De Juwelier nr6-2024 Online

Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche | November 2024 | 24e jaargang no. 6 | Prijs € 10,50 de juwelier Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Special FEESTDAGEN coverstory Minioro: alles onder eén dak, van ontwerp tot perfecte afwerking

Swing Jewels heeft nu ook een collectie met ECHTE DIAMANTEN, die volgens velen de MOOISTE collectie in 14/18K goud en diamant is. Deze collectie is perfect voor de sterke vrouw die weet wat ze wil. Ook Swing Jewels dealer worden? Bel dan voor een afspraak. +31 (0)20 6794633 | info@weiszgroup.com | swingjewels | swing-jewels.com ow terms Liv o your

DE JUWELIER NR 6 2024 3 In mijn vorige visie heb ik het uitgebreid gehad over het Jewels & Watches-concept en wat er in mijn ogen de reden van is dat er steeds minder bezoekers komen. Ik heb er veel reacties op gekregen en voornamelijk van mensen die het met mij eens waren. Dat er wat moet gebeuren, lijkt de organisatie ook wel in de gaten te hebben, want er staat het een en ander te veranderen. Dat zal bekend worden in 2025, maar ik weet dat men druk doende is het hele concept te herzien en wellicht zelfs compleet te herpositioneren. Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale juweliers- en bijouteriebranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Hoofdredactie: Coen de Jager c.dejager@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Visie Coen de Jager Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier c.dejager@gpmedia.nl De Juwelier besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Het is altijd goed om een kritische blik van buitenaf toe te laten. Wij doen dat zelf ook, want ook wij doen zeker niet alles goed. Zo hebben wij een groot aantal lezers onlangs nog gevraagd naar hun mening voor wat betreft ons magazine en onze uitingen. Wordt dat nog op prijs gesteld? Zijn er zaken die we anders zouden kunnen aanpakken? Zijn er onderwerpen die meer aandacht mogen krijgen? Allemaal relevante informatie die enorm waardevol is voor ons, omdat we daardoor inzicht krijgen in de behoeften van onze doelgroep, namelijk u. Wat uit dat lezersonderzoek kwam, stemde mij in ieder geval heel tevreden, want de commentaren kwamen er op neer dat we al heel goed bezig zijn, maar dat er her en der nog wat aandachtspuntjes zijn. We gaan deze opbouwende kritieken zeker ter harte nemen en ermee aan de slag. Net zoals de organisatie achter de Jewels & Watches Retailbeurs dat ook doet. Ik ben voor nu vooral heel benieuwd naar de uitkomst, maar daar zullen we u in het volgende jaar zeker over informeren. We zitten zo vlak voor de feestdagen en dat is toch altijd weer een periode van terugblikken. Dit jaar was er weer een met heel veel uitdagingen voor de hele branche. Uitdagingen die u als retailer hebt om relevant te blijven voor uw klanten, maar ook een piekende goudprijs en concurrentie uit onverwachte hoeken. Een andere juwelier of sieraden- en horlogeaanbieder is al lang niet meer uw enige concurrent. Alles wat met luxe te maken heeft, is dat wel. Gelukkig las ik de afgelopen dagen in navolging van het wankelen van Blokker (wellicht zijn ze nu al definitief failliet verklaard, maar op het moment dat ik dit schrijf is dat nog niet het geval) dat de winkelstraat met fysieke retailers zeker toekomst heeft. Dat is ook mijn overtuiging, mits de retailer zich weet te onderscheiden. Dat is en blijft de uitdaging ook voor het komende jaar. DE WINKELSTRAAT MET FYSIEKE RETAIL HEEFT ZEKER TOEKOMST

4 DE JUWELIER NR 5 2024 INHOUD P. 40 MARIUS UTENS Na bijna zestig jaar sluit de vertrouwde juwelierszaak Marius Utens uit het Limburgse Echt deze maand haar deuren. Voor eigenaresse Femke Utens, die jarenlang 24 uur per dag met de winkel bezig was, kwam de beslissing niet zomaar. P. 16 COVERSTORY Tweeëneenhalf jaar geleden nam Janne Wouters Minioro over en inmiddels mogen we stellen dat er achter de schermen een flinke inhaalslag is gemaakt. De collectie is verder gefinetuned, het POS-materiaal heeft een nieuwe uitstraling gekregen, de social media campagnes bereiken een groot publiek en het dealernetwerk is flink uitgebreid. P. 20 VAN DER MEULEN Van der Meulen Edelmetaal bestaat 225 jaar en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. “We gaan onze klanten bedanken. De komende drie maanden gaan we de hoogste edelmetaalvergoeding van Nederland en België voor sloopgoud, -zilver, vijlsel, lavuur en fijnbaren.” P. 10 INTERVIEW Alex Veerman startte drie decennia terug met Excellent Jewelry en inmiddels heeft zijn dochter Marije en haar vriend Stefan Bosboom als nieuwe generatie zijn opwachting gemaakt in het bedrijf. Sinds hun komst heeft Excellent Jewelry als groothandel een enorme digitaliseringsslag geslagen waardoor het haar klanten een multi-channel aanpak biedt. 10 20 16 40

DE JUWELIER NR 6 2024 5 P. 60 ELEPHANT REFINERY Elephant Refinery staat te boek als een specialist in afvalverwerking en recycling van edelmetalen en verwerkt in Slootdorp (sloop)goud, zilver, sieraden, dentale producten en elektronica om er zuiver goud en zilver en andere edelmetalen uit terug te winnen. Wat er is veranderd, is dat Elephant Refinery nu uw directe aanspreekpunt is voor de verwerking van uw oud goud. P. 64 SOLE LEONE Leone Langeslag is edelsteenkundige en oprichter van Sole Leone en viert bijna het 20-jarige bestaan van haar edelstenen-academie. In deze jaren heeft ze juweliers, verzamelaars en liefhebbers geholpen om het mysterie van edelstenen te ontrafelen. P. 72 JUWELIER IN BEELD In IJmuiden en omstreken is Juwelier Ris al sinds 1932 een begrip. Met Mitchel Ris heeft zich inmiddels de vierde generatie van de familie aangediend als eigenaar en zoals het altijd gaat, geeft hij op zijn eigen manier invulling aan het ondernemerschap dat komt kijken bij het runnen van een juwelierszaak. P. 50 CHRONOGLIDE Horlogemaken is een vak en een vakman als Kalle Slaap mag je gerust een autoriteit op dat gebied noemen. Met zijn YouTube-kanaal dat dezelfde naam draagt als zijn atelier – Chronoglide – weet Kalle de hele wereld te boeien door inzichtelijk te maken wat er allemaal komt kijken bij een reparatie, revisie of restauratie. 50 64 60 72

