De Juwelier nr6 2019 online

D e J u w e l i e r n r 6 2 0 1 9 11 EERSTE REACTIES Doodles beleefde haar vuurdoop tijdens de Jewels & Watches Retailbeurs van begin september, waar Jeanne en Twan in de Melano-stand de eerste samples van hun nieuwe merk konden tonen. “Het was natuurlijk spannend om Doodles te laten zien, maar we hebben echt alleen maar positieve reacties gekregen, waarbij zelfs een aantal juweliers Doodles meteen wilden opnemen. Dat geeft aan dat we op de goede weg waren. Helaas hebben we ook te maken gehad met wat kinderziektes. Met name de samples waren qua kwaliteit niet wat wij ervan verwachten. Zoals mensen gewend van ons zijn doen we geen concessies in de kwaliteit van onze sieraden. Daarom hebben we besloten nog even te wachten met het uitleveren van de producten, totdat we de kwaliteit kunnen garanderen die we nastreven. Als we het doen, moeten we het goed doen”, aldus Twan. “We hebben tijdens de Jewels & Watches Retailbeurs vooral gepeild wat de reacties waren van juweliers”, vult Jeanne aan. “Vinden ze het überhaupt leuk? Dat was mijn grootste zorg, maar het blijkt dat ik me druk heb gemaakt om niets. De reacties waren lovend. Van “Hier waren we naar op zoek”, tot “Dit is precies wat onze klanten willen”. Nu is het zaak om de technische kant van het verhaal zo snel mogelijk in orde te maken en dan het concept verder uit te rollen. We hebben natuurlijk al wat aandacht gekregen in de media, onder meer van jullie, en daarop hebben we ook vele reacties gekregen van juweliers die interesse hebben om Doodles te verkopen. Er is behoefte aan wat nieuws en zeker fijne zilveren sieradenmerken zijn momenteel gewild. In dat opzicht komen we met Doodles op het juiste moment.” SPECIALS De basis van Doodles zijn dus de schakelarmband, oorbellen en losse schakeltjes met en zonder steentjes, een collier en de losse Doodles. “We willen een overzichtelijke en niet te grote collectie. Natuurlijk is er ruimte voor nieuwe Doodles en zullen we inspelen op speciale gelegenheden zoals Valentijnsdag, Moederdag en Kerst. Maar we willen niet een enorme collectie, zoals het voorheen voor Melano wel gold. We hebben veel geleerd van alles wat we met Melano gedaan hebben, dus daarom maken we nu ook bewuste keuzes. Twan zegt nu al tegen mij: ‘Niet te veel ontwerpen’. Daar luister ik dan ook goed naar”, zegt Jeanne met een lach. VALKUILEN Aan alles merk je dat Jeanne en Twan zich hebben voorgenomen om iets te creëren waar ze zelf helemaal achter staan en ze willen niet te hard van stapel lopen. Jeanne: “Ik ben vijftien jaar geleden gestart met het ontwerpen van sieraden en kon ik mijn creativiteit helemaal kwijt in Melano. Voor ik het wist vond ik mezelf echter terug in een directeursstoel en was ik de passie voor hetgeen waarmee ik begonnen was verloren. Dat wil ik nooit meer, dus dat gaan we anders doen met Doodles. Dit houden we kleinschalig, simpel en bij onszelf. Ik kan mijn creativiteit helemaal kwijt in Doodles en we gaan terug naar de basis waar het ooit begonnen is. Ik creëer wat ik zelf draag en leuk vind en ik word weer blij van wat ik doe. Het is zoveel leuker om zo te werken. Door schade en schande word je wijzer in het leven. Met Melano hebben we wat moois neergezet en daar zijn we nog steeds mee bezig, maar Doodles is iets nieuws dat ook heel goed bij ons past. We zullen niet in dezelfde valkuilen vallen, mede ook door de aanwezigheid van Twan. Hij trapt op de rem als het moet.” RETAILBEURS Jeanne vervolgt: “Ik had een duidelijk idee voor ogen wat betreft het ontwerp en de sieraden zelf. De realisatie van het merk en het concept, daarbij heb ik hulp nodig, maar gelukkig heb ik Twan en het team van Melano om me daarbij te helpen. De kinderziektes worden zo snel mogelijk opgelost en we gaan natuurlijk weer tijdens de voorjaarseditie van de Jewels & Watches Retailbeurs onze vorderingen tonen. Daar kun je met eigen ogen zien wat Doodles is, maar ook online hebben we een belevingswereld gerealiseerd. Kijk daar ook even als je benieuwd bent en een mailtje is tegenwoordig zo gestuurd. We hebben een duidelijk beleid voor ogen, waarbij we juweliers willen beschermen in de verkoop, dus wie het eerst komt, het eerst maalt.” “We weten wat we mee bezig zijn en waar we naartoe willen”, vult Twan aan. “Daarbij vullen mijn moeder en ik elkaar perfect aan. We hebben een eigen manier van communiceren en dat werkt heel prettig. We zijn nu heel hard bezig om de productie op gang te brengen en dan is het zaak om de juiste partners te vinden. We gaan Doodles rustig brengen. We hebben vanuit Nederland al hele goede reacties en ook in België staan ze te springen om een merk als Doodles. Dat is hoopgevend en sterkt ons in onze gedachten dat we op de goede weg zijn.” Voor meer informatie: www.doodlesjewelry.com “WE GAAN DOODLES RUSTIG BRENGEN. WE HEBBEN VANUIT NEDERLAND AL HELE GOEDE REACTIES EN OOK IN BELGIË STAAN ZE TE SPRINGEN OM EEN MERK ALS DOODLES. DAT IS HOOPGEVEND EN STERKT ONS IN ONZE GEDACHTEN DAT WE OP DE GOEDE WEG ZIJN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4