De Juwelier nr4 online

D e J u w e l i e r n r 4 2 0 1 8 105 Monique Bos, Danielle Steenhuis en Wilfred Houwen in de nieuwe Hip-winkel 85.000 mensen en dat groeit door tot 100.000. En we hebben het gewoon over een wijk hè, niet over een stad. De plannen werden een jaar geleden gemaakt en nu zitten we hier”, vertelt Monique. KLIK Danielle en Wilfred waren maar wat blij met Monique en haar aanbod om de tweede franchiser van Hip te worden, zo vertellen ze. “We vinden een persoonlijke klik gewoon heel belangrijk en dat was er met Monique meteen. We vinden het fijn om met franchisenemers te werken. Het enthousiasme en de passie die de individuele ondernemer geeft aan de zaak kunnen we zelf niet geven met meerdere vestigingen. Tevens vinden wij het mooi om iemand te zien groeien en samen het tot een succes te brengen. We hebben wel een duidelijke visie wat Hip is en hoe het concept opgezet moet worden, maar verder laten we de ondernemers vrij. Het concept, het merkenassortiment, de presentatie, hoe ga je met personeel om en dergelijke staat vast, maar de ondernemer kan zijn eigen DNA in de winkel leggen. Dat zien we ook nu met Monique die haar eigen draai geeft aan haar winkel”, vertelt Danielle. “Ik zie Hip eigenlijk ook niet als franchiseorganisatie, maar als een familiebedrijf”, zo zegt Monique. “Ik kan altijd op Danielle en Wilfred rekenen en om hulp vragen als ik iets niet weet en daarnaast is er een groot vertrouwen in elkaar. Dat is heel fijn. Daarbij waren zij net zo betrokken bij de bouw als ik.” NIEUWE LOOK & FEEL Dat blijkt zeker, want met net zoveel trots spreken Wilfred en Danielle over het project als Monique. Het is dan ook een prachtige winkel geworden. Danielle: “We hadden het idee voor dit winkelconcept eigenlijk al klaarliggen om in Amersfoort te realiseren en dat gaat ook gebeuren eind deze maand. Maar Monique kwam er even tussendoor fietsen en heeft nu dus de primeur met Leidsche Rijn Centrum. We wilden graag weer wat anders doen. We zijn altijd vooruitstrevend en proberen ons te onderscheiden. Nu gaan we voor een industriële en ‘metropolische’ uitstraling, omdat we denken dat dit nu het beste bij ons en onze klant past. Het is allemaal net wat anders. Het is knus, gezellig met een bar erin, maar ook nog steeds transparant en open. Je moet je blijven ontwikkelen en veranderen, want de klant verandert ook.” Wilfred vult aan: “De consument is steeds beter geïnformeerd en weet heel goed wat hij of zij wil. De enige manier om ze nog aan je te binden is doordat ze je het gunnen. Je manier van benadering, het helpen en adviseren en hoe je de emotie overbrengt is daardoor nog veel belangrijker geworden. Je interieur hoort daar ook bij en wij denken met deze uitstraling en benadering onze klant aan ons te binden.” SUCCES Nu gaat de focus bij Danielle enWilfred op de verbouwing vanAmersfoort. “Dat is ons volgende grote project en dan is het wel weer even mooi geweest”, zo vertelt Danielle. “Het is een lang traject”, zo vult Wilfred aan. “Je bent een jaar bezig met de planning van de nieuwe winkel met Monique en er is ook zeker een jaar ‘nazorg’ nodig. Dan heb je het dus over twee jaar voordat alles op rolletjes loopt. Je kunt het niet klakkeloos de formule kopiëren en ergens neerzetten om vervolgens de ondernemer in het diepe te gooien. Dat is niet onze manier van werken. We gaan samen dit avontuur aan, dus zorgen we er ook samen voor dat het een succes wordt. Afgaand op de afgelopen twee maanden hebben we een goed gevoel in ieder geval.” “De reacties van klanten zijn geweldig tot nog toe en we verkopen ook al goed”, aldus Monique. “Mensen hebben echt het wow-effect als ze hier binnenkomen, dat is echt leuk om te horen. Iedereen komt toch even kijken, omdat ze gehoord hebben dat het er zo mooi uitziet hier. We merken dus dat er veel mond-tot-mondreclame is. Dat is heel positief. Eind september is de grote opening van Leidsche Rijn Centrum en dan moet alles af zijn. Dan kunnen we echt starten.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4