I
N T E R V I E W
M E T
P
A U L
V A N
D E N
B
E R G
E N
A
S H W I N
B
L A U W
V A N
B
O L D
L
A B E L S
We treffen Paul en Ashwin in hun kantoor/showroom in Amsterdam. Ashwin
begint: “We kennen elkaar al meer dan twintig jaar en hebben elkaar ontmoet
in onze studententijd in Groningen. Van daaruit zijn we onze eigen weg gegaan
en hebben we ons op de arbeidsmarkt begeven. Ik werkte in 2007 bij een Fins
internetbedrijf en ik had een Zweedse collega die startte met het horlogemerk
Triwa. Hij vroeg mij dit horlogemerk in de Benelux in de markt te zetten. Paul
werkte op dat moment al negen jaar bij ING en zocht ook een nieuwe uitda-
ging. Toen zijn we samen gaan zitten en hebben we besloten dit avontuur aan
te gaan. Zonder kennis en ervaring van de branche zijn we destijds gestart met
Bold Labels.”
FOCUS OP HORLOGES
“In het begin richtten we onze pijlen vooral op de moderetail, want zij stonden
DE NAMEN PAUL VAN DEN BERG EN ASHWIN BLAUW ZEGGEN U WELLICHT NIET ZO VEEL, NET ZOALS BOLD LABELS BIJ SOMMIGEN VAN
U GEEN BELLETJE ZAL DOEN RINKELEN, MAAR DE MERKEN DIE DIT BEDRIJF IN HET PORTFOLIO HEEFT ZULLEN U ZEKER BEKEND IN DE OREN
KLINKEN. TRIWA, DANIEL WELLINGTON, OLIVIA BURTON, RENARD, TIMEX, PAUL HEWITT, NIXON, LES GEORGETTES EN VEDDER & VEDDER
VORMEN SAMEN HET MERKENPAKKET VAN BOLD LABELS. OM DEZE MERKEN BIJ DE JUWELIERS ONDER DE AANDACHT TE KRIJGEN IS ER EEN
INNIGE SAMENWERKING MET ORFAC. PAUL EN ASHWIN ZIJN DUS DE DRIJVENDE KRACHTEN ACHTER BOLD LABELS EN AL MEER DAN TWIN-
TIG JAAR BEVRIEND. IS DAT WELLICHT HET GEHEIM VAN HUN SUCCES? WE VROEGEN HET DE MANNEN IN EEN UITGEBREID GESPREK.
open voor nieuwe concepten”, zo vult Paul aan. “Daarnaast haakten webshops
en De Bijenkorf snel in op Triwa. Dat gaf ons een boost. We hebben ons destijds
ook op andere bijproducten voor de modewinkels gericht, zoals tassen, acces-
soires en zonnebrillen, maar eind 2012 hebben we de keuze gemaakt om ons
volledig op horloges te focussen. Daar wilden we sterk in worden. Toen begon
de zoektocht naar verbreding in het portfolio.”
DANIEL WELLINGTON
“Omdat we nieuw in de branche waren en nog geen uitgebreid portfolio had-
den, waren we min of meer gedwongen om op zoek te gaan naar nieuwe
merken die nog geen grote bekendheid hadden. Zo zijn we ook bij Daniel
Wellington gekomen. We waren het derde land wereldwijd – na Australië en
Canada – dat Daniel Wellington oppikte. Van te voren kun je niet inschatten wat
“Met ons aanbod kunnen we
de juwelier helpen zijn klanten
te verrassen”
D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 6
10