6 DE JUWELIER NR 6 2024 HORLOGES Dit horloge is gecreëerd door drie generaties van CVDK: Christaan van der Klaauw, Daniël en Maria Reintjes, en Pim Koeslag. De basis van deze creatie is geïnspireerd op de ‘CVDK Kepler’s Planetarium klok’, die Christiaan van der Klaauw in 1995 ontwikkelde. Daniël en Maria Reintjes ontwierpen het design, waarin de details van hun 15 jaar aan creatieve ontwikkelingen samenkomen. Dit is zichtbaar in de Aventurine Glass wijzerplaat en de nieuwe kast met ‘Klaauw’-vormige kastpoten. Pim Koeslag heeft het idee verder uitgewerkt met zijn technische expertise en de schetsen omgezet in een gedetailleerde 3D CAD-tekening. Het CVDK Grand Planetarium Eccentric Manufacture bevat een indrukwekkend aantal van 3.338 tandjes en is voorzien van een in-house ontwikkeld Manufacture Movement. Met de onthulling van dit bijzondere horloge vieren de drie generaties van CVDK 50 jaar aan astronomische complicaties. Meer informatie: Tel +31 (0)35 212 1974 | info@klaauw.com www.klaauw.com CHRISTIAAN VAN DER KLAAUW VIERT 50 JAAR MET HET GRAND PLANETARIUM ECCENTRIC MANUFACTURE 2024 markeert het gouden jubileum van Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches. De afgelopen 50 jaar staan bol van toewijding, innovatie en horlogerie van het hoogste niveau. Ter gelegenheid van deze mijlpaal presenteert het merk CVDK Grand Planetarium Eccentric Manufacture, het enige mechanische planetariumhorloge ter wereld dat de banen van alle acht planeten toont. In real-time worden de banen van Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus om de zon zichtbaar. Met zijn verleidelijke glimlach en stijlvolle uitstraling verovert Lucien Laviscount niet alleen de harten van kijkers, maar ook van de modewereld. Vrienden en volgers van het merk worden uitgenodigd om mee te praten op sociale media met #TommyHilfigerWatches, #TommyHilfigerJewelry en @TommyHilfiger. Voor meer informatie: PDA Group Tel. 075-670 70 75 www.pdagroup.nl LUCIEN LAVISCOUNT VERBINDT ZICH AAN TOMMY HILFIGER Lucien Laviscount is een getalenteerde Britse acteur en model, voornamelijk bekend om zijn rol in de populaire Netflix-serie ‘Emily in Paris’. Dit seizoen is hij hét gezicht van de Tommy Hilfiger horloges en sieraden herencollectie!

AT8238-84A / KALIBER H800 citizenwatch.eu The new Radio-controlled chronograph made of strong Super TitaniumTM and with a sustainable Eco-Drive technology. Always the right time. Everywhere Time for new horizons. W K R R K E O A O S O N T P I I Y

8 DE JUWELIER NR 6 2024 NIEUWS Snel en eenvoudig boren wordt gegarandeerd door een robuuste snijdende constructie met krachtige snijcapaciteit, in combinatie met ruim bemeten spaankanalen aan de zijkanten voor de afvoer van spanen. De levensduur van de boor wordt verlengd door het superharde, fijnkorrelige hardmetalen materiaal. Na het markeren van het boorgat en bij gebruik van koelmiddel (booremulsie) kunnen talloze perfecte gaten worden geboord met één en hetzelfde gereedschap, zonder wiebelen of klemmen. De druk moet direct vóór het doorbreken van het boorgat worden verminderd. Gebruik van koelmiddel wordt aanbevolen. De gereedschappen met een handstukschachtdiameter van 2,35 mm zijn verkrijgbaar in 12 verschillende diameters van ISO-maten 005 tot 016. Voor meer informatie, bezoek www.busch.eu EENVOUDIG BOREN IN HARDE EN MOEILIJKE MATERIALEN Niet alleen staal, maar ook platina, titanium, harde metaallegeringen, zilver en goud zijn moeilijk te bewerken met conventionele spiraalboren. Maar met de nieuwe speciale spiraalboor 4203S van BUSCH kunt u eenvoudig gaten boren in deze materialen, die nu verkrijgbaar zijn in de kleine ISO-maten 005 en 006. Voor de komende feestdagen heeft Jackie een fraai 14 karaats gouden collier ontwikkeld met twee schitterende edelstenen van natuurlijk wit topaas. De edelstenen hebben verschillende vormen, ovaal en rond, wat het collier een speels effect geeft. Uiteraard zorgt Jackie Gold ook voor bijpassende oorstekers. Met deze set zorgt Jackie dat uw feestlook niet alleen stijlvol, maar ook tijdloos is. Voor meer informatie: PDA Group Tel. 075-670 70 75 www.pdagroup.nl CREËER DE PERFECTE FEESTLOOK MET DE JACKIE KERSTSET De feestdagen staan voor de deur en dat betekent dat het voor veel mensen tijd is om te stralen! Als u een mooie 14 karaats gouden set wilt presenteren voor een klant die op zoek is naar een speciaal en betaalbaar cadeau, dan zijn de sieraden van Jackie Gold een mogelijke keuze.

GOUD KOOP JE BIJ DRIJFHOUT OPENINGSTIJDEN SHOWROOM: MAANDAG T/M VRIJDAG 8:30 - 16:30 UUR KEIENBERGWEG 12 - 1101 GB AMSTERDAM | T. (+31)0205648520 INFO@DRIJFHOUTNL.COM WWW.DRIJFHOUTNL.COM

10 DE JUWELIER NR 6 2024 INTERVIEW EXCELLENT JEWELRY “WE WILLEN DE PERFECTE PARTNER VOOR DE MODERNE JUWELIER ZIJN” Excellent Jewelry is al meer dan dertig jaar een bekende naam in de wereld van de sieraden. Alex Veerman startte drie decennia terug met zijn eigen groothandel en inmiddels heeft zijn dochter Marije en haar vriend Stefan Bosboom als nieuwe generatie zijn opwachting gemaakt in het bedrijf. Sinds hun komst heeft Excellent Jewelry als groothandel een enorme digitaliseringsslag geslagen waardoor het haar klanten een multi-channel aanpak biedt. “Met onze visie voor de ontwikkelingen - op het gebied van digitalisering en in de winkelstraten - van de komende jaren, investeringen in uitbreidingen van de collectie en een nieuw pand zijn we ervan overtuigd dat we noodzakelijke stappen hebben gezet om onze klanten ook de komende dertig jaar verder te kunnen ontzorgen.” Nog niet zo heel lang geleden heeft Excellent Jewelry een nieuw pand betrokken in Huizen. De nieuwigheid spat er nog van af en de fijne omgeving zorgt zonder meer ook voor het team van Excellent Jewelry voor nieuw elan. Ondanks dat wij al heel vaak over de sieradengroothandel en haar activiteiten hebben geschreven, is dit ook voor ons de eerste keer dat we Alex, Marije en Stefan face-to-face treffen. “Leuk om nu eens een gezicht bij de stem te hebben”, horen we van Marije als ze ons ontvangt in de prachtige showroom. “We treden niet zo vaak op de voorgrond, maar nu is de tijd om onszelf nog meer te profileren”, aldus Marije. “We hebben ook wel een goed verhaal te vertellen.” Echte juweliersfamilie Even terug naar het begin. “Ik kom uit een echte juweliersfamilie”, vertelt Alex over hoe Excellent dertig jaar geleden tot stand is gekomen. “Mijn opa en vader hadden een eigen juwelierswinkel hier in Huizen en ik ben zelf opgeleid uurwerkmaker. Dat is nog steeds mijn passie trouwens, vandaar ook de vele klokken hier. Ik werkte in de winkel van mijn vader voornamelijk achter de schermen in het atelier. Op een gegeven moment deed mijn vader zaken met iemand die gouden ringen verkocht en die man hield ermee op. Er was een behoefte, maar niet zo snel een oplossing. Ik had mijn blik al langer op de wijde wereld gericht en ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en zelf gouden ringen te gaan verkopen. Zodoende startte ik in 1992 met 250 modellen met allerlei gouden ringen en de verkoop daarvan sloeg aan. Mijn vrouw moest al snel bijspringen en na twee jaar nam ik een eerste vertegenwoordiger aan. Een goede stap dus, want er was toen ook al een grote behoefte aan mooie, kwalitatief hoogwaardige gouden sieraden. We hebben door de jaren heen onze eigen koers gevaren als het om collecties gaat. We staan bekend om een brede collectie met exclusievere modellen, waar juweliers ons goed voor weten te vinden.” Snelle levering “We hebben altijd ingezet op een snelle levering vanuit voorraad”, vervolgt Alex. “Meer dan 95% van wat de juwelier vandaag bestelt, wordt dezelfde dag geleverd. Dat is onze kracht. Een groot voordeel is ook dat ik vanuit mijn verleden het juweliersbloed door mijn aderen heb stromen en daardoor weet waar de grootste behoeften liggen. Zeker nu de nieuwe Het team van Excellent Jewelry

