de juwelier nr5 online

De Ju w e l i e r n r 5 2 0 1 8 39 Co l u m n - Ba s Ve r d o n k BAS VERDONK IS ÉÉN VAN DE VELE AMBASSADEURS VAN DE JUWELIERSBRANCHE. ALS VERMAARD GOUDSMID MET ZIJN PAS GELANCEERDE EIGEN SIERADENLIJN EN AGENT VAN EEN BEKEND MERK PROBEERT HIJ HET AMBACHT VAN GOUDSMEDEN EN SIERADEN IN HET ALGEMEEN IN DE SPOTLIGHT TE PLAATSEN. HIJ HEEFT AL EEN PRACHTIG PODIUM GECREËERD VOOR ZICHZELF, WANT HIJ IS WERKZAAM VOOR ONDER ANDERE DE VOICE OF HOLLAND, LADIES OF SOUL, FASHIONWEEK EN DIVERSE BN’ERS. DAARNAAST IS HIJ ALS COLUMNIST VERBONDEN AAN VERSCHILLENDE MAGAZINES ZOALS ‘VRIENDEN’, ‘GLOSS’ ETCETERA. WIJ KENNEN BAS ALS IEMAND MET EEN DUIDELIJKE MENING OVER ONZE BRANCHE EN HEBBEN HEM BEREID GEVONDEN ALS VASTE COLUMNIST VAN VAKTIJDSCHRIFT DE JUWELIER ZIJN MENING TE VERKONDIGEN. HIERONDER LEEST U ZIJN NIEUWSTE COLUMN. Wat heb ik ervan genoten! Tijdens de Jewels and Watches Retailbeurs presenteerde ik mijn trendroute aan ongeveer 65 juweliers. Geweldig om mijn visie te kunnen delen met echte vakbroeders en samen te sparren over de veranderingen binnen onze branche. Want wat gebeurt er veel in korte tijd binnen ons vak. Het delen van informatie en het brainstormen over de sieradenwereld zet ons allemaal aan het denken. In plaats van altijd alles met het verleden te vergelijken, is het inspirerend om juist naar de toekomst te kijken. Het enthousiasme van de bezoekers van mijn trendroute heeft mij een berg inspiratie gegeven. Naast de trendroute voor de juweliers presenteerde ik deze ook aan de (consumenten) pers. Een mooi aantal hoofdredacteuren van bekende bladen waren aanwezig en, samen met de standhouders, hebben wij ons vak op de juiste wijze getoond. Er is al veel exposure gegeven door deze bladen aan dit event en daarmee bereiken we de klanten van onze klanten. Een mooi resultaat lijkt mij. De mooiste dingen komen vaak uit onverwachte hoek en de trendroute gaf mij een volledig nieuwe uitdaging. Een uitdaging waarmee ik ervan overtuigd ben dat wij ons vak weer op de kaart van de consument kunnen zetten. Wat dat is hoor ik u vragen? Vanaf eind november mag ik mij gelukkig prijzen als (gast)hoofdredacteur van een nieuw kwartaalmagazine waarvan de inhoud grotendeels over onze branche gaat. Met 4100 verkooppunten in Nederland (onder andere Albert Hein, Jumbo, Primera, Bruna, Ako etc.) gaan wij met dit magazine omstreeks 300.000 lezers bereiken. Ik zeg bewust wij, want ik kan dit niet alleen. Het magazine zal gevuld worden met informatie over (gedenk)sieraden, (smart) watches, moodpages en trends. Er zijn interviews te lezen met BN’ers, influencers en ontwerpers. Het wordt een magazine waarin onze branche de hoofdrol speelt en waarmee wij de consument op onze manier en met onze producten mogen benaderen. Het komend jaar heb ik ongeveer 445 pagina’s te vullen en dit kan ik natuurlijk niet alleen. Ik heb jullie hulp daarvoor nodig. Juweliers die mee willen denken over de content van het blad, meld u bij mij! Wat zijn in jullie ogen interessante onderwerpen die terug moeten komen in het blad? En groothandels die hun merk in the picture willen zetten richting de eindconsument, laat het mij weten. Samen informatie delen en brainstormen over alles wat ons vak zo mooi maakt voor de consument, daar draait het om. Ik ga mijn werkbank verruilen voor een bureau met typemachine en hoop dat u met mij wilt gaan in dit avontuur. Wees gerust: daarna kruip ik weer met heel veel plezier achter mijn werkbank! Reageren op deze column kan via bas@basverdonkjewels.nl VAN WERKBANK NAAR SCHRIJFMACHINE Bas Verdonk

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4