De Juwelier nr4-2022 Online

D e J u w e l i e r n r 4 2 0 2 2 82 I n t e r v i e w De grootsheid van Liu Jo wil in ons land nog wel eens onderschat worden. Het modemerk met haar roots Italië is wereldwijd enorm populair en sterk vertegenwoordigd in meer dan 45 landen. Kijk alleen naar de bijna 400 single brand stores van Liu Jo en de 6.000 (!) multi brand stores waard de producten van Liu Jo verkocht worden. Op het gebied van fashionproducten in de sieraden- en horlogebranche is Liu Jo ook een bekende naam en heeft het de laatste jaren vooral indruk gemaakt met de vernieuwingsdrift wat betreft de ontwikkeling van een smartwatch collectie met fashion touch in een zeer concurrerende prijsstelling. Wij spreken met Vincent van der Walle, verantwoordelijk voor Liu Jo in de Benelux, over waar de toegevoegde waarde van Liu Jo ligt voor juweliers en hoe hij denkt de samenwerking met het retailkanaal nog verder te intensiveren. HET BEGIN Convince is inmiddels alweer zestien jaar verantwoordelijk voor de distributie van Liu Jo in de Benelux. Hoe is die samenwerking destijds tot stand gekomen? “Liu Jo is een dynamisch mode- en lifestylemerk dat in 1995 werd opgericht in het Italiaanse Carpi, in de regio Emilia, waar een groot deel van de haute couture fashionmerken hun oorsprong hebben. In 2006 ben ik benaderd op de beurs in Vicenza door de fabrikant van Liu Jo sieraden in de persoon van Bruno Nardelli. Naast de distributie van Liu Jo in de Benelux ben ik sinds 2014 tevens verantwoordelijk voor sales en marketing in Europa met tien agenten in Duitsland en Frankrijk en distributiepartners van Polen tot aan Griekenland.” HET ASSORTIMENT Liu Jo is een voorloper in vele diverse branches. Natuurlijk is mode een belangrijk onderdeel van de strategie van Liu Jo, maar ook de schoenen, lederwaren en accessoires zijn wereldwijd geliefd en gewild. Uiteraard spitsen wij ons toe om de accessoires van het Italiaanse fashionmerk en besteden we bijzondere aandacht aan het assortiment smartwatches van Liu Jo. Juist in deze sterk groeiende productgroep heeft het merk de laatste jaren veel ontwikkeling getoond en biedt het een breed assortiment betaalbare, maar bovenal fashionable smartwatches. SMARTWATCHES Voorlopend op de trend wat betreft smartwatches, die aan steeds meer technische en zeker esthetische eisen moet voldoen voor de kritische consument, heeft Liu Jo de nieuwe collectie slimme horloges uitgebracht die trouw blijft aan de eigen (design)waardes van het fashionmerk. Daardoor zijn de verschillende modellen elegant, modieus en toegankelijk. Vincent ligt toe: “2022 wordt het jaar van de smartwatches, waarbij één op de twee mensen een smartwatch vervangt of een eerste aanschaft. Je mag dus wel stellen dat smartwatches een steeds prominentere rol innemen in de horlogemarkt. Om aan de verwachtingen van de consument te voldoen, zet Liu Jo de ontwikkeling voort met een nieuwe lijn slimme horloges met een efficiënt en eigentijds ontwerp.” DE COLLECTIE & DE LEVERANCIER De collectie smartwatches van Liu Jo bestaat onder meer uit modellen met een zeer hoog draagcomfort én grote technische mogelijkheden. De recent gepresenteerde modellen met een vierkant touchscreen en een gangbaar formaat zijn geschikt voor zowel vrouwen als mannen. Voor Liu Jo was het van essentieel belang om haar aanbod uit te breiden met smartwatches uitgerust met een touchscreen. “We hebben besloten ons te omringen met leveranciers die zich bewezen hebben op het gebied van elektronische innovaties en zeer getalenteerde ontwerpers, om het aanbod zo hoogwaardig mogelijk te maken. Daardoor zijn onze smartwatches voor veel mensen al de essentiële dagelijkse “ 2022 WORDT HET JAAR VAN DE SMARTWATCHES” SMARTWATCHES NEMEN EEN STEEDS BELANGRIJKERE ROL IN, IN HET ASSORTIMENT VAN JUWELIERS. WAAR EERST GEDACHT WERD DAT SMARTWATCHES EEN TREND VORMDEN, HEEFT DEZE PRODUCTGROEP INMIDDELS BEWEZEN ALS SERIEUZE OMZETMAKER MET EEN HOGE ROULATIESNELHEID. HET AANBOD GROEIT OOK EN DAT BEPERKT ZICH NIET ALLEEN TOT MERKEN ALS GARMIN, SAMSUNG EN APPLE, MAAR OOK FASHIONMERKEN MET HYBRIDE MODELLEN WAARIN TECHNIEK EN DESIGN GECOMBINEERD WORDEN VERWERVEN STEEDS MEER MARKTAANDEEL. DAT VERGT VOOR DE JUWELIER EN ZIJN VERKOPEND PERSONEEL OOK DE NODIGE KENNIS OM DE GOED GEÏNFORMEERDE CONSUMENT VAN EEN GEDEGEN ADVIES TE VOORZIEN. DE DOELGROEP DIE GRAAG EEN SMARTWATCH KOOPT IS IMMERS GROEIENDE EN EEN MERK DAT ZICH NADRUKKELIJK PROFILEERT MET EEN ONDERSCHEIDEND ASSORTIMENT SMARTWATCHES IS LIU JO.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4