De Juwelier nr5 2022 Online

DE JUWELIER NR 5 2022 17 Staudt zich op de echte horlogeliefhebber: de massief zilveren en 18 karaats gouden wijzerplaten worden handmatig voorzien van een Guillochepatroon. Een proces dat drie dagen duurt per wijzerplaat én geen enkele wijzerplaat is hetzelfde. JOUW NAAM OP DE WIJZERPLAAT In oktober 2022 introduceert Staudt een nieuwe line-up van de Prelude Automatic. Dit horloge is het meeste slanke model tot op heden en bevat voor de eerste keer een geïntegreerde edelstalen horlogeband. De horlogekast is 40.8mm in diameter en maar 8.8mm dik. Het horloge is beschikbaar in zes verschillende wijzerplaten, waarvan sommige verkrijgbaar zijn met een 18 karaats massief gouden bezel of volledig massief gouden kast. Prijzen in staal vanaf €2.798,-, met gouden bezel €3.998,- en in het massief goud €12.249,-. Yvo: “Klanten krijgen de unieke mogelijkheid om een datum, initialen of persoonlijke tekst op de wijzerplaat, kroon of deksel te vereeuwigen. Het ontwerp kan opgesteld worden bij de juwelier aan de hand van vaste waarden, waarna de klant zijn gepersonaliseerde horloge binnen vijf weken ontvangt. In de tussentijd ontvangt de juwelier foto’s van het proces, zodat deze gedeeld kunnen worden met de klant. De meerprijs bedraagt ongeveer €240,-.” SAMENWERKEN In de afgelopen 9 jaar heeft Staudt een netwerk opgebouwd van retailers in Nederland, Duitsland en Ierland. In Nederland wordt het bijvoorbeeld verkocht bij bekende namen zoals Van Hell, Nellissen of HA-juweliers. In Duitsland ligt Staudt in het allerhoogste segment naast Patek Philippe bij bijvoorbeeld Juwelier Kühnle in Fürth of Mauer in Essen. Een bijzondere prestatie voor een piepjong merk. “We werken actief samen met de juwelier en zetten ons eigen merk en verhaal in dienst van de juwelier en zijn netwerk”, vertelt Yvo. Veel bekende merken teren op hetzelfde verhaal: ze maken al 150 jaar horloges en gaandeweg hebben ze zich verdiept in een specificatie, zoals vliegen, duiken, autoracen, muziek etc. In deze fase van het bedrijf zet Staudt de personal brand voorop. Een onderscheidende en sterke factor die maar weinig merken kunnen gebruiken. Het is een authentieke manier om in de doelgroep van de juwelier een community op te bouwen van horlogeliefhebbers. Dat kan door evenementen, lokale social media campagnes of advertenties, maar soms werkt Yvo zelfs een dag mee in de winkel. POEPEN ZONDER DRUKKEN, DAT IS VERLEDEN TIJD Yvo vertelt: “Veel juweliers willen een merk waar vraag naar is. Poepen zonder drukken, noem ik dat. Dat is verleden tijd. Vraag moet je creëren. Grote vraaggestuurde merken hebben een eigen agenda die niet in dienst staat van de onafhankelijke juwelier. Je moet als retailer goed weten wie je bent; waar jouw eigen merk voor staat. Met die waarden zul je actief jouw doelgroep moeten benaderen met een assortiment dat jouw eigen identiteit versterkt. Doe je dit andersom, wordt je slaaf van de merken die je voert. Wij opereren als ‘niche in de mainstream’. Dat betekent dat we ons positioneren als een nieuw, authentiek en eerlijk geprijsd, hoogwaardig, luxe horlogemerk voor een mainstream klant die op zoek is naar een speciaal horloge om een bijzondere fase in zijn leven te markeren. In Nederland zijn we op zoek naar een 30-tal onafhankelijke bevlogen juweliers in de bovenkant van het middensegment en het hoge segment, die onze visie delen en focus hebben voor een actief partnerschap. Omdat we goed begrijpen dat juweliers druk zijn, nemen we veel van deze samenwerking op ons. We hebben marketingmedewerkers die fulltime bezig zijn om initiatieven met juweliers te faciliteren. De komende jaren bouwen wij onze collectie uit voor een bredere doelgroep, waaronder de toevoeging van een sportieve collectie.” Meer informatie: Staudt Chronometrie B.V. Tel. +31 (0) 88 00 44 999 info@staudt-twenthe.com www.staudt-twenthe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4