20 DE JUWELIER NR 5 2024 DE BEURS RICHTTE ZICH NIET ALLEEN OP EEN GOED EN DIVERS AANBOD, MAAR OOK OP HET BIEDEN VAN EEN AFWISSELEND PROGRAMMA WAARBIJ ONTMOETEN CENTRAAL STAAT NABESCHOUWING JEWELS & WATCHES RETAILBEURS JEWELS & WATCHES RETAILBEURS TREKT VOORAL BEZOEKERS OP MAANDAG We hoeven de historie van de Jewels & Watches-etage niet te benoemen. De nostalgische waarde van de beurs met een enorme historie in onze branche is niks waard, behalve sentimentele gevoelens. Dat veel leveranciers nog de moeite nemen om veel tijd en geld te steken in het faciliteren van een ontmoetingsplek waar je als juwelier de nieuwste collecties kan ontdekken, zou op meer respons mogen rekenen wat ons betreft. Gelukkig was het op maandag in ieder geval druk en dat geeft de burger ook wat moed, want de Jewels & Watches Retailbeurs blijft voor Nederlandse juweliers het enige inkoopcentrum in ons land waar je een groot aantal leveranciers onder één dak kunt terugvinden. Reacties Inkoopcentrum Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kijkt in ieder geval wel terug op een geslaagde Retailbeurs Utrecht Najaarseditie 2024, zo communiceren ze in een bericht. Marieke Groot, beursmanager: “Ondanks de uitdagingen in de retailwereld blijft het belang van samenkomen en het fysiek kunnen zien en voelen van producten onveranderd. Deze beurs toont opnieuw aan hoe essentieel persoonlijk contact en beleving zijn voor het succes in de sector.” Naast de mogelijkheden voor netwerken en productdemonstraties, bood de Retailbeurs deze editie ook een uitgebreid sprekersprogramma waarin experts inzichten deelden over de toekomst van retail en de nieuwste trends in de sector. Marieke Groot: “We hebben deze editie ook extra aandacht besteed aan exposanten met een duurzaam aanbod. Een voorbeeld hiervan is exposant Delve die diamanten aanbiedt van gerecycled goud.” Eigenaresse van Delve, Paula Schulman Guenther, kijkt in ieder geval ook tevreden terug: “Dit is onze eerste deelname en we hebben een goede omzet gedraaid en nieuwe leads binnengehaald.” De najaarseditie van de Jewels & Watches Retailbeurs vond dit keer plaats op 15, 16 en 17 september en daar verzamelde zich een groot aantal bekende leveranciers om bezoekers de nieuwste collecties, merken en ontwikkelingen in het vak te tonen. Jammer genoeg waren er op zondag en dinsdag weinig bezoekers die dit ervaarden, maar op maandag was er gelukkig wel reuring op de beursvloer. Op de beursvloer waren meer dan 100 merken aanwezig en ruim 450 bedrijven hebben de Jewels & Watches-etage tijdens de Retailbeurs bezocht. Inspireren en ontmoeten Dit najaar lag de nadruk van de beurs op het thema “inspireren en ontmoeten”. De exposanten boden een hoogwaardig aanbod en inspireerden de retailers met hun nieuwe collecties en innovatieve producten. De beurs richtte zich niet alleen op een goed en divers aanbod, maar ook op het bieden van een afwisselend programma waarbij ontmoeten centraal staat. “Samen met de exposanten maken we er weer de plek van waar je als retailer moet zijn voor de beste inkopen van het jaar. Je vindt er de trends van de kwaliteitsmerken die we nog dit jaar terug gaan zien in de winkels. Ook deze editie stond de beursvloer weer vol met exposanten die de nieuwste en meest innovatieve producten presenteren, waardoor je altijd voorop blijft lopen in de markt”, aldus Marieke Groot. De volgende editie van de Jewels & Watches Retailbeurs trekt hopelijk weer ouderwets drie dagen een groot aantal bezoekers. De voorjaarseditie vindt plaats van 9 tot en met 11 maart 2025.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4