DE JUWELIER NR 6 2024 11 generatie in de vorm van Marije en Stefan zijn intrede heeft gedaan en zijn stempel heeft gedrukt, kunnen we nog meer voldoen aan de behoeften van onze klanten.” Drie-eenheid Dat Marije in de voetsporen van haar vader is getreden, was nog niet zo voor de hand liggend. “Als bijbaantje om te helpen vond ik het wel leuk, maar ik heb na mijn opleiding Media & Communicatie gewerkt bij modebladen zoals Grazia en Cosmopolitan. Dat vond ik heel leuk, maar op een gegeven moment stokte dat een beetje. Mijn vader vroeg mij in die periode om samen een webshop te ontwikkelen voor Excellent en dat triggerde alles. Van het een kwam het ander en hebben we grote stappen gezet de afgelopen tien jaar op het gebied van marketing en communicatie. Voorheen waren we vooral gericht op het aanbieden van een goede collectie, maar tegenwoordig hebben we daarnaast óók een sterke merkbeleving met aansprekende campagnes en luxe POS-materialen en brochures. We hebben echt breed ingezet op een goede ondersteuning. We bieden een heel compleet verhaal en met Stefan en zijn kennis van digitalisering erbij hebben we een mooie drie-eenheid van mensen die elkaar perfect aanvullen.” Digitale strategie Naast een exclusieve sieradencollectie vol luxe en unieke ontwerpen heeft Excellent Jewelry de laatste jaren dus sterk ingezet op een digitale strategie om juweliers maximaal te ondersteunen. “Onze kracht is nu dat we echt een intensieve samenwerking met de juwelier opzoeken”, zegt Marije. “We maken samen met onze klanten strategische plannen en dan met name gericht op online profilering. Juist daar ligt onze expertise ook. We investeren heel veel in onze digitalisering en online uitingen en aanwezigheid, maar daarmee kunnen we onze klanten ook weer oplossingen aanbieden, waardoor ze zichzelf goed kunnen presenteren. We bieden passend beeldmateriaal, online advertising, content, etc. Het is een duidelijke wisselwerking. Als onze klanten het goed doen, is dat goed voor ons. Je hoeft niet meteen een hele webshop te hebben, wil ik nog benadrukken. Wel een online etalage waarmee je laat zien wat je hebt, want dat is noodzaak tegenwoordig. Voor klanten bieden we daarom ook een gepersonaliseerde online etalage, die de consument direct inzicht geeft in de complete collectie sieraden, op een fraaie manier gepresenteerd in uw eigen huisstijl.” Marije heeft vanuit haar achtergrond veel ervaring met media en communicatie. Stefan daarentegen komt uit de IT-branche en heeft daar weer heel veel kennis van. De digitaliseringsslag die geslagen is komt dus ook mede op zijn conto. “We hebben een sterk digitaal verkoopkanaal in de vorm van onze website. Hier kunnen juweliers samen met hun klanten moeiteloos door onze volledige collectie bladeren en na inloggen hebben juweliers direct toegang tot actuele inkoopprijzen en voorraadstatussen, waardoor bestellingen met slechts een paar klikken kunnen worden geplaatst. We zetten grote stappen op IT-gebied en daarvan profiteren onze klanten. Dat zorgt ervoor dat we nu en in de toekomst samen het verschil kunnen maken.” Aurore Jewelry Sinds vier jaar heeft Excellent Jewelry ook een eigen labgrown diamant sieradenmerk met Aurore Jewelry. “We waren het eerste sieradenmerk in Nederland dat zich richtte op labgrown diamant. We zagen de potentie van labgrown diamant en hebben een mooie collectie samengesteld waarmee we toegevoegde waarde geven aan het assortiment van een juwelier. We hebben gekozen voor een hoogwaardige sieradencollectie, gemaakt van 18 karaats, gerecycled goud en een authentieke merkbeleving. Het verhaal wordt steeds beter verteld, mede door de goede informatieverstrekking vanuit ons aan winkelpersoneel, en de bewustwording rondom labgrown diamant verandert vanuit de juweliersbranche. De mindset is anders en het wordt ook door de consument meer en meer omarmd. In de afgelopen jaren hebben we al een mooie lijst met dealers opgebouwd waar we erg fijn mee samenwerken. Alle dealers zijn dan ook erg enthousiast over het product én het merk. De toenemende vraag zien we ook duidelijk terug in de verkoopresultaten die een continue groei laten zien bij alle dealers. Een ontwikkeling waarvan we zeker weten dat dit door gaat zetten gezien de toenemende bekendheid en onze marketing inspanningen!” Familiebedrijf Ondanks alle (technologische) ontwikkelingen en online profilering, benadrukt Marije dat Excellent Jewelry geen ‘robotbedrijf’ is. “We zijn nog steeds een klein, flexibel familiebedrijf waar persoonlijk contact en interactie net zo belangrijk blijven. We kennen alle klanten persoonlijk en zoeken ook juist het klantencontact, maar we zien ook dat de wereld verandert en daar spelen we op in. Onze klanten kunnen daar juist van profiteren. We zoeken de interactie met hen ook steeds meer op en organiseren sparringsessies waar we samen kunnen kijken hoe wij hen nog meer kunnen ontzorgen. We maken bijvoorbeeld een websitescan om te zien hoe je die online etalage kunt optimaliseren. En we kunnen in onze nieuwe showroom nu ook perfect klanten ontvangen om ze te laten zien wat we doen en bieden. We hebben het al vaker gezegd, maar we willen de perfecte partner voor de moderne juwelier zijn.” Geen concessies in kwaliteit Waar Excellent Jewelry dus volledig ondersteunt met service, is het assortiment in alles leidend. “Kwaliteit gaat boven kwantiteit”, aldus Alex. “We hebben voor juweliers altijd de mooiste sieraden geselecteerd en hebben een breed aanbod waar ze zich mee kunnen onderscheiden. Waar we sterk in zijn, moeten we ook sterk in blijven en vandaar dat we ook geen concessies doen in kwaliteit.” Voor vragen kunt u contact opnemen via info@excellentjewelry.nl tel. 035-5259599 | www.excellentjewelry.nl VOORHEEN WAREN WE VOORAL GERICHT OP HET AANBIEDEN VAN EEN GOEDE COLLECTIE, MAAR TEGENWOORDIG HEBBEN WE DAARNAAST ÓÓK EEN STERKE MERKBELEVING MET AANSPREKENDE CAMPAGNES EN LUXE POS-MATERIALEN EN BROCHURES ▲ Alex en Marije Veerman en Stefan Bosboom

