de juwelier nr5 online

De Ju w e l i e r n r 5 2 0 1 8 57 “We zagen in Bergen op Zoom heel veel mogelijkheden”, zo gaat Kimverder. “Ik had inmijn tijd bij Josh geen verkooppunt in Bergen op Zoom en kende ook geen trendjuwelier hier. We hebben de grote stap dus genomen en zijn in een pand hier schuin tegenover van 50 m2 begonnen. We zijn letterlijk in het diepe gesprongen. Wat was het ergste wat ons kon gebeuren? Ik had de nodige kennis van de merken en de branche dus het merkenpakket was snel samengesteld en de winkel kreeg ook vlot vorm. We zijn ervoor gegaan en je kunt wel stellen dat het goed heeft uitgepakt.” In het begin konden Kim en Carmel alles met zijn tweeën af, maar ook daar kwam al snel verandering in. “We konden het op zaterdag al snel niet meer bolwerken, dus zijn we op zoek gegaan naar versterking.We hadden echt niet kunnen bedenken dat we zo snel zouden groeien, dat we nu vier mensen in dienst hebben. Maar we hadden ook echt niet durven dromen dat we na vijf jaar een bijna drie keer zo groot pand zouden betrekken. Dit overtreft onze stoutste dromen.” NORMAAL DOEN Wat is volgens Kim de kracht van HippeZaken? “Ik denk dat we vooral heel normaal zijn. We zijn eerlijk tegenover onze klanten en we behandelen hen zoals we zelf ook behandeld zouden willen worden. We gaan heel ver om iets op te lossen en ik durf dan ook te zeggen dat we service bieden zoals het moet. Niet moeilijk doen als de garantie een week verlopen is, maar het gewoon goed oplossen voor degene die met het probleem zit. Het blijkt dat we iets goed doen, want als je ziet hoeveel klanten hier waren afgelopen weekend. We hadden op vrijdag en zaterdag elke dag 400 betalende klanten en dan waren er ook nog gewoon heel veel belangstellenden. Het leek wel Kerst hier met al die cadeaus en de feestelijkheden.” RUIMTE De verhuizing naar een groter pand was zeker noodzakelijk, zo horen we van Kim. “We waren echt uit ons jasje gegroeid. We hadden in het begin een leuke open winkel, maar op het einde werd elk hoekje en ruimte op de muur benut om producten te presenteren. We konden geen nieuwe merken opnemen, omdat we er simpelweg geen ruimte voor hadden. Het grote verschil buiten de grotere ruimte in het nieuwe pand, is vooral meer licht. Onze vorige winkel was wat aan de donkere kant door het ontbreken van genoeg daglicht, maar het was wel knus en gaf een huiselijk gevoel. Die sfeer hebben we vast kunnen houden gelukkig.” TROUWRINGEN Met meer ruimte, hebben Kim en Carmel goed geluisterd naar klanten en weer aan aantal nieuwe merken toegevoegd aan het assortiment. “LOTT. Gioielli, Danish Design, Uno de 50, Fien, Armani Exchange en sieraden van Kasius zijn nieuw en dat geeft ons een boost. We kunnen met deze merken een nieuwe doelgroep aanspreken, die voorheen niet zo snel bij ons kwam. In Bergen op Zoom zijn niet zoveel juweliers meer, dus we willen die functie toch ook wat meer op ons gaan nemen door een breed merkenpakket aan te bieden. Daarnaast willen we ook graag een trouwringenmerk opnemen om daarmee onze klanten nog meer van dienst te kunnen zijn. We hebben al boven een ruimte gecreëerd om toekomstig bruidsparen op hun gemak te helpen, maar nu is het eerst zaak om een merk te vinden dat bij ons past.” Na het succesvolle openingsweekend, is het ook als wij in de winkel komen heel druk met enthousiaste klanten. ‘Wat ziet het er mooi uit’ en ‘Wat is het prachtig geworden’: Kim en Carmel horen het de hele dag. “Het is prachtig om de reacties van klanten te horen. Dat maakt het voor ons allemaal nog wat leuker. Dit geeft heel veel voldoening. De verhuizing heeft nogal wat voeten in aarde gehad en ik denk niet dat we het ooit nog eens doen, maar dit maakt alles goed”, zo besluit Kim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4