Previous Page  3 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 68 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Oktober 2016

|

16e jaargang no. 5

|

Prijs

10,50

de juwelier

SPECIAL:

Nabeschouwing

Najaarsbeurs

COVERSTORY

FOSSIL ZET IN OP

SMART PRODUCTEN

SGS INTRODUCEERT

CHICO D'ORO

Natuurlijk was ik aanwezig op de Jewels & Watches Najaarsbeurs en ik werd daar

blij verrast door een aantal nieuwe exposanten, maar ook door de vele nieuwe col-

lecties die dit najaar voor extra omzet moeten zorgen bij juweliers. Wat dan weer

tegenviel is het bezoekersaantal, maar degenen die de moeite hadden genomen om

de Najaarsbeurs te bezoeken, waren wederom positief gestemd. Goed om te horen,

maar toch een kanttekening: als ondernemer die met zijn vak bezig is, ga je toch

naar een beurs in Nederland om te zien wat er speelt in de branche en waar je je als

ondernemer mee kan onderscheiden?

Ik snap dat er uitzonderingen zijn, maar eerlijk gezegd snap ik echt niet waarom

een juwelier een Voor- of Najaarsbeurs niet bezoekt. Moet je voorstellen dat er over

een paar jaar geen beurs meer is in Nederland. Wat doe je als juwelier dan? Je erge-

ren aan de vele bezoeken van vertegenwoordigers? Je online oriënteren op nieuwe

merken en collecties? Ik denk dat er behoefte is aan een vakbeurs, maar dan op een

andere manier. Wellicht naar voorbeeld van de inhorgenta in München. Een twee- of

driedaags event waar alle grote merken en bedrijven samenkomen aan het begin van

het jaar en in september en daar alle noviteiten tonen. Geen tussenliggende beurzen

meer op de Jewels & Watches-etage, maar alleen de Voor- en Najaarsbeurs. Misschien

is dat een oplossing.

Tijdens de Najaarsbeurs had ik genoeg tijd om gedachten uit te wisselen met exposan-

ten. Zij waren over het algemeen ook wat teleurgesteld over de opkomst, maar daarbij

hoorde ik ook vaak dat er wel veel positiviteit was vanuit de ondernemers. De markt

krabbelt op en daar profiteren we allemaal van. Dat het bezoekersaantal wat tegenviel

betekent niet dat de Najaarsbeurs niet geslaagd was. Kwaliteit boven kwantiteit, laten

we het daar op houden. Als u de Najaarsbeurs wel bezocht heeft dan weet u wat dit

najaar gaat brengen op productgebied en heeft u de beurs niet bezocht, er komen

een aantal hele leuke trends aan. Zo waren er een groot aantal horlogemerken die

inspelen op de retrotrend. Simplistische horloges met het design van vroeger. Goede

prijsklasse, prima kwaliteit en dus een interessante productgroep.

Daarnaast wist de Fossil Group een groot aantal bezoekers te overtuigen met de con-

nected accessoires. Ook hier weer een nieuwe productgroep waarmee u als onder-

nemer nieuwe klanten in de winkel kan krijgen. Het zijn maar een paar voorbeelden

van wat de Najaarsbeurs te bieden had, dus wellicht de volgende keer toch goed om

te gaan kijken.

Veel leesplezier gewenst met deze uitgave

van De Juwelier!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

“ALS ONDERNEMER DIE MET ZIJN

VAK BEZIG IS, GA JE TOCH NAAR

EEN BEURS?”