Dé specialist in recycling en raffinage van edelmetaal www.elephantrefinery.nl +31 (0)85 - 04 10 030 Slootvaartweg 8, Slootdorp Wij verwerken voor juweliers en edelsmeden onder meer sloopgoud en sloopzilver, oude sieraden, beleggingsmunten en baren, vijlsel, bankvuil en boorsels. Met onze unieke én mileuvriendelijke manier van raffineren behalen wij de hoogste zuiverheid. Wij garanderen een zorgvuldig en veilige verwerking van uw materiaal. Daarnaast bieden wij een snelle doorlooptijd en een hoog rendement op uw teruggewonnen edelmetalen. Onze website is het online startpunt voor het laatste nieuws en info over Bijou Moderne, onze diensten en producten. Vraag uw inlogcode aan! www.bijoumoderne.nl Bijou Moderne, dé groothandel voor elke juwelier, horlogemaker, goud- en zilversmid. Vraag uw catalogus aan! 808 pagina’s boordevol info Bijou Moderne Ook voor edele metalen van Hafner gaat u naar Bijou Moderne Fournituren • Gereedschappen • Machines • Metalen Edelstenen • Batterijen • Rijggaren • Poetsmiddelen Verpakkingen • Sluitingen • Horlogerie • Presentatie Bijou Moderne • Edisonlaan 36-38 • 2665 JC Bleiswijk • Holland • T 010 - 529 66 00 • E info@bijoumoderne.nl Compleet assortiment met meer dan 50.000 artikelen uit voorraad leverbaar!

DE JUWELIER NR 6 2024 13 HORLOGES Als de wijzer naar links wijst, is het tijd om het uurwerk met een kleine draai aan de kroon op te winden. Voor wie het horloge dagelijks draagt, zal deze handeling zelden nodig zijn, waardoor de drager zonder zorgen kan genieten van de tijd. De Primatic, die in 2022 werd gelanceerd, heeft nu een nieuwe historische uitstraling gekregen. Het iconische ‘365’-wijzerplaatontwerp, bekend van MeisterSinger, doet denken aan de tijden waarin horloges nog aan kettingen werden gedragen. Met stijlvolle gouden accenten en decoratieve letters voor het logo en de modelnaam straalt het horloge een nostalgische charme uit. De zongeborstelde wijzerplaat, verkrijgbaar in de kleuren staalblauw en bordeauxrood, geeft een prachtig glanzend effect in het licht. De robuuste kast van 41,5 mm maakt het horloge geschikt voor elke pols, terwijl de hoogwaardige afwerking en de lederband in cognac, croco of bruin het geheel een luxueuze uitstraling geven. MEISTERSINGER DOORBREEKT TRADITIE MET TWEEDE WIJZER IN PRIMATIC 365 Hoewel MeisterSinger bekendstaat om zijn horloges met één wijzer breekt het merk met deze traditie met de Primatic 365, die beschikt over een functionele tweede wijzer. Naast de grote wijzer, die de tijd in intervallen van vijf minuten op de rand van de wijzerplaat toont, heeft de Primatic een extra wijzer die fungeert als gangreserve-indicator. Deze toevoeging maakt het mogelijk om de energiereserve van het horloge eenvoudig te controleren, vergelijkbaar met een brandstofmeter in een auto. Je weet dus altijd hoe vol de ‘tank’ is. Meer informatie: Time Company | www.meistersinger.com Betrouwbaarheid en precisie Zoals bij de overgrote meerderheid van MeisterSinger-horloges kan het precisiewerk van het Zwitserse uurwerk worden bekeken door de transparante glazen achterkant. Het zorgt ervoor dat de veer automatisch in kleine stapjes door de rotor wordt opgewonden door middel van een tandwieloverbrenging door de armbewegingen van de drager. De SW270 van de Primatic kan zo ongemerkt een gangreserve opbouwen tot 38 uur. Dit betrouwbare mechanisme, gecombineerd met een stevige edelstalen kast en saffierglas, maakt de Primatic niet alleen een stijlvol accessoire, maar ook een duurzaam instrument. Het model Primatic 365 is een reflectie van MeisterSingers kernwaarden: eenvoud, innovatie en kwaliteit. Voor liefhebbers van vakmanschap en minimalistisch design biedt dit horloge het beste van twee werelden: een kalme blik op de tijd en een eerbetoon aan een rijke horlogetraditie. Elke blik op het horloge herinnert je aan de essentie, namelijk het moment.

14 DE JUWELIER NR 6 2024 SIERADEN Niet alleen de tubogas armband maar ook statement oorbellen, grove colliers en bold rings winnen steeds meer aan populariteit. Deze statement sieraden zijn perfect voor wie een gedurfde en moderne look wil neerzetten. Met het exclusieve The House Of Jewels biedt Kasius een uitgebreide collectie sieraden die perfect inspelen op deze eigentijdse trend, met behoud van de kwaliteit en vakmanschap. Voor meer informatie: L. Kasius Sieraden | Tel. 0180-462700 | www.l-kasius.nl THE HOUSE OF JEWELS GOES BOLD! Kasius Sieraden kondigt met trots aan dat The House Of Jewels op 20 november weer in de LINDA. te bewonderen was met een prachtige tubogas armband, exclusief verkrijgbaar via Kasius. Deze armband sluit aan bij de huidige trend van bold sieraden, die nu enorm populair zijn. Denk hierbij aan opvallende, robuuste ontwerpen die kracht en elegantie combineren. In de nieuwe illustratie zien we Largo Winch op de achterkant van de kast, met een tas over zijn schouder en een Raymond Weil horloge om zijn pols. Op de achtergrond zijn de vlaggen van Zwitserland en de stad Geneve te zien, evenals ‘Belle Epoque’ raderstoomboten. Francq’s gedetailleerde stripstijl brengt de avontuurlijke geest van Largo tot leven, waarbij kleuren en symbolen uit zijn strips zijn verwerkt in het ontwerp. Gedurende het hele ontwerpproces is de wereld van Largo Winch een integraal onderdeel geworden van het horloge. Zo is de kleur van dollarbiljetten (Pantone 4214C) gekozen omdat deze een sterke associatie heeft met het thema geld en rijkdom, dat vaak terugkomt in de verhalen van Largo. Het horloge heeft een ronde kast met een diameter van 39,5 mm en is voorzien van de dollar-groene kleur, die meteen zichtbaar is op de wijzerplaten van de Chronograph Tri Compax en een kalfsleren band. Dit nieuwe sportchique horloge maakt deel uit van een trio van Chronograph Tri-Compax-modellen die wereldwijd gelanceerd worden. Voor meer informatie: Weisz Group Tel. 020-6794633 | www.weiszgroup.com UNIEKE LIMITED EDITION CHRONOGRAPH TRI-COMPAX VAN RAYMOND WEIL EN LARGO WINCH Raymond Weil heeft een unieke Limited Edition uitgebracht van de Chronograph Tri-Compax uit de Millesime collectie met de iconische stripheld Largo Winch. Philippe Francq, de beroemde Belgische striptekenaar, heeft het horloge opnieuw vormgegeven met een nieuw scenario. Het horloge is beperkt tot slechts 300 genummerde exemplaren.

