De Juwelier nr6-2021 Online

D e J u w e l i e r n r 6 2 0 2 1 16 C o v e r s t o r y Amber Rijnhout en Loes Kelders De webshop is onderverdeeld in drie verschillende omgevingen, legt Amber uit. “De omgeving ‘inkoop’ is specifiek voor de juwelier zelf bedoeld en daar ziet hij of zij de inkoopprijzen die bij een desbetreffend sieraad horen. Daarnaast heb je een omgeving ‘verkoop’, waarin een juwelier zijn klant alle mogelijke sieraden kan laten zien en onze collectie er simpel gezegd online bij kan pakken. We vermelden in deze omgeving alleen advieswinkelverkoopprijzen. Tot slot is er nog een zogenaamde ‘consumentenlink’. Die kan de juwelier gebruiken om naar zijn klanten te sturen of online te plaatsen, zodat de consument door onze hele collectie (bestaande uit meer dan 30.000 artikelen red.) kan neuzen en zelf een keuze kan maken van hetgeen ze graag zouden willen. Dat is in de coronatijd een hele uitkomst gebleken. Daarmee konden we onze klanten heel goed ondersteunen én zij konden vanuit onze voorraad verkopen. Het bleek zelfs dat er juist hele andere items werden verkocht dan normaal, omdat mensen uit een ander assortiment konden kiezen. Zeker die consumentenlink is een dynamische extra tool voor de juwelier. De webshop is nog steeds te bezoeken via www.l-kasius.nl .” Fotografie: Marcel Stadhouders (MSWP fotografie) UITBREIDING SALESTEAM Het ontwikkelen van een allesomvattende webshop en daaraan gekoppelde website, kost veel tijd en geld. “We zijn er in totaal wel meer dan twee jaar mee bezig geweest, maar dit is iets dat op de lange termijn veel mensen gaat ontzorgen, zoals het dat nu ook al doet. Het is niet zo dat we door de webshop minder klantencontact willen, het tegenovergestelde is juist het geval. We hebben ons salesteam niet voor niets uitgebreid. Dat doen we om onze klanten meer aandacht te kunnen geven. We hebben een groot klantenbestand en met Rob Altenburg, Paul van der Ree en Bernice van Kleef hadden we al een geweldig team, maar zij kwamen gewoon tijd tekort om iedereen goed te ondersteunen en te bezoeken. Ons buitendienstteam is zodoende uitgebreid met Arno Wor en Roland Kragten. Arno en Roland zijn geen nieuwe gezichten. Arno werkt al 23 jaar bij Kasius sieraden. De meeste mensen kennen Arno ook, onder meer van een bezoek aan Kasius om inkopen te doen in onze showroom of door een bezoek aan de Jewels & Watches Retailbeurs. Nu krijgt Arno een andere rol en zal hij ons team van relatiemanagers gaan versterken. Zijn taken worden bij ons intern overgenomen door Kyra Verhoef.” Roland Kragten is het andere ‘nieuwe’ gezicht in het salesteam van Kasius. “Ook hij is geen onbekende in de branche met zijn 25 jaar werkervaring. Roland heeft een bewezen staat van dienst en kent de branche erg goed. We wilden ons verkoopteam al langere tijd uitbreiden, maar we waren nog niet bezig met de verdere invulling daarvan. Door een voor ons perfecte samenloop van omstandigheden hebben we dat nu kunnen realiseren met Arno en Roland. Wij zijn blij met deze uitbreiding, omdat dit dus ook inhoudt dat wij de relaties met onze klanten meer kunnen gaan intensiveren. Aansluitend hebben we met Jan van Vugt nog een ervaringsdeskundige in ons team die de klappen van de zweep kent en met zijn berg aan kennis en ervaring nog steeds een enorme meerwaarde voor onze organisatie en klanten is. Ikzelf stuur de teams van sales en marketing aan als Hoofd Verkoop. Vanaf 1 januari

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4