C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 5 3
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.
+31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dejuwelier.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Coen de Jager
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Tel. +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan
ook, zonder voorafgaande toestemming
van de uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijd-
schrift wordt opgenomen. Fouten zijn
echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche
|
Oktober 2015
|
15e jaargang no.5
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
ENDLESS JEWELRY
EYECATCHER:
MONDAINE
SMARTWATCH
EXCELLENT
PORTFOLIO - EVENT
de juwelier
SPECIAL
NABESCHOUWING
NAJAARSBEURS
Voor het tweede jaar op rij heb ik de Jewels & Watches Najaarsbeurs niet kunnen
bezoeken: eigenlijk
not done
voor een hoofdredacteur van een vaktijdschrift voor
de juweliersbranche, maar ik had een goede reden. Gelukkig hebben mijn collega’s
mij in mijn afwezigheid uitstekend vervangen en daarom vindt u in deze uitgave een
zeer uitgebreide terugblik op de Najaarsbeurs. Nieuwe gezichten en merken zijn
er gelukkig altijd wel te vinden tijdens de beurs en ook nu was het nieuwe aanbod
weer aanzienlijk. Maar ook de gevestigde namen lieten van zich spreken, zo heb ik
gehoord. Daarover leest en ziet u dus alles in ons beursverslag van maar liefst vijf
pagina’s, meteen het meest uitgebreide beursverslag ooit.
Ik hoop van harte dat u één van de 2.115 bezoekers van de Jewels & Watches
Najaarsbeurs bent geweest, want we moeten beseffen dat we gezegend zijn met een
uniek platform als Jewels & Watches. In België bijvoorbeeld is het beurslandschap
totaal anders. Daar werd de laatste editie van Aurum Rings & Things geannuleerd door
gebrek aan belangstelling. Dat heeft geresulteerd in het feit dat Belgische juweliers
Jewels & Watches steeds beter weten te vinden en dat we meer Belgische exposanten
in Utrecht zien. Een absolute toevoeging voor Jewels & Watches, maar het is eigenlijk
ook schrijnend om te zien dat men in België geen professionele beurs van de grond
krijgt. En dat terwijl de sector bij onze zuiderburen minstens zo interessant is als de
onze, niet in de laatste plaats vanwege de grote nadruk op de ambachtelijke kant van
het vak.
Tot slot wil ik nog even terugkomen op mijn vorige visie, waarin ik u wees op het
belang van onderscheidend vermogen. Of dat nu uw manier van werken is of uw
assortiment, door jezelf op een andere manier te profileren, val je op. Endless pro-
fileert zich op een andere manier aan de branche dan andere merken. Je kunt het
schreeuwerig noemen, of over the top, maar dat het sieradenmerk in een periode
van nog geen twee jaar 3.500 verkooppunten heeft weten te realiseren is natuurlijk
ongekend. U leest een uitgebreid verhaal over Endless in deze uitgave, maar ik wijs u
ook graag op het grote interview met Christiaan enVincent Hersevoort. Weer een heel
ander verhaal dan dat van Endless, want de gebroeders Hersevoort werken op hun
eigen manier. Lees hun verhaal, want zij laten zien hoe het ook anders kan.
Heel veel leesplezier met deze uitgave van De Juwelier!
Coen de Jager
Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager