Previous Page  3 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 116 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

024-3246146

Fax:

024-3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: (+31) (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Augustus 2015

|

15e jaargang no.4

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

TW STEEL

EYECATCHER:

SUCCES MELANO VERKLAARD

FORTIS

"HOOGSTE MARGE"

de juwelier

SPECIAL

J

EWELS

&W

ATCHES

NAJAARSBEURS

Het is voor mij persoonlijk nogal een hectische periode geweest de afgelopen maan-

den. Niet alleen had ik mijn handen vol aan het tot stand brengen van wederom een

prachtige en vooral informatieve uitgave van De Juwelier, ook zat ik in de afrondende

fase van het plannen van mijn bruiloft. Ik kan u vertellen; vooral in de laatste maand

slaat de stress toe. Zeker als je geen wedding planner of weet ik veel wie inhuurt om

alles in goede banen te leiden, komt er veel op je af. Maar als alles goed gaat (laten

we hopen dat ik niet te maken krijg met plankenkoorts of een ‘runaway bride’) trouw

ik op de dag dat De Juwelier bij u op de mat valt. Dat doe ik misschien wel zonder

horloge om mijn pols, in ieder geval, als ik de gebaande paden zou volgen.

Ik vertelde u de vorige keer al over het belang van goed advies en recent kreeg ik een

oprecht advies. Bij het afpassen van mijn pak vroeg de meesterkleermaker waarom

ik mijn horloge nog om had. Ik vertelde altijd een horloge te dragen, waarna hij zei

extra ruimte te laten bij mijn manchet. Echter, een niet nader te noemen verkoopster,

attendeerde mij erop dat het absoluut not done is om als bruidegom een horloge te

dragen. Ik begreep van haar dat bij een officieel trouwkostuum zoals een smoking,

rokkostuum of jacquet, geen horloge wordt gedragen. Ik vind dat het horloge het

enige sieraad voor de man is, maar dus niet op je trouwdag. Gelukkig ben ik een

beetje eigenwijs en doe ik dus wel een horloge om, want er zijn genoeg mooie hor-

loges die je bij een trouwpak kan dragen, vind ik. En je moet ook wel eigenwijs zijn

denk ik, want als je alle vaststaande regels volgt, ben je niet meer onderscheidend en

als we allemaal hetzelfde zijn, wordt het leven wel heel saai.

Het is een bruggetje die u al voelt aankomen, want onderscheidend zijn is ook in uw

geval heel belangrijk. Het is zo dat heel veel juweliers nagenoeg hetzelfde assortiment

erop nahouden. Dat is aan de ene kant begrijpelijk, want u wilt natuurlijk zo veel

mogelijk de merken die goed verkopen. Maar om u te onderscheiden, is het goed om

ook niche merken te voeren. Daarmee kunt u klanten uw winkel in trekken! U kunt

zich tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs al goed oriënteren op dergelijke mer-

ken, want die zijn in Utrecht volop aanwezig. Geen excuses, gewoon gaan.

Heel veel leesplezier met deze Jewels & Watches Najaarsbeurs-special!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

Geen excuses, gewoon gaan