Previous Page  10 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 68 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

M E T

P

A U L

V A N

D E N

B

E R G

E N

A

S H W I N

B

L A U W

V A N

B

O L D

L

A B E L S

We treffen Paul en Ashwin in hun kantoor/showroom in Amsterdam. Ashwin

begint: “We kennen elkaar al meer dan twintig jaar en hebben elkaar ontmoet

in onze studententijd in Groningen. Van daaruit zijn we onze eigen weg gegaan

en hebben we ons op de arbeidsmarkt begeven. Ik werkte in 2007 bij een Fins

internetbedrijf en ik had een Zweedse collega die startte met het horlogemerk

Triwa. Hij vroeg mij dit horlogemerk in de Benelux in de markt te zetten. Paul

werkte op dat moment al negen jaar bij ING en zocht ook een nieuwe uitda-

ging. Toen zijn we samen gaan zitten en hebben we besloten dit avontuur aan

te gaan. Zonder kennis en ervaring van de branche zijn we destijds gestart met

Bold Labels.”

FOCUS OP HORLOGES

“In het begin richtten we onze pijlen vooral op de moderetail, want zij stonden

DE NAMEN PAUL VAN DEN BERG EN ASHWIN BLAUW ZEGGEN U WELLICHT NIET ZO VEEL, NET ZOALS BOLD LABELS BIJ SOMMIGEN VAN

U GEEN BELLETJE ZAL DOEN RINKELEN, MAAR DE MERKEN DIE DIT BEDRIJF IN HET PORTFOLIO HEEFT ZULLEN U ZEKER BEKEND IN DE OREN

KLINKEN. TRIWA, DANIEL WELLINGTON, OLIVIA BURTON, RENARD, TIMEX, PAUL HEWITT, NIXON, LES GEORGETTES EN VEDDER & VEDDER

VORMEN SAMEN HET MERKENPAKKET VAN BOLD LABELS. OM DEZE MERKEN BIJ DE JUWELIERS ONDER DE AANDACHT TE KRIJGEN IS ER EEN

INNIGE SAMENWERKING MET ORFAC. PAUL EN ASHWIN ZIJN DUS DE DRIJVENDE KRACHTEN ACHTER BOLD LABELS EN AL MEER DAN TWIN-

TIG JAAR BEVRIEND. IS DAT WELLICHT HET GEHEIM VAN HUN SUCCES? WE VROEGEN HET DE MANNEN IN EEN UITGEBREID GESPREK.

open voor nieuwe concepten”, zo vult Paul aan. “Daarnaast haakten webshops

en De Bijenkorf snel in op Triwa. Dat gaf ons een boost. We hebben ons destijds

ook op andere bijproducten voor de modewinkels gericht, zoals tassen, acces-

soires en zonnebrillen, maar eind 2012 hebben we de keuze gemaakt om ons

volledig op horloges te focussen. Daar wilden we sterk in worden. Toen begon

de zoektocht naar verbreding in het portfolio.”

DANIEL WELLINGTON

“Omdat we nieuw in de branche waren en nog geen uitgebreid portfolio had-

den, waren we min of meer gedwongen om op zoek te gaan naar nieuwe

merken die nog geen grote bekendheid hadden. Zo zijn we ook bij Daniel

Wellington gekomen. We waren het derde land wereldwijd – na Australië en

Canada – dat Daniel Wellington oppikte. Van te voren kun je niet inschatten wat

“Met ons aanbod kunnen we

de juwelier helpen zijn klanten

te verrassen”

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 6

10