De Juwelier nr6 2019 online

D e J u w e l i e r n r 6 2 0 1 9 14 IN NOG GEEN TWEE JAAR TIJD (ZEVENTIEN MAANDEN OM PRECIES TE ZIJN) HEEFT PDB AGENTUREN MAAR LIEFST 147 NIEUWE VERKOOPPUNTEN GEREALISEERD MET HET DUITSE TROUWRINGENMERK RAUSCHMAYER. NIET OMDAT PAUL DE BOSSON VAN PDB AGENTUREN OF ZIJN COMPAGNON ALEX EIJCK VAN LEXAGEM ZO’N AARDIGE MANNEN ZIJN EN IEDEREEN ZE ‘DE HANDEL’ GUNT, “MAAR PUUR EN ALLEEN OMDAT ER MET RAUSCHMAYER GELD VERDIEND KAN WORDEN”, ZO ZEGGEN DE HOOFDPERSONEN IN KWESTIE ZELF. “WIJ HALEN ALLE RISICO’S BIJ ONZE PARTNERS WEG, VRAGEN GEEN INVESTERING VAN DE JUWELIER EN GEVEN ZE ALLE TOOLS IN HANDEN OM SUCCESVOL TROUWRINGEN TE VERKOPEN. HET ENIGE DAT WIJ VRAGEN, IS DAT DE JUWELIER ZICH ALS VERKOOPPUNT VAN RAUSCHMAYER BESCHIKBAAR STELT. ER ZIJN GEEN ADDERTJES ONDER HET GRAS, GEEN KLEINE LETTERTJES IN HET CONTRACT OF VERBORGEN OVEREENKOMSTEN. ONZE ENIGE DRIJFVEER IS SAMEN MET ONZE PARTNERS GELD VERDIENEN.” DAT MOET TOCH IEDEREEN ALS MUZIEK IN DE OREN KLINKEN… “WIJ HEBBEN MAAR ÉÉN DRIJFVEER: SAMEN MET ONZE PARTNERS GELD VERDIENEN” Paul geeft het zelf menigmaal aan tijdens ons gesprek met hem: hij is geen makkelijke man. Recht voor zijn raap, eerlijk en ‘hard’ als het moet. Hij draait niet om de hete brij heen en zo zullen nagenoeg alle juweliers hem ook kennen. Hij is ook volledig overtuigd van zijn eigen kunnen en al vrij snel in het gesprek met Paul horen wij hem zeggen dat hij de beste trouwringenverkoper van Nederland is. “Ik zit al meer dan dertig jaar in de trouwringenwereld”, zo vertelt Paul. “Ik heb in het verleden twintig jaar met Meister trouwringen gewerkt en na wat uitstapjes met onder meer Ole Lynggaard en Xen, werd ik twee jaar geleden benaderd door meneer Rauschmayer of ik zijn trouwringenmerk in Nederland wilde vertegenwoordigen. We zijn in gesprek gegaan en we – ik doe alles samen met Alex – hebben aangegeven dat we het dan wel op onze manier wilden doen.” GEEN VOORINVESTERING “Wat onze manier van werken is? We zien de juwelier niet als pakhuis of magazijn. Heden ten dage is de gemiddelde juwelier helaas beperkt in zijn financiële ruimte om te investeren en dus op zoek naar een partner waarmee hij of zij kán samenwerken. Dat moeten wij faciliteren, dus hebben wij duidelijk gemaakt bij Rauschmayer dat wij als partner van de juwelier alle risico’s op ons moeten nemen. Wij investeren in een dummycollectie, in al het POS-materiaal, in de verkooptools en ga zo maar door. De juwelier heeft dus geen voorinvestering! Het enige dat wij vragen van onze juweliers is dat ze ons volledig vertrouwen op hetgeen we doen en dat ze hun winkel beschikbaar stellen en onze producten verkopen.” C o v e r s t o r y

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4