C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 5 3
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.
+31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dejuwelier.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Coen de Jager
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Tel. +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan
ook, zonder voorafgaande toestemming
van de uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijd-
schrift wordt opgenomen. Fouten zijn
echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd
zijn op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche
|
November 2015
|
15e jaargang no.6
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
MELANO
EYECATCHER:
SILVER TRENDS
GROOT INTERVIEW
AUMENTUM
de juwelier
FOTO-
SHOOT
TRENDSDEZE
W
INTER
Dit is alweer de laatste uitgave van vaktijdschrift De Juwelier van 2015. Hoog tijd dus
om even terug te blikken op het afgelopen jaar. De Juwelier heeft een frisse upgrade
gekregen en inhoudelijk klimmen we als vaktijdschrift naar een steeds hoger niveau.
Dit jaar hebben wij ons tevens voor het eerst gewaagd aan het maken van een eigen
fotoshoot. Een hele andere tak van sport, maar het is goed om je te blijven ontwik-
kelen. Al doende leert men en door het grote succes van de eerste shoot, hebben we
besloten ook voor deze laatste uitgave van het jaar een fotoshoot te maken. Als u
het mij vraagt is het resultaat wederom geslaagd en dit smaakt zeker naar meer voor
2016.
Als we kijken naar de branche, denk ik dat het wederom een lastig jaar was. Als
retailer van luxe artikelen blijft het een uitdaging om een goede omzet te realiseren.
Je moet tegenwoordig concurreren met gadgets, kleding, schoenen en meer andere
productgroepen. Het is dan ook steeds belangrijker om op te vallen in de massa. We
kunnen het niet vaak genoeg blijven zeggen.
‘Het is steeds belangrijker om op te vallen
in de massa’
In dat opzicht wil ik nogmaals het succesverhaal van MelanO aanstippen. Het
merk weet als geen ander hoe het moet opvallen. Niet alleen op productgebied is
MelanO dit najaar positief in het nieuws, ook als het gaat om marketing maakt het
Nederlandse sieradenmerk grote stappen. De komende weken gaat u MelanO veel-
vuldig tegenkomen in de grote consumentenbladen, want het sieradenmerk is een
grootschalig media-offensief gestart om consumenten te bereiken. Dat moet u als
juwelier als muziek in de oren klinken.
Wat 2016 gaat brengen is natuurlijk koffiedik kijken, maar laten we hopen dat we
met zijn allen een nog beter jaar tegemoet gaan. Afgaand op de Quote 500 verwacht
je dat het goed komt, want daaruit bleek dat de allerrijksten in ons land wederom
een stuk rijker zijn geworden. Het gezamenlijk vermogen van de vijfhonderd rijkste
mannen en vrouwen uit ons land steeg met maar liefst tien procent. Ik begreep dat
er ook per gemeente een overzicht is van de rijkste inwoners. Wel zo handig voor u,
want dan weet u wie u zéker in uw winkel moet zien te krijgen.
Alvast hele fijn feestdagen en een voorspoedige verkoopperiode gewenst en hopelijk
treffen we elkaar in 2016 weer in goede gezondheid!
Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager