de juwelier nr5 online

De Ju w e l i e r n r 5 2 0 1 8 17 SAMENWERKEN De veranderende markt, de veranderende consument en nieuwe productcategorieën zijn veranderingen waar retailers hun weg in moeten vinden. Daarbij wil de Fossil Group graag ondersteunen. De Fossil Group ziet een belangrijke rol voor zichzelf weggelegd in het samenbrengen van haar partners en in het bundelen van kennis en ervaringen met de juweliers. Bart de Cadt: “Wij willen onze partners hierin steunen, maar in de onderlinge samenwerking tussen juweliers ligt eveneens een belangrijke toegevoegde waarde. Als we bereid zijn van elkaar te leren en elkaar te helpen zullen we een hoger rendement realiseren.” Meer informatie: Fossil Europe BV Voor meer informatie kunnen Fossil Group-partners terecht bij hun accountmanager www.fossilgroup.com WHAT’S NEXT? Wij spraken Bart de Cadt (Wholesale Manager Benelux) na afloop van het relatie event over de vervolgstappen. Bart de Cadt: “We hebben dit jaar in mei een enquête gehouden onder 450 van onze partners in Nederland en België. In de enquête werd gevraagd naar veelvoorkomende vraagstukken waar onze partners mee geconfronteerd worden. Denk aan het personeelsbeleid en marketinginspanningen. Tegenwoordig wordt er namelijk steeds meer gevraagd van het ondernemerschap. Dit vergt meer openheid en bereidheid voor verandering van onze partners. We constateren dat het gros van onze partners hun weg vinden in de steeds veranderende markt waar we ons in bevinden. Daarentegen zien we ook partners die de handvatten missen om de ontwikkelingen om te buigen in kansen. Wij als Fossil Group willen onze partners ondersteuning bieden. In eerste instantie door ze bij elkaar te brengen – wellicht in sessies in de vorm van business clubs – om daar kennis en ervaringen met elkaar te delen. Elke ondernemer loopt wel ergens tegenaan waar een andere ondernemer een antwoord of oplossing voor heeft. Kortom, door kennis en ervaringen te delen helpen we elkaar. Ten tweede kunnen wij als Fossil Group ook onze kennis delen of een specialist inschakelen tijdens business clubs om inhoudelijk het topic te bespreken. De business clubs gaan ervoor zorgen dat er antwoorden komen. Er wordt namelijk snel geschetst waarom iets niet werkt, maar niet hoe je het zou kunnen oplossen. Daar willen wij samen met onze juweliers verandering in brengen.” De komende periode vraagt de Fossil Group extra input aan haar partners om te bepalen in welke vorm er ondersteuning geboden kan worden.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4