Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.

+31 (0)24 3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Tel. +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Oktober 2015

|

15e jaargang no.5

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

ENDLESS JEWELRY

EYECATCHER:

MONDAINE

SMARTWATCH

EXCELLENT

PORTFOLIO - EVENT

de juwelier

SPECIAL

NABESCHOUWING

NAJAARSBEURS

Voor het tweede jaar op rij heb ik de Jewels & Watches Najaarsbeurs niet kunnen

bezoeken: eigenlijk

not done

voor een hoofdredacteur van een vaktijdschrift voor

de juweliersbranche, maar ik had een goede reden. Gelukkig hebben mijn collega’s

mij in mijn afwezigheid uitstekend vervangen en daarom vindt u in deze uitgave een

zeer uitgebreide terugblik op de Najaarsbeurs. Nieuwe gezichten en merken zijn

er gelukkig altijd wel te vinden tijdens de beurs en ook nu was het nieuwe aanbod

weer aanzienlijk. Maar ook de gevestigde namen lieten van zich spreken, zo heb ik

gehoord. Daarover leest en ziet u dus alles in ons beursverslag van maar liefst vijf

pagina’s, meteen het meest uitgebreide beursverslag ooit.

Ik hoop van harte dat u één van de 2.115 bezoekers van de Jewels & Watches

Najaarsbeurs bent geweest, want we moeten beseffen dat we gezegend zijn met een

uniek platform als Jewels & Watches. In België bijvoorbeeld is het beurslandschap

totaal anders. Daar werd de laatste editie van Aurum Rings & Things geannuleerd door

gebrek aan belangstelling. Dat heeft geresulteerd in het feit dat Belgische juweliers

Jewels & Watches steeds beter weten te vinden en dat we meer Belgische exposanten

in Utrecht zien. Een absolute toevoeging voor Jewels & Watches, maar het is eigenlijk

ook schrijnend om te zien dat men in België geen professionele beurs van de grond

krijgt. En dat terwijl de sector bij onze zuiderburen minstens zo interessant is als de

onze, niet in de laatste plaats vanwege de grote nadruk op de ambachtelijke kant van

het vak.

Tot slot wil ik nog even terugkomen op mijn vorige visie, waarin ik u wees op het

belang van onderscheidend vermogen. Of dat nu uw manier van werken is of uw

assortiment, door jezelf op een andere manier te profileren, val je op. Endless pro-

fileert zich op een andere manier aan de branche dan andere merken. Je kunt het

schreeuwerig noemen, of over the top, maar dat het sieradenmerk in een periode

van nog geen twee jaar 3.500 verkooppunten heeft weten te realiseren is natuurlijk

ongekend. U leest een uitgebreid verhaal over Endless in deze uitgave, maar ik wijs u

ook graag op het grote interview met Christiaan enVincent Hersevoort. Weer een heel

ander verhaal dan dat van Endless, want de gebroeders Hersevoort werken op hun

eigen manier. Lees hun verhaal, want zij laten zien hoe het ook anders kan.

Heel veel leesplezier met deze uitgave van De Juwelier!

Coen de Jager

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager