Previous Page  11 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 60 Next Page
Page Background

een merknaam de productnaam is, zo bekend werd het. We hebben wederom

goed ingespeeld op een trend en ad rem gereageerd. Dat blijkt dan toch een

kracht van ons te zijn: snel inspelen op vragen. We zijn echt geen ontwerpers

pur sang, maar we kunnen wel snel schakelen. Double Dots

®

is breed opge-

pakt en was ook veelvuldig in de oren van BN’ers te zien. We hebben dan ook

de wind mee gehad. Dat geeft niet alleen ons en ons bedrijf een boost, maar

ook Karma als merk. Maar je mag wat ons betreft niet spreken van een hype.

Het product is goed, de uitstraling is goed en het blijft gewild. Dit is dus een

blijvende productgroep in het Karma-assortiment en het assortiment van de

juwelier”, zo stelt Gerald vast.

Werkwijze

Het aanbod is door de jaren heen sterk gegroeid, net zoals de onderneming.

Gerald en Klaas houden echter vast aan hun eigen visie als het gaat om

werkwijze. “De successen hebben ervoor gezorgd dat we een grote klanten-

kring hebben opgebouwd. We proberen al onze klanten zo goed mogelijk

te bedienen. Het belangrijkste voor ons en onze klanten is dat we een hoge

omloopsnelheid creëren met goede producten, tegen geweldige prijzen en een

goede marge voor onze klanten. We zijn daarnaast heel flexibel en makkelijk

om samen mee te werken. We denken daarom graag mee. Het gaat ons om de

lange termijn en dat we leuk kunnen samenwerken met onze klanten, waarbij

er natuurlijk wel geld verdiend moet worden”, zegt Klaas.

Gerald en Klaas hebben de markt in de afgelopen jaren duidelijk zien veran-

deren. “De branche is verjongd, laagdrempeliger en toegankelijker geworden.

Toen we bijna vijftien jaar geleden startten, gingen we in driedelig kostuum

naar potentiële klanten, omdat de markt destijds daar nog naar was. Nu zie

je dat niet meer en de klassieke juwelier is in het straatbeeld steeds minder

aanwezig en zijn er meer en meer trendwinkels met een breed assortiment.

Dat heeft alles te maken met de merkgeoriënteerde consument. Wij zijn met

de branche mee veranderd en proberen ons te onderscheiden op productbasis

en door onze manier van werken. Karma is ook echt onderscheidend en heeft

een eigen identiteit. Als je de producten ziet, weet je meteen dat het om Karma

gaat.”

Natural Basics

®

“We kijken ook goed naar producten die bij ons en de identiteit van Karma pas-

sen. We zijn zeer selectief en gaan zorgvuldig te werk als het om het ontwer-

pen van producten gaat. We houden vast aan onze eigen visie. Ons nieuwste

concept luistert naar de naam Natural Basics

®

: een sieradenlijn bestaande uit

armbanden die opvallen door de gekleurde edelstenen en zilveren beads. We

verwachten veel van deze collectie. Ook zien we de armbanden voor mannen

weer populairder worden. Wij zijn al sinds begin 2012 actief met een prachtige

lijn geknoopte armbanden voor mannen en hebben dan ook een sterke col-

lectie in dit segment.”

Internet

Het onderwerp internetverkoop komt aan bod. Hoe staan de mannen daarin?

“Wij zullen nooit rechtstreeks aan consumenten verkopen. Wij gaan onze

eigen klanten niet beconcurreren, wij gunnen hen alle verkopen. Maar onze

producten mogen zeker via internet verkocht worden. Daar zijn ze ook uiter-

mate geschikt voor. De hoge kwaliteit, geweldige uitstraling en de goede

prijzen, zorgen ervoor dat Karma ook online een hoge omloopsnelheid heeft.

Door online zichtbaar te zijn hopen we ook dat onze partners meer klanten-

contact krijgen. Ze hebben dan extra mogelijkheden om de consument te

verleiden tot meer aankopen. En uiteindelijk draait het om de verkoop”, vertelt

Gerald tot slot.

Ambitie

Gevraagd naar eventuele groeimogelijkheden, geven Klaas en Gerald aan dat

ze internationaal steeds meer voet aan de grond krijgen met Karma. Gerald:

“We zijn in het buitenland flink aan de weg aan het timmeren de afgelopen

tijd. Daaruit blijkt dat Karma een sterk merk is en de verkoop in landen als

Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland bevestigen dat ook

gewoon. We zijn op de goede weg, maar we willen gefaseerd groeien. Service

bieden en onze klanten optimaal bedienen is voor ons hartstikke belangrijk.

Afspraken nakomen, korte levertijden en goede service bieden: het zijn aspec-

ten die vanzelfsprekend zijn en ook zo moeten blijven.”

Klaas voegt toe: “Onze ambitie is om een commercieel interessante partner

voor de juwelier te zijn, waarmee ze leuk contact kunnen hebben. We hebben

een heel goed verkoopteam van agenten langs de weg die ons vertegenwoordi-

gen, maar die ook inspraak hebben in de collectie. Zo weten wij wat er speelt

bij onze klanten en zo komen hun wensen ook bij ons terecht. Het persoonlijke

klantencontact is en blijft voor ons gewoon heel belangrijk.”

Meer informatie: Aumentum BV, tel. 038-8885732,

www.aumentum.com

“Karma is echt ons kindje geworden”

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 5 11

Gerald Victoriano en Klaas Klein