De Juwelier 5 2019 online

D e J u w e l i e r n r 5 2 0 1 9 36 R e p o r t a g e ‘WE WILDEN GRAAG EEN HORLOGEPALEIS DAT ZIJN WEERGA NIET KENT IN EUROPA’ Wij hebben dan ook besloten om ons meer te richten op de verkoop van sieraden en horloges in het midden- en hoge segment, maar dat noopte ons wel om te kiezen voor een nieuwe winkeluitstraling.” HORLOGEPALEIS Waar de winkel aan de Huidevetterstraat voorheen ruimte bood aan het fashionsegment in een open gedeelte, huisde het middensegment in een gesloten ruimte. “We hebben meer dan driehonderd vierkante meter vloeroppervlak aan ruimte en die wilden we benutten. Wat onze wensen waren voor de verbouwing?We wilden een winkel die niet hetzelfde beeld toont als andere winkels, maar iets heel aparts. De opdracht die wij bij drie partijen neerlegden luidde dan ook om in een drastisch veranderende markt een horlogepaleis te ontwerpen dat zijn weerga niet kent in Europa. Het huidige interieur was niet meer van deze tijd, en paste niet meer bij de uitstraling van de verschillende exclusieve merken die hier worden verkocht. Daar moest verandering in komen en laten we zeggen dat WSB Interieurbouw onze wensen het beste wist te vangen in een concept.” “We hebben drie partijen hier op bezoek gehad en onze plannen verteld”, zo verduidelijkt Alain. “Ze hebben de ruimte gezien en mochten van ons hun ideeën de vrije loop laten. Het plan waar WSB uiteindelijk mee kwam sprak ons het meest aan. Daarbij toonden de recente projecten van hun hand ons dat we te maken hadden met een gedegen en kundige partner. Ze waren in hun ontwerp heel origineel in materiaalkeuze, maar ook de uitstraling van de winkel paste helemaal bij ons. Dat heeft de doorslag voor ons gegeven.” HET ONTWERP Vanuit WSB Interieurbouw was Nico Schreuder betrokken bij de ‘renovatie’ van de winkel van TenSen Juweliers. “De winkel aan de Huidevetterstraat was een winkel met twee verdiepingen. De verdiepingsvloer die de twee verdiepingen scheidde, was helemaal dicht waardoor de winkel een klein besloten gevoel gaf. Door de ruimte compleet te strippen en opnieuw in te delen kon er een open entree worden gerealiseerd. Hierdoor is alles helder en open en is er ruimte gecreëerd voor verschillende merken om hun producten in hoge wanden te presenteren. Dit geeft een erg rustig maar tegelijk ook indrukwekkend beeld. Om de exclusiviteit van de merken te ondersteunen is er gebruik gemaakt van materialen op hetzelfde niveau zoals marmer en leer. De winkel krijgt hierdoor de internationale allure passend bij de straat, het winkelpand en de merken die worden verkocht.” LOOPBRUG “Een echte eyecatcher is de met leer beklede balie in een messing kleur. Hierin is indirect licht verwerkt. Door een trap met loopbrug te maken is de mogelijkheid ontstaan het plafond te verwijderen zonder dat werkruimtes opgeofferd zijn. Als je voorin de winkel staat is de transparante verbinding tussen diverse werkruimtes goed zichtbaar.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4