GM-2110

16 DE JUWELIER NR 6 2024 COVERSTORY JANNE WOUTERS GEEFT MINIORO DE AANDACHT DIE HET VERDIENT Tweeëneenhalf jaar geleden nam Janne Wouters Minioro over en inmiddels mogen we stellen dat er achter de schermen een flinke inhaalslag is gemaakt. De collectie is verder gefinetuned, het POS-materiaal heeft een nieuwe uitstraling gekregen, de social media campagnes bereiken een groot publiek en het dealernetwerk is flink uitgebreid. Daarnaast is Janne met haar team nu ook in staat om het gehele productieproces van A tot Z te realiseren, want er is een volledig atelier gerealiseerd achter haar juwelierswinkel in Hapert. Zelf spreekt ze van een grote professionaliseringsslag. “We hebben grote stappen gezet en de basis is er nu zoals het moet. Tijd dus voor de volgende uitdagingen.” Wat die zijn, vertelt Janne ons. Janne is jong en hyper ambitieus. Op haar 18e opende ze haar eigen winkel en atelier in Hapert en op haar 22e nam ze het sieradenmerk Minioro over. Een paar jaar later heeft ze dat merk weer op de kaart gezet, maar haar ambities reiken nog veel verder. “Sinds de laatste keer dat we elkaar spraken, (september 2022, red.) is er veel veranderd”, zegt Janne als understatement. “Destijds waren Marjolein (Janne’s rechterhand die zich volledig richt op Minioro, red.) en ik alleen. Inmiddels doen we alles met zijn elven. Met alles bedoel ik het draaiende houden van de winkel en het atelier, naast alle werkzaamheden die bij Minioro komen kijken. Die uitbreiding was ook wel nodig, maar het geeft aan dat het snel gaat.” Klein, fijn en persoonlijk De afgelopen jaren heeft Janne gebruikt om Minioro naar haar eigen hand te zetten. “We hebben de collectie herzien en geoptimaliseerd. Je vindt nu eigentijdse sieraden terug in het assortiment, passend bij de vraag. Minioro staat voor klein, fijn en persoonlijk en dat zie je ook terug in de collectie. De kwaliteit is daarnaast van hoog niveau, zoals ik dat als goudsmid ook nastreef. Daarnaast hebben we ons POS-materiaal naar een hoger niveau gebracht. We hebben een mooi display waarop alles breed gepresenteerd kan worden en we bieden onze juweliers een totaalpakket aan. Denk daarbij ook aan social media content die de juiste boodschap overbrengt van Minioro naar de consument, want dat is tegenwoordig heel belangrijk. We ontzorgen onze juweliers en leveren bovenal kwalitatief hoogwaardige gouden sieraden waarmee wij ons onderscheiden.” Janne Wouters ▶

DE JUWELIER NR 6 2024 17 Zelf produceren Juist dat onderscheiden staat bij Janne zeer hoog in het vaandel. Niet alleen met de collectie, de uitstraling en de uitingen, maar zeker ook met service. “We garanderen een snelle levertijd van onze producten, ook voor de vele gepersonaliseerde producten zoals naamkettingen en zelf samengestelde bedelarmbanden. Omdat we hier alles van A tot Z produceren, kunnen we onze basiscollectie binnen drie dagen leveren. De gepersonaliseerde sieraden hebben een levertijd van 5 dagen.” Gold Casting Nederland Janne leidt ons rond door het atelier, dat de afgelopen jaren een flinke upgrade heeft gekregen, vertelt ze. “We hebben geïnvesteerd in een 3D-printer en hebben ook een eigen gieterij opgezet, waardoor we niet langer afhankelijk zijn en de hele productie in eigen beheer kunnen houden. Dit maakt ons flexibel, we kunnen snel leveren en zelfs de productie voor derden verzorgen. Dit doen we onder een apart bedrijf, namelijk Gold Casting Nederland. Daarnaast hebben we een eigen basiscollectie solitair- en memoire ringen ontwikkeld, die we presenteren aan de juwelier. Zo maken we optimaal gebruik van alle mogelijkheden.” België Waar Minioro als merk al enige bekendheid genoot, is het voor Janne een ambitie om die naamsbekendheid verder te vergroten, ook buiten onze landsgrenzen. “Minioro staat goed aangeschreven en het dealernetwerk breidt zich verder uit. In dat opzicht hebben we een grote stap gezet en willen we verdergaan. We gaan ons ook aan België presenteren en zoeken daar nu actief naar een agent. Het is de bedoeling om volgend jaar deel te nemen aan ORODIA in Brussel.” En over twee jaar? Janne, Gold Casting en het Minioro-team zijn vastberaden en richten zich met vertrouwen op de toekomst. “Onze collectie is nu perfect gestructureerd en we zijn er erg trots op, maar natuurlijk hebben we al volop plannen voor de volgende stappen. Dit zal niet alleen leiden tot meer dealers, maar we hebben nu ook de capaciteit om hen optimaal te bedienen met Minioro. Waar staan we over twee jaar? Mijn ambitie is duidelijk: ik hoop dat Minioro tegen die tijd een merk is dat consumenten direct herkennen, waar ze niet meer omheen kunnen en zich mee verbonden voelen. Daarom werken we nu al hard aan een uitstraling en communicatie die zich onderscheiden door uniciteit en authenticiteit. We hebben genoeg ambities. We gaan ervoor zorgen dat iedereen over twee jaar Minioro kent.” Meer informatie: Minioro: Tel. +31 (0)6 18 39 11 34 www.minioro.nl info@minioro.nl Gold casting: Tel. +31 (0)6 24 41 07 61 info@goldcasting.nl

