De Juwelier nr 5-2023 Online

DE JUWELIER NR 5 2023 55 VOORBESCHOUWING INHORGENTA GROTE MERKEN COMMITTEREN ZICH AAN INHORGENTA INHORGENTA groeit en is ervan overtuigd dat ze blijven groeien. Het toonaangevende platform voor sieraden, horloges en edelstenen trekt veel grote merken aan, zoals Porsche Design, Ebel of Movado Group met BOSS, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Lacoste. Deze groei in exposanten wordt mede gefaciliteerd door de nieuwe hallenstructuur. De volgende editie van INHORGENTA MÜNCHEN vindt plaats van 16 tot en met 19 februari 2024. “Veel gerenommeerde, internationale merken zullen hun debuut maken of terugkeren. We hebben gekozen voor een nieuw concept om INHORGENTA MÜNCHEN naar een nieuw niveau te tillen voor onze 50e verjaardag – met een trade-up en een nieuwe look & feel”, zegt Stefanie Mändlein, Exhibition Director van INHORGENTA. “Gezien de laatste cijfers – de registratiefase is nog niet afgerond – zien we een flinke stijging van zo’n 15 procent, zowel qua exposanten als qua vloeroppervlak. Vooral in de sector van de fijne sieraden konden we nieuw potentieel aanboren met onder meer Recarlo, Arthur Scholl en La Brune et la Blonde. Ons concept om de trend naar luxe in heel INHORGENTA te weerspiegelen, werpt zijn vruchten af.” Concept overtuigt sterke merken “INHORGENTA in München biedt unieke kansen voor exposanten, maar ook voor bezoekers. Juweliers kunnen in korte tijd een overzicht krijgen van de gehele horloge- en sieradenmarkt. We kijken ernaar uit om onze innovatieve producten, concepten en marketingstrategieën te presenteren op INHORGENTA 2024”, legt Christoph Albers, Managing Director van Movado Group Duitsland, uit. Loek Oprinsen, Managing Director van ILP, voegt hieraan toe: “INHORGENTA biedt een omgeving die meer dan uitstekend is om ons EBEL-merk onder de aandacht te brengen. We zijn er getuige van geweest dat het aantal en de kwaliteit van de bezoekers, zowel nationaal als internationaal, jaar na jaar toeneemt. INHORGENTA is uitgegroeid tot een toonaangevende vakbeurs voor de horloge- en sieradenindustrie die niet kan worden genegeerd. Wij kijken uit naar de editie van 2024.” Tot de nieuwe exposanten in 2024 behoren Movado Group met BOSS, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Lacoste, Recarlo, Arthur Scholl en La Brune et la Blonde, evenals Porsche Design. Na een afwezigheid keren EBEL, ROAMER, de Elysee Group en Afschar, Facet Barcelona en anderen terug. In de uurwerkenhal A1 zijn het Pavillon France Eclat, de Watch Boutique en de Salon Suisse al bijna volgeboekt. Fine Jewelry hal B1 wordt het podium voor een nieuwe groep Franse ontwerpers. En ook de nieuwe, aanzienlijk vernieuwde Wedding World in hal B2 krijgt veel respons, met momenteel 25 trouwringleveranciers. Op weg naar een goede toekomst – samen “Iedereen is zich de afgelopen jaren bewust geworden van hoe waardevol ontmoetingen, uitwisseling en inspiratie zijn. Persoonlijke ontmoetingen zijn het recept voor succes in de stationaire retail. Daarom investeren wij in INHORGENTA”, zegt Mändlein tot besluit.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4