De Juwelier nr6-2022 Online

DE JUWELIER NR 6 2022 17 GUIDELINES Het afgelopen jaar hebben Johan en Harold achter de schermen hard gewerkt om Jarrèl Exclusive Jewelry verder te ontwikkelen en gebruiksvriendelijke oplossingen aan te bieden voor de juweliers. “Er is een samenwerking aangegaan met Cachet groep, waardoor juweliers die aangesloten zijn bij deze groep, gebruik kunnen maken van groepsvoordelen, zoals grote gezamenlijke marketingcampagnes om maar een voorbeeld te geven. Dergelijke samenwerking willen we graag aangaan. De nieuwe guidelines van Jarrèl zijn verder gereed. Onze collectie wordt inmiddels naast 14 karaat ook aangeboden in 18 karaat goud en de winkelverkoopprijzen van 14 en 18 karaat zijn nu opgenomen in de guidelines. We hebben gezien dat consumenten in Belgie die onze website bezoeken daar naar vragen. Er zijn ook Belgische juweliers die vragen naar Jarrèl en voor de Belgische markt is de 18 karaat prijslijst een echte toevoeging.” MARKETING Om de naamsbekendheid van Jarrèl Exclusive Jewelry verder te vergroten en de zichtbaarheid bij consumenten te vergroten, hebben Johan en Harold veelt tijd en geld gestoken in marketingcampagnes de afgelopen tijd. “In de maanden oktober, november en december hebben we bijvoorbeeld een consumentenactie ontwikkeld in samenwerking met het befaamde Italiaanse chocoladehuis Venchi. In deze periode krijgen consumenten bij hun aankoop of bestelling een fraai boek met een herfstprint gevuld met 200 gram fijne chocolade. Daarnaast wordt een beeldbank ontwikkeld waar productfoto’s en afbeeldingen ten behoeve van social media-uitingen, nieuwsbrieven en andere marketingdoeleinden worden geplaatst waar dealers kunnen inloggen. Er ligt een afspraak met onze fotostudio om alle modellen die zijn gefotografeerd ook in de andere kleuren goud te fotograferen, zodat de hele Jarrèl collectie in geel-, rosé- en witgoud beschikbaar is voor wat betreft het beeldmateriaal. Zo blijven we onze database verder uitbreiden en onze dealers ondersteunen om Jarrèl op de juiste manier onder de aandacht te brengen.” MEDIA “Het mediaplan is ook gestart”, vult Johan aan. “Wij hebben een bureau in de arm genomen om onze social media campagnes op een professionele manier aan te pakken en te stroomlijnen met de nieuwsbrieven die we sturen naar consumenten en geïnteresseerde juweliers. Uniformiteit is daarin key en dus zie je dezelfde onderwerpen, maar wel met een andere inhoud. Alle communicatie laten we ook synchroon lopen met de website Jarrel.com. We zien het aantal bezoekers op deze website snel groeien naar aanleiding van de aandacht in de media.” EVENTS OP LOCATIE Point of Sale materiaal is voor elk merk belangrijk om een juiste indruk te maken in de winkel en ook hierin is een stap gezet om Jarrèl in de winkels uit te lichten. “Dat kan bijvoorbeeld door een visual op maat van een vitrine te laten maken en daar de collectie te presenteren. Een voorbeeld daarvan is te zien op de cover van deze uitgave van De Juwelier. Voor deze gelegenheden stellen we gedurende enkele weken tot maximaal twee maanden een aanvullende collectie beschikbaar voor de verkoop in de winkel. Daarnaast zijn er afspraken gemaakt met juweliers waar wij deelnemen aan events in de winkel of op locatie. Consumenten krijgen tijdens deze events de gelegenheid om de gehele collectie te zien, te passen wat hen aanspreekt en natuurlijk om te kopen. Dit leidt tot grote klanttevredenheid en betrokkenheid, met mooie verkoopresultaten tot gevolg. De laatste ronde van het jaar komt er aan. We hebben nog een paar afspraken met Nederlandse juweliers en vervolgens hopen we dat alle juweliers in Nederland mooie verkopen gaan realiseren tot en met het einde van het jaar.” Wilt u meer weten over de creaties van Jarrèl of over een eventueel partnerschap, neem dan contact op met Jarrèl Exclusive Jewelry, tel. 050-2003063 of mail naar info@jarrel.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4