Locatie: Schiphol-Rijk Pas Diamonds, een familiebedrijf en groothandel in gouden juwelen met diamant, is op zoek naar een Goudsmid en/of Diamantzetter. Ben jij een vakman/-vrouw met oog voor detail en passie voor juwelen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Goudsmid en/of Diamantzetter (fulltime) Wat ga je doen? • Het vervaardigen, repareren en aanpassen van gouden juwelen • Het zetten van diamanten en andere edelstenen • Het werken met diverse materialen en technieken om hoogwaardige sieraden te maken Wat zoeken wij? • Ervaring als goudsmid en/of diamantzetter (combinatie is een pré) • Oog voor detail, precisie en kwaliteit VACATURE Commercieel Medewerker VACATURE • Zelfstandigheid en een proactieve werkhouding • Werkzaam maandag t/m vrijdag 8:30-16:30 Wij bieden: • Een uitdagende fulltime functie in een groeiend familiebedrijf • Een prettige werkplek met ruimte voor vaktechnische groei • Goed salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden • Prettige werktijden Geïnteresseerd? Stuur je CV en motivatie naar hr@pasdiamonds.nl. Vragen? Bel ons op 020 696 0146. Locatie: Schiphol-Rijk Pas Diamonds, een familiebedrijf en groothandel in gouden juwelen met diamant, zoekt een Commercieel Medewerker. Ben jij klantgericht, communicatief sterk en heb je een passie voor juwelen? Dan zoeken wij jou! Wat ga je doen? • Adviseren en ondersteunen van klanten in de showroom, telefonisch en per e-mail • Offertes opstellen en orders verwerken • Het versterken van klantrelaties en het opvolgen van leads Wat zoeken wij? • Commerciële instelling met sterke communicatieve vaardigheden • Ervaring in de juwelen- of modebranche is een pré • Zelfstandig en teamgericht kunnen werken • Werkzaam maandag t/m vrijdag 8:30-16:30 Wij bieden:* • Een afwisselende functie in een groeiend familiebedrijf • Goed salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden • Prettige werktijden Geïnteresseerd? Stuur je CV en motivatie naar hr@pasdiamonds.nl. Vragen? Bel ons op 020 696 0146.

DE JUWELIER NR 6 2024 19 HORLOGES De GMC-B2100 bouwt voort op het succes van de GA-2100, het eerste model in de 2100-stijl dat in 2019 werd gelanceerd. De GA-2100 introduceerde een eigentijdse versie van het oorspronkelijke G-SHOCK-ontwerp met zijn kenmerkende achthoekige vorm. Het slanke en stijlvolle uiterlijk van dit horloge wist wereldwijd veel horlogeliefhebbers te bekoren. Met de GMC-B2100 zet Casio deze traditie voort door een volledig metalen uitvoering te introduceren, die niet alleen elegantie uitstraalt, maar ook blijft voldoen aan de bekende schokbestendigheid van de G-SHOCK-reeks. Hoogwaardige afwerking Het nieuwe horloge onderscheidt zich door de zorgvuldige afwerking van zowel de band als de bezel. De bovenkant van de bezel heeft een verfijnde haarlijnbehandeling ondergaan, terwijl de zijkanten een gepolijste spiegelafwerking hebben gekregen, wat een luxe uitstraling geeft. De wijzerplaat is voorzien van drie functionele inset-dials, vervaardigd met geavanceerde bewerkings- CASIO LANCEERT NIEUWE G-SHOCK MET OCTOGONALE BEZEL EN CHRONOGRAAF-FUNCTIE Casio’s nieuwste aanwinst in de G-SHOCK-lijn van schokbestendige horloges is de GMC-B2100. Dit nieuwe model is een volledig metalen chronograafhorloge in de 2100-stijl, dat zich kenmerkt door een iconische octagonale bezel en een analoge wijzerplaat. De G-SHOCK-serie, bekend om zijn robuuste en duurzame horloges, krijgt hiermee een verfijnde toevoeging die zowel stijlvol als functioneel is. technieken en afgewerkt met dampdepositie, wat resulteert in een hoogwaardige textuur en uitstekende leesbaarheid. Het iconische octagonale ontwerp komt ook terug in de ring van de inset-dial bij de 9-uur positie en de schroefkroon, wat het horloge een krachtige en opvallende uitstraling geeft. Stijlvol en praktisch De GMC-B2100 is niet alleen een stijlvol accessoire, maar biedt ook diverse praktische functies. Het horloge is uitgerust met Casio’s Tough Solar oplaadsysteem, dat zowel zonlicht als kunstmatig licht omzet in energie. Hierdoor is het vervangen van de batterij overbodig. Bovendien beschikt het horloge over de Mobile Link-functie, die via Bluetooth® verbinding maakt met een smartphone. Deze functie maakt het mogelijk om de tijd automatisch aan te passen en instellingen zoals alarmen en wereldtijd eenvoudig aan te passen. Meer informatie: Casio Benelux Tel. 020-545 1070 | www.casio.nl

20 DE JUWELIER NR 6 2024 INTERVIEW dat een serieuze waarde vertegenwoordigt. Bij de ingang worden we hartelijk ontvangen door Marc Breitsma en een nieuw gezicht: zijn zoon Sebastiaan. De aanleiding van ons bezoek is het 225-jarig bestaan en zijn intrede in het bedrijf waar vader Marc al sinds 1991 werkt. “Ik ben destijds als broekie van 21 jaar aangenomen door Jaap van der Meulen en dan is het mooi dat mijn zoon nu in mijn voetsporen treedt.” Jaap van der Meulen De historie van Van der Meulen Edelmetaal gaat terug naar het jaar 1799. Onder de leiding van Jaap van der Meulen – die helaas afgelopen april overleden is – heeft het bedrijf zeker de afgelopen decennia grote stappen gezet. “Jaap was de grondlegger van alles wat je hier nu ziet”, aldus Marc. “Hij heeft ervoor gezorgd dat we in de jaren ’80 van de vorige eeuw in de edelmetaalverwerking zijn gestart, waar we daarvoor de focus hadden op de zilversmederij. Jaaps grootste triomf is natuurlijk dat we in 2002 als tweede waarborginstelling zijn aangewezen door de minister van Economische Zaken. Hij was een strateeg en beleidsvoerder die altijd twee stappen vooruit dacht. Voor mij was hij een inspiratiebron en mijn beste vriend. We vertrouwden elkaar blindelings en het gemis is dan ook groot.” Een mooi feit is dat Sebastiaan de laatste persoon is die Jaap van der Meulen aannam. “Ik verzorgde de afgelopen vier jaar de online marketing OOK NA 225 JAAR ZET VAN DER MEULEN EDELMETAAL KLANTEN OP DE EERSTE PLAATS Van der Meulen Edelmetaal bestaat 225 jaar. Een geweldige mijlpaal die ook niet onopgemerkt voorbij gaat. De verwerker van edelmetaal voor juweliers, edelsmeden, tandartsen, tandtechnische laboratoria en industriële organisaties heeft in de afgelopen ruim twee eeuwen haar meerwaarde ruimschoots bewezen. Zeker in de huidige markt waar veel verwerkers actief zijn, weet Van der Meulen zich te onderscheiden met een service gedreven aanpak waarbij de samenwerking met de Edelmetaal Waarborg Nederland als onafhankelijke partner een cruciaal onderdeel is. Maar natuurlijk red je het niet alleen daarmee om zo lang succesvol te zijn. Wat dan wel? Dat horen wij van Marc Breitsma en zijn zoon Sebastiaan, die in zijn vaders voetsporen getreden is. Sebastiaan en Marc Breitsma Voor degenen die wel eens bij Van der Meulen Edelmetaal op bezoek zijn geweest, zal het herkenbaar zijn, maar als we het terrein van het bedrijf oprijden heb je toch altijd gevoel of je een maximaal beveiligde gevangenis binnentreedt. De zuilen voor de poort zakken de grond in en het grote hek omgeven door balustrades en schrikdraad schuift open. Je komt niet zomaar dit terrein op en met een goede reden natuurlijk. Als grote speler in de verwerking van edelmetaal is er veel materiaal aanwezig

