64 DE JUWELIER NR 5 2024 JUWELIER IN BEELD HET GEHEIM ACHTER HET LIVESTREAM SUCCES VAN ZILVER.NL Je hebt ze misschien wel voorbij zien komen: die gezellige livestreams waar een enthousiast team sieraden aan je showt via Instagram. Bij Zilver.nl zijn ze daar gespecialiseerd in, en dat doen ze op een manier die hun klanten in extase brengt. Wij spraken met Ursula van Zilver.nl, die ons een kijkje achter de schermen gaf van hun unieke verkoopstrategie en hun passie voor sieraden. Zilver.nl bestaat ruim 33 jaar. Oorspronkelijk gestart als Old Memories, begonnen de oprichters hun avontuur in de wereld van goud en zilver uit pure passie. Wat begon als een persoonlijke verzameling, groeide al snel uit tot een professionele onderneming. Na 18 jaar in het vak, werd 15 jaar geleden de webshop Zilver.nl opgericht. Wat Zilver.nl zo bijzonder maakt? Het is niet alleen hun uitgebreide collectie van zowel antieke als nieuwe sieraden, maar ook de manier waarop ze hun producten aan de man brengen. Elke woensdagavond organiseren ze een livestream waarin ze hun sieraden aan hun klanten presenteren. Deze innovatieve aanpak biedt klanten een interactieve manier om hun aankopen te doen, en Ursula vertelt ons hoe deze unieke verkoopmethode hun bedrijf heeft getransformeerd. De inspiratie achter de livestream Ursula onthult dat het idee voor de livestream ontstond tijdens een vakantie op Ibiza. “Ik zag dat een Amerikaanse collega al heel lang gebruik maakte van livestreams voor haar sieradenverkoop,” vertelt ze. “Toen de coronapandemie uitbrak, realiseerde ik me dat dit wel eens een fantastische manier zou kunnen zijn om onze vintage sieraden te presenteren. Het fotograferen en bewerken van elk stuk was enorm tijdrovend. Met een livestream kun je direct interactie hebben met je klanten en hen precies tonen wat je te bieden hebt.” De livestreams hebben al snel hun vruchten afgeworpen. Klanten kunnen de sieraden in realtime zien, vragen stellen en direct kopen. “Het zorgt voor een snellere verkoop en een persoonlijke ervaring,” legt Ursula uit. “Het is geweldig om te zien hoe enthousiast mensen reageren en hoe snel ze besluiten een aankoop te doen.”
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4