C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 5 3
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
024-3246146
Fax:
024-3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dejuwelier.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Coen de Jager
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan
ook, zonder voorafgaande toestemming
van de uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijd-
schrift wordt opgenomen. Fouten zijn
echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche
|
Augustus 2015
|
15e jaargang no.4
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
TW STEEL
EYECATCHER:
SUCCES MELANO VERKLAARD
FORTIS
"HOOGSTE MARGE"
de juwelier
SPECIAL
J
EWELS
&W
ATCHES
NAJAARSBEURS
Het is voor mij persoonlijk nogal een hectische periode geweest de afgelopen maan-
den. Niet alleen had ik mijn handen vol aan het tot stand brengen van wederom een
prachtige en vooral informatieve uitgave van De Juwelier, ook zat ik in de afrondende
fase van het plannen van mijn bruiloft. Ik kan u vertellen; vooral in de laatste maand
slaat de stress toe. Zeker als je geen wedding planner of weet ik veel wie inhuurt om
alles in goede banen te leiden, komt er veel op je af. Maar als alles goed gaat (laten
we hopen dat ik niet te maken krijg met plankenkoorts of een ‘runaway bride’) trouw
ik op de dag dat De Juwelier bij u op de mat valt. Dat doe ik misschien wel zonder
horloge om mijn pols, in ieder geval, als ik de gebaande paden zou volgen.
Ik vertelde u de vorige keer al over het belang van goed advies en recent kreeg ik een
oprecht advies. Bij het afpassen van mijn pak vroeg de meesterkleermaker waarom
ik mijn horloge nog om had. Ik vertelde altijd een horloge te dragen, waarna hij zei
extra ruimte te laten bij mijn manchet. Echter, een niet nader te noemen verkoopster,
attendeerde mij erop dat het absoluut not done is om als bruidegom een horloge te
dragen. Ik begreep van haar dat bij een officieel trouwkostuum zoals een smoking,
rokkostuum of jacquet, geen horloge wordt gedragen. Ik vind dat het horloge het
enige sieraad voor de man is, maar dus niet op je trouwdag. Gelukkig ben ik een
beetje eigenwijs en doe ik dus wel een horloge om, want er zijn genoeg mooie hor-
loges die je bij een trouwpak kan dragen, vind ik. En je moet ook wel eigenwijs zijn
denk ik, want als je alle vaststaande regels volgt, ben je niet meer onderscheidend en
als we allemaal hetzelfde zijn, wordt het leven wel heel saai.
Het is een bruggetje die u al voelt aankomen, want onderscheidend zijn is ook in uw
geval heel belangrijk. Het is zo dat heel veel juweliers nagenoeg hetzelfde assortiment
erop nahouden. Dat is aan de ene kant begrijpelijk, want u wilt natuurlijk zo veel
mogelijk de merken die goed verkopen. Maar om u te onderscheiden, is het goed om
ook niche merken te voeren. Daarmee kunt u klanten uw winkel in trekken! U kunt
zich tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs al goed oriënteren op dergelijke mer-
ken, want die zijn in Utrecht volop aanwezig. Geen excuses, gewoon gaan.
Heel veel leesplezier met deze Jewels & Watches Najaarsbeurs-special!
Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
Geen excuses, gewoon gaan