DE JUWELIER NR 6 2024 21 met mijn eigen bedrijfje voor Van der Meulen Edelmetaal en in die hoedanigheid kwam ik hier ook wel eens langs. Dan ging ik bij Jaap langs en babbelden we wat bij. Op een gegeven moment vroeg hij aan mij wat ik op dat moment deed. Ik volgde de opleiding HBO Commerciële Economie en die was bijna afgerond. Hij vroeg me of ik geen interesse had om bij Van der Meulen Edelmetaal te komen werken. Destijds wilde ik eerst nog graag een masteropleiding Bedrijfskunde volgen en heb dus in eerste instantie de boot afgehouden. Die heb ik dit jaar afgerond en daarna heb ik al snel toegehapt. Ik heb alle facetten van het bedrijf doorlopen, van het smelten tot aan het klanten bezoeken, en ik zie mijn toekomst inmiddels hier. Het is voor mij een mooie stap. Ik kreeg nog een heel mooi compliment van Jaap voor zijn overlijden. Hij zag in mij hetzelfde als bij mijn vader en dat zorgde ervoor dat hij zeker wist dat mijn plek hier is.” De beste Zodoende is Sebastiaan dus fulltime zich aan het storten op de sales en marketing en heeft Marc een opvolger uit zijn eigen gelederen gevonden. “Ik ben nu volop de baan op aan het gaan om de mensen het verhaal te vertellen en de meerwaarde van Van der Meulen Edelmetaal te laten ervaren. Er is een hele goede basis en spreiding en het komt er simpel gezegd op neer dat we de beste zijn in edelmetaalverwerking. ” Transparant Dat vraagt om extra uitleg natuurlijk. Marc: “Wat voor ons spreekt, is dat we volledig transparant werken. Er is toch nog steeds bij heel veel juweliers en goudsmeden een prangende vraag als het gaat om de verwerking van hun producten: krijg ik waar ik recht op heb? Smelten kan iedereen, maar wat in ons voordeel werkt is dat we door de onafhankelijke analyse die gedaan wordt door Edelmetaal Waarborg Nederland – waar Jaap zijn zoon Sipke de leiding heeft – een objectief en eerlijk eindresultaat krijgen. De Edelmetaal Waarborg Nederland wordt gecontroleerd door de Raad van Accreditatie en heeft verder geen commercieel belang. Dus waar je recht op hebt, krijg je hier gegarandeerd.” “Wat het ook moeilijk maakt, is dat je bij andere partijen moet vertrouwen op de analyse, die in eigen beheer uitgevoerd wordt door een commercieel laboratorium”, vervolgt Marc. “Het is nu eenmaal kostenverhogend om een dergelijke onafhankelijke analyse te laten uitvoeren, dus vandaar dat wij ook zo blij zijn met de samenwerking. We merken dat het ook veel vertrouwen wekt, want vanuit België worden we ook steeds beter ▲ Een van de andere grondleggers Jan van der Meulen aan het werk in de zilversmederij Een groot deel van de historie van Van der Meulen Edelmetaal was het bedrijf een zilversmederij en dit wolmandje uit 1811 is daar nog een tastbaar bewijs van. DE KOMENDE MAANDEN GAAN WE DE HOOGSTE PRIJS BIEDEN VOOR ALLE EDELMETALEN gevonden. Ik denk serieus dat de halve Belgische markt zijn spullen ook door ons laat ophalen om hier te verwerken. Onze eigen mensen reizen naar onze klanten om de producten op te halen. Dit transport is beveiligd en verzekerd en zorgt ervoor dat we niet afhankelijk zijn van andere transporteurs. Ook dat is weer service verhogend. En we hebben een zeer snelle verwerkingstijd. Vandaag aangeleverd is morgen het geld op je rekening. Dat kan trouwens ook een gewichtsrekening zijn, want dat bieden we onze klanten ook als mogelijkheid natuurlijk.” Digitaliseringsslag Een andere mogelijkheid die Van der Meulen Edelmetaal nu biedt, is een digitaal halffabricaten systeem. Sebastiaan: “We hebben de afgelopen maanden gebruikt om een digitaliseringsslag te maken, waar ik natuurlijk al veel ervaring mee heb. Zodoende is er nu ook een digitaal halffabricaten systeem. Daarop vind je maar liefst 1.500 halffabricaten van ringen tot plaat en draad terug die je online kan bestellen. Dit systeem is te koppelen met je gewichtsrekening, zodat je daarmee de halffabricaten kan bestellen. Dat biedt onze klanten nog meer gemak.” Hoogste prijs De komende maanden wordt het 225-jarig bestaan gevierd en wel met een zeer genereuze actie. “We gaan onze klanten bedanken. De komende drie maanden gaan we de hoogste edelmetaalvergoeding van Nederland en België bieden voor sloopgoud, -zilver, vijlsel, lavuur en fijnbaren. Krijg je ergens een betere prijs? Wij gaan erover heen. We hebben deze mijlpaal mede te danken aan juweliers en goudsmeden en op deze manier kunnen we wat voor ze terug doen.” Meer informatie: Van der Meulen Edelmetaal B.V. Tel. 0513-468110 | info@meulen.nl | www.meulen.nl

Mark Hastman mark.hastman@ice-watch.com tel : +31 6 31991580 Maurice Van Gelderen maurice.vangelderen@ice-watch.com tel : +31 6 55891122 TIME FOR BUSINESS & HOLIDAY.

