Online De Juwelier 4 2019

I n t e r v i e w D e J u w e l i e r n r 4 2 0 1 9 42 DAT ER GENOEG GEBEURT IN DE JUWELIERSBRANCHE IS EEN UNDERSTATEMENT. U LEEST IN DEZE UITGAVE VAN DE JUWELIER VERHALEN OVER DE VELE ONTWIKKELINGEN IN DE BRANCHE, VAN SAMENWERKINGSVERBANDEN DIE GEÏNITIEERD WORDEN OM GEZAMENLIJK DE VELE VERANDERINGEN HET HOOFD TE BIEDEN, TOT LEVERANCIERS DIE GEDWONGEN STOPPEN MET HET LEVEREN AAN FYSIEKE RETAIL. EEN LEVERANCIER DIE HELEMAAL STOPT, IS BOLD LABELS. DIT BERICHT BEREIKTE ONS DEZE ZOMER AL, MAAR ER IS IN IEDER GEVAL GEZORGD VOOR CONTINUERING VAN HET MERKENPORTFOLIO IN ONS LAND, WANT VENSON AMSTERDAM NEEMT DE DISTRIBUTIERECHTEN VAN DE MERKEN MVMT, PAUL HEWITT EN I AM EN DE AGENTSCHAPPEN VAN DE MERKEN REBEL & ROSE EN MAM OVER VAN BOLD LABELS B.V. WIJ SPRAKEN MET ASHWIN BLAUW VAN BOLD LABELS EN CHAGAI GOLDSTOFF VAN VENSON AMSTERDAM OVER DEZE STAPPEN EN DE GEVOLGEN DAARVAN. Het kwam voor ons eigenlijk wel een beetje als een donderslag bij helderere hemel, toen we een persbericht ontvingen waarin bericht werd dat Bold Labels besloten had de activiteiten over te dragen en een andere weg in te slaan. Twaalf jaar geleden startten Paul van den Berg samen met Ashwin Blauw samen een avontuur in de juweliersbranche en de afgelopen decennia hebben ze Bold Labels op de kaart gezet met een prachtig portfolio aan merken zoals Daniel Wellington, Paul Hewitt, MVMT, Adidas, Nixon, Rebel & Rose en het eigen horlogemerk Renard. “Daar zijn we ook heel trots op”, aldus Ashwin. “Maar we hebben geanticipeerd op een aantal veranderingen die gaan gebeuren en ervoor gekozen om deze stap te zetten.” CONSEQUENTIES We voeren het gesprek met Chagai en Ashwin in het nieuwe kantoor van Venson Amsterdam in Amsterdam-Noord, met uitzicht over de NDSM- werf. “Eigenlijk zagen wij een aantal grote veranderingen voor Bold Labels aankomen, waardoor wij gedwongen werden om een keuze te maken”, vervolgt Ashwin. “We zouden Daniel Wellington gaan verliezen door een verandering in hun distributiestrategie waarin ze zelf de retail en de consument gaan beleveren. We zouden daarmee schaal verliezen en dat konden we niet zomaar opvangen, zonder onze organisatie drastisch aan te passen. De markt verandert snel en je moet tegenwoordig power hebben om door te pakken. Wij voorzagen dat we door het verliezen van Daniel Wellington, het voor ons een uitdagend verhaal zou gaan worden. Vandaar de keuze om te gaan nadenken of we de rol van distributeur konden verlaten.” RAAKVLAKKEN Er was voor Ashwin en Paul eigenlijk maar één gesprekspartner waarmee ze dit traject wilden afleggen: Venson Amsterdam en met name Chagai Goldstoff. “Een distributieportfolio verkopen is niet makkelijk en je moet erop kunnen vertrouwen dat de partij waarmee je in gesprek bent de informatie die je verstrekt discreet behandelt. Maar we kennen Chagai VENSON AMSTERDAM NEEMT DISTRIBUTIEPORTFOLIO VAN BOLD LABELS OVER

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4