De Juwelier Nr5-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 5 2 0 2 1 53 T r o u w r i n g e n EEN NIEUWE GENERATIE VERLOVINGSRINGEN MET LAB GROWN DIAMANT De Aurore Jewelry collectie is ontworpen voor een nieuwe generatie consumenten, de millennials. De speciale lijn met verlovingsringen valt onder deze relatief jonge doelgroep goed in de smaak. Marije Veerman: “Het zijn klassieke ringen met in het oog springende designs. Het zijn modellen die ook op de sociale media een hit zijn en veelvuldig voorbijkomen, trendy en tegelijk tijdloos. Deze doelgroep laat zich veelal via Instagram en Pinterest inspireren voor het uitzoeken van de perfecte verlovingsring, voordat ze de stap naar de winkel zetten. De trends die hier voorbijkomen vormen de basis van de Aurore verlovingsringencollectie. Bovendien zijn alle ringen zo ontworpen dat ze gecombineerd kunnen worden met een trouwring.” TROUWRINGEN 18 KARAAT GERECYCLED GOUD Dit najaar lanceert Aurore bovendien een kleinschalige collectie met bijpassende trouwringen, uiteraard ook gemaakt van 18 karaat gerecycled goud. “We kregen regelmatig de vraag vanuit consumenten die hadden gekozen voor een Aurore verlovingsring of we ook bijpassende trouwringen konden leveren. Voor de juweliers kan dit een mooie extra verkoop betekenen”, aldus Marije. UNIEKE POSITIONERING Dankzij het gebruik van lab grown diamanten is Aurore Jewelry een uniek merk op de Nederlandse verlovingsringenmarkt. “Vanuit de juweliers krijgen we veel feedback op het type consument dat op onze sieraden binnenstapt. Ook zij merken dat er door veel consumenten al grondig voorwerk is gedaan en dat ze gericht binnenstappen op het merk. Een deel vanwege het duurzamere karakter van de diamanten in combinatie met 18 karaat gerecycled goud, maar ook vanwege de aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. Millennials die kiezen voor ‘more bang for their buck’. Vergeleken met gemijnde diamanten zijn de lab grown diamanten gewoon voordeliger en dat maakt ze voor een groter publiek bereikbaar. De bekendheid van lab grown diamanten onder consumenten neemt bovendien rap toe nu grote spelers als Swarovski, De Beers en Pandora zijn ingestapt. De ervaring van onze dealers leert nu al dat deze unieke positionering zorgt voor éxtra verkopen aan nieuwe klanten.” DIGITALE CAMPAGNES Uit de cijfers blijkt dat de online zoektocht naar lab grown diamanten ook in Nederland de afgelopen twee jaar sterk toeneemt. Om deze generatie consumenten te benaderen, start Aurore dit najaar digitale campagnes in samenwerking met haar dealers. “Onze dealers ontvangen van ons een marketingbudget gerelateerd aan hun investeringen. Met een aantal van hen zetten we hiermee een grootschalige Google ads campagne op. Zo kunnen we potentiële klanten uit hun regio die op zoek zijn naar sieraden en verlovingsringen, verleiden tot een fysiek bezoek aan de winkel.” Interesse of vragen? Neem contact op via info@aurorejewelry.nl of kijk op www.aurorejewelry.nl DE VERLOVINGSRINGEN VAN HET NEDERLANDSE SIERADENMERK AURORE JEWELRY VALLEN OP DOOR HET GEBRUIK VAN LAB GROWN DIAMANT EN GERECYCLED 18 KARAAT GOUD.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4