije Veerman.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4