De Juwelier nr6-2022 Online

DE JUWELIER NR 6 2022 32 MARKETING Influencer marketing is niet nieuw. Bekende en ook minder bekende Nederlanders met een groot aantal volgers op social media-kanalen worden ingezet door merken en bedrijven om hun producten of diensten onder de aandacht te brengen. Dat kan betaalde content zijn, maar ook het toesturen van producten die deze personen mogen houden is een veelgebruikte constructie. Hoe is G-SHOCK in deze wereld gerold? “Eigenlijk zijn wij een tijdje geleden alweer benaderd door een aantal bekende mensen die onze horloges tof vinden en ze graag opgestuurd wilden krijgen. Wij zijn daar destijds een aantal keren akkoord mee gegaan, waardoor we best wel leuke exposure kregen op diverse kanalen waarop die mensen actief waren. Dat was het startschot onze influencer samenwerking”, aldus Erik. GENERATION Z Lucia is iemand die ruime ervaring heeft met influencer marketing en vertelt over de meerwaarde daarvan voor een merk als G-SHOCK. “We willen met G-SHOCK een nieuwe richting op en vooral een nieuwe doelgroep – Generation Z – bereiken. De doelgroep 35+ heeft nog steeds onze main focus en we blijven hen ook benaderen middels traditionele manieren van marketing, maar een nieuwe, jongere doelgroep vergt ook een andere manier van aanpak. Influencer marketing en videocontent is een van middelen die erg belangrijk is voor deze doelgroep, dus daar zetten we op in.” DIVANO Dat doet G-SHOCK nu in samenwerking met een aantal ambassadeurs, waarmee het lange termijn samenwerkingen heeft, zoals Divano Rommers. Hij is een professioneel danser en videograaf, BreakSquad Member en officieel G-SHOCK Ambassador met een groot aantal volgers op TikTok (40.000 ongeveer). Erik: “Divano past perfect bij het DNA van G-SHOCK. Het is voor ons heel belangrijk dat we een match zien met de persoon en hetgeen zij doen. Zo werken we ook succesvol samen met Redouan ‘Redo’ Ait Chitt, beter bekend Met influencer marketing bereikt G-SHOCK nieuwe generatie consumenten OP PRODUCTNIVEAU IS G-SHOCK EENMERK DAT EENONGEKENDE INNOVATIEDRANG TENTOONSPREIDT. DE MEEST REVOLUTIONAIRE FUNCTIES WORDEN TOEGEVOEGD AAN DE SPORTIEVE ANALOGE OF DIGITALE HORLOGEMODELLEN DIE BOL STAAN VAN DE SNUFJES EN VERVAARDIGD ZIJN VAN DE MEEST KWALITATIEF HOOGWAARDIGE MATERIALEN. NIET VOOR NIETS IS G-SHOCK AL ZO LANG EEN GEVESTIGDE NAAM IN DE HORLOGE-INDUSTRIE. IN ONS LAND HEEFT HET MERK HAAR STREPEN OOK AL RUIMSCHOOTS VERDIEND EN EEN STERK DEALERNETWERK OPGEBOUWD. DE RANDVOORWAARDEN STAAN ALS EEN HUIS MET PASSEND POINT OF SALE-MATERIAAL, GEDEGEN ONDERSTEUNING, EEN UITGEBALANCEERD AANBOD EN MARKETINGBELEID. OM DE NAAMSBEKENDHEID VOOR ZOVER HET KAN NOG VERDER TE VERGROTEN ÉN OM EEN NIEUW PUBLIEK TE BEREIKEN, RICHT G-SHOCK ZICH DE LAATSTE TIJD OOK OP INFLUENCER-MARKETING, WAARDOOR HET DE TOEKOMSTIGE DOELGROEP EN DAN NAME GENERATION Z (18 TOT 25 JAAR) AAN ZICH BINDT. HOE IS DEZE STRATEGIE TOT STAND GEKOMEN EN WAT HEEFT U DAAR ALS JUWELIER AAN? WIJ HOREN HET VAN ERIK VELTHOVEN - SENIOR SALES & MARKETING MANAGER – EN LUCIA MARTENS – SINDS KORT WERKZAAM BIJ CASIO ALS MANAGER BRAND COMMUNICATION & DIGITAL MARKETING.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4