De Juwelier nr.4 2014 - page 3

3
de
juwelier
B L A D W I J Z E R
Interview
p. 10
Met het oog op de naderende Jewels & Watches Najaarsbeurs hebben wij gekeken
naar het steeds veranderende aanbod vanuit de markt. Wie onderscheidt zich tegen-
woordig nog? Een belangrijke vraag voor u als juwelier, want met een eigen assor-
timent kunt u de consument verrassen. Wij hebben u de afgelopen maanden op de
hoogte gehouden van de ontwikkelingen in het merkenpakket van Italcompany en
ook recent is het portfolio van het bedrijf uitgebreid. Wij vonden het dan ook hoog
tijd om in gesprek te treden met Willem Wunderink en Cécile Hassing. Zij hebben
de handen ineen geslagen en zijn een samenwerkingsverband aangegaan om hun
beider expertise te combineren en de markt nog beter te bedienen. “Cécile en ik zijn
echt complementair aan elkaar en dus is deze samenwerking voor ons een perfect
match”, aldus Willem Wunderink.
Jewels & Watches Najaarsbeurs
v.a. p. 19
De Jewels & Watches Najaarsbeurs vindt dit jaar plaats van zondag 31 augustus tot
en met dinsdag 2 september en geeft bezoekers een mooie blik op de laatste trends
in juweliersland. Bijna tachtig exposanten presenteren in het Beatrixgebouw in
Utrecht ruim vijfhonderd merken en daarbij zijn weer een aantal opvallende nieuw-
komers, maar ook de voor u bekende exposanten zijn gewoon aanwezig. In deze uit-
gave krijgt u een uitgebreid overzicht van de noviteiten die tijdens de Najaarsbeurs
gepresenteerd worden, maar ook een vooruitblik op de beurs zelf.
Bedrijfsreportage Hirsch
p. 91
De redactie van vaktijdschrift De Juwelier was op bezoek bij horlogebandenprodu-
cent Hirsch in het Oostenrijkse Klagenfurt. Op uitnodiging van het bedrijf kregen
wij een kijkje in het gehele productieproces van de hoogwaardige horlogebanden.
Karlheinz Seifert (Vice President & CCO) en Country Manager voor de Benelux Jan
Willem de Ronde leidden ons rond om te ondervinden hoe het bedrijf haar horlo-
gebanden produceert, maar daarnaast maakten wij ook kennis met de normen en
waarden van het bedrijf. Een eyeopener voor ons, maar hopelijk ook voor u.
Juwelier in Beeld
p. 96
Je zou bijna denken dat Debra Punte een eigen redactionele rubriek heeft in De
Juwelier, maar het is toch echt toeval dat wij voor de derde keer dit jaar op bezoek
waren in Gaanderen. Begin dit jaar planden wij al een afspraak in met Debra om onze
rubriek Juwelier in Beeld bij haar plaats te laten vinden na vele goede geluiden uit de
branche. In Gaanderen heeft Debra samen met haar partner Mario een prachtige win-
kel gerealiseerd. Zij is zelf volledig verantwoordelijk voor de juweliersafdeling, terwijl
Mario het gezicht is van de optiekwinkel. Een succesvolle combinatie die vaker voor-
komt. Wij willen nu toch graag het geheim weten achter dit succes.
DE VISIE
Begin juli bracht ik een bezoek aan horlogebandenfabrikant Hirsch in Klagenfurt in Oostenrijk. Op uitnodiging van de pro-
ducent in hoogwaardige lederen horlogebanden kon ik met eigen ogen zien hoeveel vakmanschap er ook in deze tijden van
automatisering nog komt kijken bij het vervaardigen van een horlogeband. Een bijzonder intensief proces, waarbij kwaliteit
en oog voor detail nog in grote mate de boventoon voeren. Het gaf mij ook een kijkje in de keuken van een producent die
met veel trots een mooi product wil maken. Het vakmanschap staat bij Hirsch nog hoog in het vaandel. Met veel zorg worden
alleen de beste grondstoffen geselecteerd en een uitgebreid aantal testen worden uitgevoerd op alle producten om het beste
resultaat te garanderen. Alleen het beste is goed genoeg en zo moet het zijn.
Kwaliteit bieden is één, maar daarnaast komt er veel meer kijken bij het vermarkten van een merk. Dat weet u als ondernemer
als geen ander. Samenwerken en kwaliteit bieden zijn in deze uitgave van De Juwelier veelgehoorde kreten. Het loopt als een
rode draad door de artikelen heen, want groothandels hebben het beste voor met hun partners.
Het is goed te zien dat er meer nadruk komt op samenwerken, ook onderling. Zo kregen wij
tijdens een bezoek aan Spruytenburg Juwelier in Waddinxveen te horen dat eigenaar Harry
Cuvelier bezig is om een inkooporganisatie op te zetten voor juweliers. Samen meer inkoop-
voordeel behalen en samen marketinginitiatieven opzetten: samen heeft meer toekomst dan
alleen…
Veel leesplezier met deze Jewels & Watches Najaarsbeurs-special.
Coen de Jager
Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
024-3246146
Fax:
024-3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
GPmedia B.V.
Coen de Jager (Hoofdredacteur)
E-mail:
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
E-mail:
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland
42,-
Per jaar in Europa
51,-
Losse verkoop
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de infor-
matie die in het vaktijdschrift wordt opge-
nomen. Fouten zijn echter niet volledig
uit te sluiten. De uitgever en de auteurs
zijn dan ook op geen enkele wijze verant-
woordelijk voor schade, van welke aard
ook, die is ontstaan als gevolg van han-
delingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
de juwelier
C O L O F O N
Inhoud De Juwelier nr. 4, 2014
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...100
Powered by FlippingBook