De Juwelier nr 4 Online

DE JUWELIER NR 4 2023 86 INTERVIEW Steeds meer horlogemerken richten zich op vrouwen met de ontwikkeling van specifiek voor deze doelgroep ontworpen collecties. Daaruit kun je opmaken dat vrouwen ook meer en meer waarde hechten aan een speciaal voor hen ontworpen en ontwikkeld uurwerk voor om de pols. Maar moet dat dan altijd petit, liefelijk en kleurrijk zijn? Niet iedere vrouw is hetzelfde en dat geldt ook voor mannen. Bij G-Shock ervaren ze zelf ook dat er steeds meer individualiteit gewenst is en dat uit zich onder meer in de collecties en marketinguitingen. “Er is een duidelijke cross over merkbaar in onze maatschappij op dit gebied en dat vertaalt zich ook naar onze uitingen. Waar wij voorheen in onze communicatie richting vrouwen wellicht wat meer liefelijk waren, zetten we nu veel meer in op individualiteit en fashion. Past iets bij je? Dan draag je het. Ben vooral jezelf.” G-SHOCK MAAKT GEEN ONDERSCHEID TUSSEN MAN EN VROUW, MAAR GAAT UIT VAN INDIVIDUALITEIT Bestaat er nog wel zoiets als een typisch mannelijke en vrouwelijke collectie? Je kunt het je afvragen, zeker op horlogegebied. Eigenlijk dragen vrouwen doorgaans een mannenhorloge, maar dan in een kleinere, iets verfijndere uitvoering. Dat geldt zeker voor de klassiekere modellen, maar een merk dat de grenzen verlegt of eigenlijk vervaagt tussen wat typisch mannelijk en vrouwelijk zou moeten zijn, is G-Shock. Onder de noemer ‘Built Different’ stimuleert G-Shock om vooral jezelf te zijn en te dragen wat jij wilt. In de praktijk gebeurt het ook al veelvuldig dat vrouwen grotere, stoere G-Shock modellen als statement piece dragen en vice versa dat mannen kleinere, verfijndere en kleurrijke G-Shock Women modellen dragen omdat dat past bij hun outfit. “De scheidslijnen tussen mannen- en vrouwencollecties vervagen steeds meer en wij denken al lang niet meer in hokjes”, vertelt Lucia Martens, Manager Brand Communication & Digital Marketing bij Casio.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4