De Juwelier nr 5-2024 Online

COVERSTORY NIEUW MAGAZINE VAN ALLER SPANNINGA IS “EEN CADEAUTJE DAT JE MEEGEEFT AAN KLANTEN” Zijn brochures nog wel van deze tijd? Je zou bijna geneigd zijn om te denken van niet, ware het niet dat de fysieke folder in de praktijk een sterke verkooptool blijft. Dat geldt zeker voor de klanten van Aller Spanninga. Nederlands enige, bekendste en meest vooraanstaande trouwringenproducent heeft een lange historie op het gebied van high end brochures. Toch gooit Aller Spanninga het dit najaar over een iets andere boeg. Tom Blikslager heeft in samenwerking met de specialisten op dit gebied binnen Aller Spanninga een fraai magazine gecreëerd om trouwlustigen nog meer informatie én beleving voor te schotelen. “De brochure, of in dit geval het magazine, moet je eigenlijk zien als een cadeautje dat je meegeeft aan geïnteresseerden. Een fysiek product waarin beleving centraal staat. Met dat idee in ons achterhoofd hebben wij ons nieuwe magazine ook gerealiseerd.” Aller Spanninga biedt juweliers een veelvoud aan tools ter ondersteuning van de verkoop van trouwringen. Denk aan de online configurator, een zeer diverse (dummy)collectie om klanten in de winkel een goed beeld te geven van de ringen of een fraai display. Een brochure lijkt een klein onderdeel van het geheel, maar voor Tom Blikslager is het meer dan dat. “De brochure is normaal gesproken het verlengstuk van onze website, waarin je iets meer achtergrondinformatie vindt over ons als merk, maar ook uitgebreid leest en ziet waar we voor staan, wat we belangrijk vinden en wat de rol van de juwelier is. We wilden graag een volgende stap zetten met het realiseren van een magazine, met een eigen look & feel.” Verkooptool Dat is mede ingegeven doordat het verhaal bij de juwelier steeds belangrijker wordt in het aankoopproces van een trouwring, zo licht Tom toe. “Als je ziet dat 85 tot 95 procent van de ringen die wij vervaardigen afwijkend is, dan kun je wel stellen dat begeleiding in het aankoopproces door een specialist als een juwelier belangrijk is. Voor trouwringen is er ook geen online markt. De ideale ring stel je samen bij een juwelier en daarom willen we hen zo goed mogelijk ondersteunen met verkooptools. Dit magazine is daar vanaf nu een onderdeel van, wat je meegeeft aan trouwlustigen of wat moeders, oma’s of tantes meenemen omdat iemand in hun omgeving gaat trouwen.” Onderwerpen Wat vind je terug in het magazine? “Je vindt beleving in de vorm van prachtige fotografie van handen waarin de ringen centraal staan terug, maar ook een stukje historie over ons als enige Nederlandse trouwringenproducent, informatie over goud, de configurator wordt uitgelicht, achtergrondinformatie over trouwringen en het huwelijk in het algemeen, een verhaal van een relatietherapeut en hoe wij het milieu, duurzaamheid en het terugdringen van onze footprint hoog in het vaandel hebben staan. Juwelier Punte uit Utrecht vertelt hoe zij hun klanten adviseren in het hele proces. Ze hebben geen trucjes, maar ze weten gewoon precies de juiste ring te ontwerpen voor de trouwlustigen door de goede vragen te stellen. Verder gaan we dieper in op de materialen die wij aanbieden voor de vervaardiging van de ringen.” 16 DE JUWELIER NR 5 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4