DE JUWELIER NR 6 2024 23 SIERADEN ONTDEK DE FONKELENDE WERELD VAN JOY & JULIA Joy & Julia bestaat uit een collectie 14 karaats gouden ringen, hangers, oorknoppen gecombineerd met schitterende zirkonia vanaf € 99,00. Tevens biedt het trendy merk een mooie collectie Italiaanse gouden armbandjes met bijpassende colliers. Deze sieraden hebben een jonge, tijdloze uitstraling en vormen een goede basis in een betaalbare prijsklasse in 14 karaat goud. Must haves dit najaar Dit najaar komt Joy & Julia met een uitbreiding in gouden ringen met zirkonia in railzetting, solitair en fantasie zetting. Ook zijn er nieuwe modellen ringen zonder zirkonia: eigentijds en casual gestyled. Voor de feestmaand zijn er mooie sieraden met gekleurde steentjes verkrijgbaar. Ook is de collectie verder uitgebreid met gouden armbandjes met bijpassende colliers uit Italië. Joy & Julia sieraden zijn een genoegen om te schenken, een genot om te ontvangen of gewoon om jezelf eens te verwennen. Voor elke wens en persoonlijke smaak biedt Joy & Julia een schitterende keuze tegen een betaalbare prijs. Het aantal Joy & Julia dealers is de laatste jaren flink uitgebreid en het jonge en eigentijdse merk is nu bij meer dan 100 juweliers te koop. Dit najaar breidt Vroemen Trading de collectie van Joy & Julia uit met eigentijdse modellen, van tijdloos en chique, tot feestelijk en kleurrijk. Voor elke wens en persoonlijke smaak biedt Joy & Julia een schitterende keuze. Het assortiment van Joy & Julia is uitgevoerd in 14 karaats geelgoud bezet met fonkelende zirkonia. Verkoopondersteuning Vroemen Trading ondersteunt het merk met een mooie strakke witte display met mintgroene accenten, mooie verpakkingsdoosjes, fluwelen pouches en folders. Voor het najaar is een mooie feestelijke visual ontworpen die bij de display geplaatst kan worden. Joy & Julia dealers worden tevens ondersteund met digitaal beeldmateriaal. Ter ondersteuning van de verkoop ontwerpt het marketingteam van Vroemen Trading twee keer per jaar een schitterende folder die gepersonaliseerd kan worden. Ook dit najaar biedt Vroemen Trading haar klanten een sprankelende folder waar naast Joy & Julia ook de andere merken van Vroemen Trading zoals Bellini for Kids, Rosa Di Luca en Bernstein worden gepresenteerd. De juwelier kan ervoor kiezen deze folder huis aan huis te verspreiden of als een mooie winkelfolder op de toonbank te plaatsen. Deze folder is een mooie en zeer betaalbare manier om aandacht te vestigen op partners van Vroemen Trading in de drukke feestmaand december. Voor meer informatie: Vroemen Trading Tel. 045-5712101 Whatsapp 06 45153391 | verkoop@vroemen-trading.nl www.vroementrading.nl | www.joyandjulia.com

Maak je dromen werkelijkheid www.eclat.nl

DE JUWELIER NR 6 2024 25 HORLOGES De Orient Star M42 Diver 1964 2nd Edition is geïnspireerd op de iconische Calendar Auto uit 1964. Net als zijn voorganger combineert het horloge klassieke stijlelementen met moderne technologie. Een van de opvallendste kenmerken is het gebruik van titanium voor zowel de kast als de armband. Dit materiaal maakt het horloge ongeveer 35 procent lichter dan modellen van roestvrij staal, waardoor het uitermate geschikt is voor zowel sportieve als alledaagse activiteiten. Daarnaast is de titanium behuizing voorzien van een beschermende coating die de oppervlakte extra hard maakt, wat bijdraagt aan de duurzaamheid en bestendigheid tegen zware omstandigheden. ORIENT VIERT 60-JARIG JUBILEUM MET LIMITED EDITION DUIKHORLOGE Ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het eerste duikhorloge introduceert Orient een bijzondere heruitgave: de Orient Star M42 Diver 1964 2nd Edition F6 Date 200m Titanium. Dit exclusieve horloge, waarvan slechts 365 stuks worden uitgebracht, is voorzien van goudkleurige accenten en een robuust ontwerp dat een eerbetoon is aan de rijke geschiedenis van het Japanse horlogemerk. Ultieme weerstand en hypoallergeen Titanium biedt niet alleen lichtgewicht comfort, maar ook uitstekende weerstand tegen corrosie, zeewater en transpiratie. Bovendien is het hypoallergeen, waardoor het ideaal is voor dragers met een gevoelige huid en voor duikers die langdurig in zout water verblijven. Dit maakt de M42 Diver een betrouwbare metgezel voor avonturiers en sportliefhebbers die op zoek zijn naar een robuust en stijlvol uurwerk. Het nieuwe model voldoet aan de internationale ISO 6425-normen voor duikhorloges en is waterbestendig tot een diepte van 200 meter. De M42 Diver is uitgerust met het hoogwaardige, in eigen huis ontwikkelde F6N47 uurwerk. Dit uurwerk biedt niet alleen een hoge nauwkeurigheid, maar ook een indrukwekkende gangreserve van 50 uur. Een zeldzaam kenmerk bij duikhorloges is de indicator voor de resterende gangreserve, waarmee dit model zich onderscheidt van andere in zijn klasse. Hoewel de gangreserve-indicator een standaardkenmerk is van veel Orient Star-modellen, is het bij duikhorloges vaak een uitzondering. Een waar verzamelobject De beperkte oplage van slechts 365 stuks maakt dit horloge een waar verzamelobject voor liefhebbers van luxe en hoogwaardige uurwerken. Dit jubileummodel combineert traditie met innovatie en biedt een eerbetoon aan de geschiedenis van Orient, terwijl het tegelijkertijd voldoet aan de hedendaagse eisen van veeleisende horlogedragers. Meer informatie: Weisz Group | Tel. 020-6794633 | www.weiszgroup.com

26 DE JUWELIER NR 6 2024 HORLOGES Een verscheidenheid aan kenmerken van luxe horloges zijn in de ICE boliday collectie samengebracht en geherinterpreteerd met de kleurrijke vrijheid die diep geworteld zit in het DNA van Ice-Watch. De ICE boliday onderscheidt zich door zijn onmiddellijk herkenbare ontwerp: gebogen, maar niet volledig rond. Het is royaal en gevormd, met een kenmerkende “tonneau” behuizing. Een vorm die nog nooit eerder is gezien in de wereld van betaalbare tijdmeting en een conceptuele breuk die de charme van de ICE boliday bepaalt. Een verscheidenheid aan details Een overvloed aan verfijning en luxe kenmerkt de collectie: de behuizing, vervaardigd uit aluminium, past zich harmonieus aan de pols aan. De lunette, of het nu contrastrijk is of ton-sur-ton, is verfraaid met stalen schroeven. De wijzerplaat combineert een gevoel van diepte met een trio van complicaties (dag, datum, 24-uurs weergave). Met deze speelse benadering van oppervlakken, zwaardvormige wijzers, subtiel afgeschuinde tweekleurige streepindexen en een Japans Miyota multifunctioneel uurwerk, is de ICE boliday dit jaar dan ook wereldwijd enorm goed ontvangen. Oude tijden herleven! Stijlvol De ICE boliday is er nu in 22 ultravrouwelijke kleuren die opmerkelijk subtiel zijn dankzij de zachte patina van het geanodiseerde aluminium. Het brede palet betekent dat hij zowel voor werk als privé kan worden gedragen. Van directiepak tot avondkleding, het kan allemaal! Voor een prijs van slechts 169 euro. Dome De ICE boliday dome werd ook aan de collectie toegevoegd. Met zijn zachte, comfortabele siliconen band onderscheidt de ICE boliday dome ICE BOLIDAY COLLECTIE GEEFT ICE-WATCH EEN GEWELDIGE BOOST Ice-Watch is helemaal terug met de introductie van de toch wel gedurfde ICE boliday collectie. Voor een wereldwijd succesvol en zeer beroemd horlogemerk als Ice-Watch dat vooral bekend stond om een twee exemplarische en iconische modellen, om een nieuwe stap in deze richting te zetten, zegt ook genoeg over het merk zelf. Ice-Watch is altijd op zoek naar een manier om te verrassen met kleurrijke en betaalbare horloges. De ICE boliday-collectie is ontstaan om hernieuwde stijl en speelsheid te brengen in de horlogewereld.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4