Previous Page  11 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 52 Next Page
Page Background

huidige horloge aanbod was voor ons al duidelijk ver voordat wij de distributie

daarvan gingen verzorgen. Wij herinneren ons beiden nog erg goed dat onze

vader Bruno Söhnle aan zijn assortiment toevoegde. Nog niet eerder hadden wij

hem zo enthousiast gezien over een horlogemerk en over horloges hadden wij

het vaak. Zijn enthousiasme voor Bruno Söhnle was dus zeer opvallend voor ons,

zeker omdat wij nog niet eerder van het merk hadden gehoord. Sterker nog, we

durfden de naam eigenlijk niet eens hardop uit te spreken, want… hoe spreek je

het eigenlijk uit? De uitspraak van de Duitse naam wende echter snel toen wij het

merk van pa gepresenteerd kregen. Dit kwam ongetwijfeld voor een deel door

het enthousiasme van pa, maar bovenal door het zo onmiskenbaar onderschei-

dende en herkenbare ‘karakter’ van Bruno Söhnle. Allereerst is het uiterst fasci-

nerend dat de passie van een ‘gewone’ man (dhr. Bruno Söhnle), voor verfijnde

uurwerktechniek, zo sterk kan zijn, dat hij na een indrukwekkende internationale

carrière in de horloge-industrie, een wereldwijd succesvol horlogemerk weet

te ontwikkelen. De horloges ademen vakmanschap, zijn functioneel en helder

vormgegeven en zijn voorzien van fraaie details. Bovendien is de collectie van

Bruno Söhnle, qua vormgeving en techniek, voor zowel heren als dames breed

en gedegen opgebouwd en worden de horloges gekenmerkt door hun gunstige

prijs/kwaliteit verhouding.

Wat maakt het voor een juwelier interessant om met jullie te werken?

“Dat het voor veel juweliers interessant is om de horloges van Bruno Söhnle te

verkopen, behoeft naar ons idee niet veel meer betoog en een samenwerking met

ons, is daaraan inherent. Hoewel wij als partner naar ons idee ook zeker interes-

sant zijn voor de gepassioneerde en vakgerichte juwelier. Wij zijn namelijk een

kleinschalig familiebedrijf met een diepgewortelde, gemeenschappelijke liefde

voor het juweliersvak. Snel schakelen, flexibel en oplossingsgericht denken is

onze tweede natuur geworden en bovenal streven wij altijd het gemeenschap-

pelijk belang na. Wij beseffen namelijk dat we elkaar nodig hebben voor een

succesverhaal.”

Wat is de volgende stap voor Bruno Söhnle?

“Zowel wij als de mensen bij Bruno Söhnle zijn zeer ondernemend, ambitieus

en vooruitstrevend ingesteld. Wat dat betreft kan er omtrent Bruno Söhnle veel

worden verwacht op diverse gebieden. De ontwikkeling van nieuwe modellen

en technieken is een onophoudelijk proces, waarbij de vervaardiging van eigen

uurwerkonderdelen en uiteindelijk een geheel eigen uurwerk steeds dichterbij

komen. Ook op commercieel gebied zullen wij altijd streven naar uniciteit

en herkenbaarheid op een manier die nauw aansluit bij het ‘DNA’ van Bruno

Söhnle. Over de stappen die wij concreet met Bruno Söhnle zullen nemen, wij-

den wij nu niet verder uit. Dat ze niet onopgemerkt zullen blijven kunnen we al

wel vast verklappen.”

Waar liggen nog mogelijkheden voor jullie, met Bruno Söhnle en op andere

gebieden?

“In beginsel zijn wij er oprecht van overtuigd dat er overal en altijd kansen zijn

voor ons en voor ieder ander net zo goed. Wij hebben echter ervaren dat wij

het meest gelukkig zijn als wij werken met onze passie. Onze passie voor kunst,

ambacht, vormgeving en de wereld en het leven in het algemeen, wordt prachtig

gesymboliseerd in het juweliersvak. Bij geen ander product dan een sieraad of

horloge speelt de emotie van de consument vaak een belangrijke rol bij zijn

aankoopbeslissing. In het voorzien in deze emotioneel gedreven behoeftes bij

consumenten zien wij momenteel grote kansen. Waarbij naar ons idee het creë-

ren van een ultieme beleving van ons vak, de sleutel is tot succes.

Wat is jullie visie op de branche? Hoe kunnen juweliers zich in jullie ogen het

beste ontwikkelen?

“Ondernemers in de retail en dus ook juweliers, moeten in toenemende mate

aandacht besteden aan product- en winkelbeleving. Daarnaast wordt de over-

dracht van vakkennis –zoals goede voorlichting en advies – op consumenten

steeds belangrijker. Veel juweliers zijn door de massaconsumptie van de voorbije

jaren ‘slachtoffer’ geworden van branchevervaging, waarbij hun specialisme

steeds minder werd benut en zijn unieke aanbod aan sieraden en horloges,

langzaam plaats heeft gemaakt voor een overvloed van trendgevoelige mas-

saproducten die tot overmaat van ramp niet alleen op elke straathoek worden

aangeboden, maar tevens in toenemende mate worden verkocht via internet. De

juwelier van de toekomst is weer een echte speciaalzaak met een eigen identiteit

en assortiment.”

En wat kunnen jullie daarin betekenen?

“Bruno Söhnle voorziet bijzonder goed in de veranderslag die nodig is voor veel

juweliers om weer een speciaalzaak te worden. Daarnaast zal edelmetaal ook

in de toekomst een significante rol blijven spelen voor de juwelier als grondstof

voor sieraden en horloges. Inherent hieraan is de recycling van edele metalen,

waarin wij bijna zeven jaar voorzien en waarvoor steeds meer juweliers ons

weten te vinden. Kortom, zowel op het gebied van edelmetaal als op het gebied

van horloges, zullen wij blijvend streven naar een zo optimaal mogelijk aanbod

van diensten en producten voor de juwelier van de toekomst.”

Meer informatie:

GH Uurwerken

Tel. 038-4653894,

info@gh-uurwerken.nl www.gh-uurwerken.nl

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5

11

“De juwelier van de toekomst is

weer een echte speciaalzaak met

een eigen identiteit en assortiment”