De Juwelier nr.5 2014 - page 3

3
de
juwelier
B L A D W I J Z E R
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
024-3246146
Fax:
024-3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
GPmedia B.V.
Coen de Jager (Hoofdredacteur)
E-mail:
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
E-mail:
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland
42,-
Per jaar in Europa
51,-
Losse verkoop
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de infor-
matie die in het vaktijdschrift wordt opge-
nomen. Fouten zijn echter niet volledig
uit te sluiten. De uitgever en de auteurs
zijn dan ook op geen enkele wijze verant-
woordelijk voor schade, van welke aard
ook, die is ontstaan als gevolg van han-
delingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
de juwelier
C O L O F O N
Inhoud De Juwelier nr. 5, 2014
Interview
p. 10
Wij krijgen geen genoeg van het succesverhaal van MelanO. Tien jaar geleden is het
alweer dat Jeanne Wessels en John Pepels eigenlijk geheel blanco in een avontuur
stapten dat lijkt uit te monden in een regelrecht sprookje. Wat begon met een kleine
collectie verwisselbare sieraden is uitgemond in een internationaal enorm populair
sieradenmerk met een geheel eigen concept en gezicht van Nederlandse bodem. Op
alle denkbare gebieden heeft MelanO de afgelopen jaren (noodgedwongen) stap-
pen gemaakt. Wij willen graag van Jeanne en John weten wat er allemaal gebeurd is,
maar liever willen we horen waar ze naartoe willen. De redactie van vaktijdschrift De
Juwelier treedt in gesprek met deze twee self made ondernemers.
Jewels & Watches Najaarsbeurs
p. 15
Van zondag 31 augustus tot en met dinsdag 2 september werd in Utrecht de ‘Playing
Edition’ van de Jewels & Watches Najaarsbeurs gehouden. Het team van De Juwelier
kwam bijna ogen, oren en schrijfblokken te kort voor alle innovaties die hier gepresen-
teerd werden en het was eenvoudigweg druk. Zowel op de vaste vloer als in de Plaza
spraken we tientallen exposanten en zij bevestigden het beeld van een kwalitatief goede
en drukbezochte Najaarsbeurs, die zonder twijfel tot de beste van de afgelopen jaren
behoorde. Wij blikken terug nog even terug met een uitgebreid fotoverslag.
Juwelier in Beeld
p. 46
Inspiratie is overal te vinden voor ondernemers, dat is niet branchegebonden. Het kan
heel leerzaam zijn om eens te gaan kijken bij een kledingzaak, horecagelegenheid, win-
kelketen en natuurlijk ook een collega-juwelier. Hoe ziet de winkel eruit? Hoe worden
de producten gepresenteerd? Hoe creëren zij sfeer? Deze informatie kunt u dan weer
vertalen naar uw eigen winkel. Inspiratie is ook zeker niet grensgebonden. Bij onze
ooster- en zuiderburen zijn juweliers zich ook zeer bewust van de meerwaarde van
het creëren van een juiste beleving in de zaak. Wij geven u als voorbeeld Thierens van
Wauwe Juweliers en B-Watched, gevestigd in dezelfde straat in het Belgische Temse.
Wij spraken met Bart Thierens die samen met zijn ouders Luc Thierens en Monique Van
Wauwe en zijn zus Ann een prachtig familiebedrijf bestiert in Temse.
En verder…
Sprak de redactie met Frank van Egmond en Ronald Loonstra van CC van Egmond.
Geeft Kasius een overzicht van de laatste trends op sieradengebied
.
DE VISIE
Uiteraard was de redactie van vaktijdschrift De Juwelier aanwezig tijdens de Jewels &
Watches Najaarsbeurs, maar helaas was ik zelf dit keer niet in de gelegenheid om de
beurs te bezoeken en volgens mij heb ik daarmee wel wat gemist. Als ik de geluiden
mag geloven was de Najaarsbeurs goedbezocht en waren de nieuwe collecties en
nieuwe merken meer dan de moeite waard. Ik vind het dan ook jammer dat ik niet
aanwezig kon zijn, want niet alleen is de Najaarsbeurs een must om te bezoeken als
hoofdredacteur van een vaktijdschrift - alleen al vanwege de noviteiten - maar het is
ook altijd gezellig én inspirerend. Gelukkig hebben mijn collega’s mijn afwezigheid
meer dan goed opgevangen en ligt er met deze uitgave weer een uitgebreide terugblik
op de Najaarsbeurs bij u op de deurmat. Een geruststelling voor sommigen van u die
net als ik niet in de gelegenheid waren om naar Utrecht te gaan op 31 augustus of 1
en 2 september: lees en bekijk het beursverslag van de Najaarsbeurs in deze uitgave
en het is net of u er ook bent geweest. Verder leest u heel veel over de gepresenteerde
collecties en modellen en brengen wij u op de hoogte van de laatste trends. Wel zo
makkelijk, want ik begrijp heel goed dat niet iedereen de Najaarsbeurs kan bezoeken.
Veel leesplezier met nieuwe uitgave van De Juwelier!
Coen de Jager
Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier
p. 6
p. 26
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...52
Powered by FlippingBook