56 DE JUWELIER NR 5 2025 INTERVIEW Voor Van der Meulen Edelmetaal in Joure is het leveren van topkwaliteit al meer dan twee eeuwen vanzelfsprekend. Toch blijft het bedrijf volop in beweging. Met de lancering van een geheel vernieuwde webshop voor halffabricaten zet het Friese familiebedrijf opnieuw een belangrijke stap richting een verdere digitale dienstverlening. “We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken. Dit is een logische volgende stap”, vertelt Sebastiaan Breitsma, die als commercieel eindverantwoordelijke betrokken is bij de doorontwikkeling van het online platform. VAN DER MEULEN EDELMETAAL LANCEERT NIEUWE WEBSITE VOOR HALFFABRICATEN De nieuwe website, bereikbaar via www.shop-meulen.nl, is speciaal ontwikkeld voor goud- en zilversmeden, juweliers en edelmetaalverwerkers. Klanten kunnen hier 24/7 terecht voor de aankoop van halffabricaten zoals draad, plaat, soldeer, gietsnippers , octogoon en naadloze buis, in uiteenlopende legeringen en maten en ook voor fijnproducten zoals baren, grenailles en snippers. “Naast standaardmaten kunnen we ook maatwerk leveren. Alle halffabricaten worden uit voorraad geleverd en zijn vervaardigd uit gerecycled edelmetaal, afkomstig uit onze eigen raffinage”, licht Sebastiaan toe. Wat de webshop volgens hem extra aantrekkelijk maakt, is de directe koppeling met de gewichtsrekening: “Klanten kunnen bij ons hun recyclingtegoed gebruiken voor de aankoop van nieuwe halffabricaten. Zo hoeven ze niet afhankelijk te zijn van de actuele koers en wordt het proces heel transparant.” De site biedt daarnaast inzicht in actuele tarieven, facturen en recyclingtransacties en is volledig beveiligd met 2FA-authenticatie en lokaal inloggen. Ook kunnen klanten van Van der Meulen Edelmetaal hun vergoedingen eenvoudig en overzichtelijk terugvinden in hun account. Eén platform voor inkopen én edelmetaalbeheer Met shop-meulen.nl speelt Van der Meulen in op de wens van hun klanten om sneller, slimmer en efficiënter te werken. Sebastiaan: “Wij bieden meer dan alleen halffabricaten. Het hele edelmetaalbeheer kan tegenwoordig via ons platform worden geregeld: inkopen, overboeken, fixeren, maar ook recyclen en traden. De integratie van al die diensten is uniek in onze branche. We willen het voor onze klanten overzichtelijk houden. Alles op één plek, met een persoonlijk account en ondersteuning als dat nodig is.” Digitaal gemak met vertrouwde service Hoewel de webshop steeds meer functies biedt, blijft persoonlijk contact onmisbaar, geeft Sebastiaan aan. “We zijn en blijven een familiebedrijf. Klanten kunnen altijd bellen met vragen of advies inwinnen bij onze medewerkers. Die combinatie van digitale toegankelijkheid en persoonlijke service is iets waar we trots op zijn. De webshop is geen vervanging, maar een aanvulling.”
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4